American Indian Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-01 09:55

Hallo, allemaal!
Wie o wie zou mij eens wat meer informatie kunnen geven over de American Indian Horse? Ik heb hier weleens wat over gelezen, maar zou graag meer willen weten. (Bijv. Hoe een inschrijving in zijn werk gaat, wat dat kost en aan welke eisen je paard moet voldoen). Ik kijk uit naar jullie antwoord!
Groetjes!


Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:05

Hallo Nevada,

Dat is mijn verhaal geweest wat je het gelezen. Het stond waarschijnlijk op horses. Ik heb een american indian horse samen met mijn zus Jolande. Haar naam is Whirling Stardust en is hier op Bokt beter bekend als Dusty. Ik zou zo zeggen vraag maar raak. Ik zal de internet sites waar je registratie info kunt vinden even opzoeken. Ik heb zelfs de folmulieren thuis liggen. Leuk dat er meer interesse is voor dat ras. Want ze zijn ontzettend leuk om te zien en om mee om te gaan.

Groetjes Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-01 10:14

Hai, Adrienne!
Ja, dat klopt! Ik heb in het verleden met jou al eens gehad over de American Indian Horse (dit was inderdaad op Horses). Zou je die info over dat inschrijven, e.d. (nog) eens willen neerpennen? Waaraan moet je paard bijvoorbeeld voldoen, wil je ingeschreven worden? Ik kijk uit naar je antwoorden en wil je eventueel m'n e-mail adres wel even doorgeven...
Groetjes!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:26

Praat vooral verder op Bokt. Dan kunnen wij ook meegenieten Knipoog . Ik weet helemaal niks van American Indian Horses, dus ik ben heel benieuwd!


Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:20

Je bent nu toch hier Mac dan kun je toch ook mee genieten.

Groetjes Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:42

Hai nevada , leuk dat je hier ook bij de bokkers bent, ik ben ook net nieuw en ik ken jou geloof ik Pling (hihi) als ik zeg Texas Jack dan weet je wel wie ik ben.... Maar goed ik ben ook erg benieuwd hoe dit ras eruit ziet, heeft er niet iemand een foto ofzo... Enne de groetjes uit het westen

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:48

Adriënne heeft een tijdje terug het volgende verhaaltje voor Stef geschreven, maar door scanner problemen (klinkt afgezaagd, maar is echt zo) heeft ze het nog niet nog niet ontvangen. Maar hier komt het:

Het American Indian Horse stamt af van de eerste Spaanse paarden die naar America zijn gebracht.
Ze staan dus ook aan de basis van de verschillende nu bekende amerikaanse rassen zoals Quarter Horse, Paint Horse en Appaloosa.
Indianen kenden voor de tijd van de Spaanse overheersing geen paarden en ze vonden de paard en ruiter combinatie iets goddelijks hebben. Natuurlijk probeerden de Spanjaarden dit geloof zo lang mogelijk in stand te houden. Ze riepen een verbod uit voor de Indianen om een paard te berijden laat staan te bezitten. Toch konden de Indianen op den duur paarden, " Big Dog "of "God dog" door ze genoemd, bemachtigen. Dit had grote gevolgen voor de geschiedenis van de Indiaan. In korte tijd ontwikkelde deze zich tot een nomadische jager en krijger. Uit de paarden die zij bereden onstond het "indianen paard".

Wat zijn nu de kenmerken van dit American Indian Horse.
Ze zijn lichtvoetig, bewegelijk en hebben een groot uithoudingsvermogen. Ze zijn heel flexibel, inteligent en zelfstandig. Ze zijn gemakkelijk in de omgang vriendelijk en dapper. Ze hebben weinig van de gebreken die bij moderne paarden voor komen. Ze komen voor in alle kleur schakeringen , soms komt er zelfs nog een Lilac Roan voor wat enorm zeldzaam is.
Hun stokmaat ligt tussen de 130 en 160 cm. Maar de meesten zijn rond 150 cm.
Verder zijn ze compact van bouw, krijgen voldoende vacht voor de strenge winter.
Ze zijn sterk en kunnen zich goed redden onder moeilijke omstandigheden en zwaar werk.

In 1961 werd de American Indian Horse Registry opgericht om de bloedlijnen van het Americaans Indianen paard te behouden.
De geregistreerde paarden werden in 5 klassen onder verdeeld .
Nl O, AA, A, M en P.

O: Dit zijn die paarden die rechtstreeks afstammen van bij de verschillende indianenstammen bekende paarden

AA: Dit zijn paarden die minstens voor 50% “ O “zijn ,

A: Dit zijn paarden zonder bekende bloedlijnen maar met duidelijke kenmerken van het ras

M: Dit zijn alle paarden die een typische amerikaans ras (50%) in hun bloedlijnen hebben. Dus bv een
(half ) Quarterhorse, Paint , Appaloosa of Morgan.

P: Hier gaat het om ponies met de juiste ras kenmerken.


De officiele waar je bovenstaande gegevens ook kunt vinden zijn: http://www.indianhorse.com en
http://aihr.freeyellow.com.

Groetjes,

Jolande en Adriënne

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-01 14:41

Hoi Charene (hi,hi Leuke naam...)
Ja, ja, Charene! Natuurlijk kennen wij elkaar... Als IK zeg Poco, dan weet JIJ genoeg he?
Hoe gaat ie nou met Jacky-boy? Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje meevalt... Veel sterkte in ieder geval en ik mail je binnenkort wel even! Geef jack even een flinke oppep-knuffel van me!


Pfoeh, Jolande en Adrienne! Wat een verhaal zeg! Het is nu wel heel duidelijk allemaal... Zoals ik al zei, ik had hier weleens over gelezen, maar wist heel veel dingen gewoon niet meer...
Zoals het er nu uitziet, kan ik mijn half-Quarter hier dus wel laten inschrijven.
Zouden jullie mij eens kunnen vertellen hoe dit in zijn werk gaat en wat de kosten hiervan zijn?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers