El corona

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karinb
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 19:49

Hoi allemaal
Ik heb een merrie van de hengst El corona. Weet iemand misschien wat meer over deze hengst of weet iemand wat over de algemene karakters van El corona? Dan hoop ik dat jullie het hier neer willen zetten.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:59

El corona is een helaas veel te vroeg overleden zoon van Doruto uit een Amor moeder. Er zijn verschillende hele goede dressuurpaarden van gekomen. o.a. Dequan (lichte tour) Vooral in de 2 de generatie lijkt het zeer fijn bloed.

karinb
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 20:20

Bedankt voor je reactie!!! Zijn er niet meer mensen die deze hengst kennen Verdrietig . Jammer.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:55

El Corona is omgekomen bij een ongeluk tijdens het transport. Hij geeft super dressuurpaarden. De hengst is veel te vroeg overleden. Het was echt een topper voor het KWPN. Ik ben al een tijdje op zoek naar een afstammeing van hem, een merrie, maar niemand verkoopt ze. En als ze ze al verkopen zijn ze nogal prijzig. (afhankelijk van wat ze kunnen natuurlijk) Ik zou heel zuinig op je paardje zijn. Is het een merrie? Misschien een keer een veulen bij fokken. Ze zijn erg gewild.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 14:24

een ggk zoon van deze hengst is Monte Cristo! geweldig paard is dat!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 15:05


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:11

Montecristo is inderdaad een geweldig paard! Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 23:01

haha ik heb gewoon een goed oog op paarden!! Tong uitsteken

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 23:09

Bij ons op stal staat ook een merrie van El Corona. Ook deze is niet te koop (althans niet voor weinig). Haar volle broer is wel verkocht (via Egbert Kraak nbaar Canada) waar de eigenaar nu nog spijt van heeft. Over EL Corona kan ik je niet veel meer vertellen dan wat hierboven al staat. Onze el corona's waren nogal verschillend kwa bouw. De hengst was een kleine compacte vos, mooie hals drie echt goeie gangen. De merrie is een redelijk grote bruine, vooral onder het zadel naar mijn idee wel imponerend, maar met een wat mindere stap. Ze waren (zijn) beiden wel paarden met karakter, geen dooie dienders, beetje drammerig in de omgang.
Heb meerdere el corona's gezien in de tijd dat de eigenaar van deze paarden nog op zoek was naar nog een merrie van deze hengst, en ik moet zeggen dat ze niet allemaal even geweldig konden bewegen, maar wel het nodige moesten kosten.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:59

Montecristo is inderdaad een hele mooie hengst. Ik was van plan om mijn merrie dit jaar door hem te laten dekken, maar zijn sperma was niet goed genoeg om te verzenden. Dus maar weer voor Obelisk gegaan. Weet iemand nog een El Corona merrie te koop?
Groetjes Petra.

karinb
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 19:13

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Vora: het is inderdaad een merrie, en ben ook zeker van plan om een keer met haar te gaan fokken.
Als jullie nog goede ideeen hebben over een hengst dan hoor ik dat graag!