mijn paard verbouwd mijn trailer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

mijn paard verbouwd mijn trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:53

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft de irritante neiging om op de terugweg, zodra we ons dorp binnenrijden, de trailer te gaan verbouwen. Ik rij echt heel rustig, en op de heenweg doet ze het niet (ook al moet je 1,5 uur rijden..). Maar op de terugweg doet ze het dus altijd. ZE heeft zich al een keer behoorlijk geblesseerd met dat belachelijke gedoe. Wat kan ik ertegen doen?
Zou het verveling zijn? OF zou ze de zee ruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:54

Rij voor de grap de volgende keer eens een andere route terug naar huis? Sommige paarden kunnen "kaartlezen". Onze Leonardo begon altijd keihard te hinniken als we Aarlanderveen in reden....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:58

Als je zeker weet dat het pure rottigheid is, dan wil het nog wel eens helpen door ze even uit balans te halen door een keer de rem aan te tikken, dan blijven de voetjes vaak wel aan de grond.

Niet zo hard dat hij met z'n gebit door de voorkant komt en nooit meer de trailer in wil natuurlijk, maar gewoon een "Hee, opletten jij!".

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 17:02

Helaas, een andere route kiezen kan niet. Ik kan maar via 1 weg mijn stal bereiken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:16

Is jammer, want het klinkt een beetje als "kaartlezen". De manier van Margreet kan ook prima werken. Natuurlijk niet bovenop je rem stampen, maar even attent maken. Kan ook door op een normaal gesproken rechte weg even een bochtje te rijden.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:47

Heel herkenbaar! Bij ons heb je er ook een paar die dat doen als ze een paar minuten van huis zijn. Bij een paard hielp het om idd af en toe even te remmen (niet al te rigoureus). Hoe reageert ze trouwens als je onderweg stopt? Anders zou je dat eens kunnen proberen vlak voor het punt waar ze normaal begint? Heeft ze dan te eten? Anders evt. hooinet en wortels aanvullen.
Mocht je nog een babyfoon hebben (?) en die veilig voorin de trailer kunnen zetten zonder dat je paard erbij kan, kan je eens kijken hoe ze reageert als je tegen haar praat.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:12

Door een babyfoon kun je alleen luisteren. Wil je ook praten, dan zul je aan de wat luxere apparaten moeten.
Maar misschien werkt het wel als je eens flink "laat dat!" roept zonder dat het dier in de gaten heeft dat je er bent Haha!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:44

Dan kan je het toch zo doen dat je de babyfoon waar je door kan luisteren bij jou in de auto zet en de andere bij het paard. Je hoort hem toch wel als hij gek gaat doen en dan hoort hij jou ook (omdat hij naar je luistert...).

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:31

Gewoon even tik op de rem, paard heeft gewoon vier pootjes beneden te houden.
Ik heb eens een fries op de wagen gehad die continue stond te kappen. Even ferm in de remmen, paard weer vijf minuten stil. Het is wel erg vermoeiend als je 1,5 uur te gaan hebt Scheve mond