Het paard dat ik nu bijrij..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Het paard dat ik nu bijrij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 00:24

Sinds een week of 3 rij ik een KWPN-er X tuiger bij. Het paard staakte erg veel, ineens stoppen en dan keihoog bokken of richting uitgang scheuren. Hij vind zichzelf nogal macho en ze zochten iemand die hem wilde rijden en het aandurfde. Ik ben wezen kijken en hij was zo groot (hij is 1.77m) Bloos! . Maar nu rij ik hem inmiddels al 3 weken en eigenlijk gaat het meer dan goed. Ik rij hem nu voornamelijk lekker voorwaarts. Vooral veel figuren en elke stap is voor mij positief. In die 3 weken heeft hij nog geen 1 keer gestaakt. En hij gaat al steeds beter zakken, eerst liep hij alleen met z'n hoofd omhoog en nu komt die ontspanning er in.
Vanwege het weer hebben we nu dekzeilen voor over de bak en als de bak gebruikt word liggen die dus naast de bak. Voor de grote reus erg eng en hij kan al zo lekker zeuren om alles! . Daarom eerst longeren en daarna nog even zeuren Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen erop

Afbeelding Eerst nog wat onzeker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Zakken met hoofd/hals is braaf(alleen een beetje raar moment)

Afbeelding

Ik vond het erg fijn gaan. Op de foto's valt me op wat een fijne gangen hij eigenlijk heeft, hij zit dan ook erg lekker.
We zijn er nog niet, maar zoals ie nu loopt ben ik al dik tevreden Lovers :bier:

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:32

Wat goed dat je de rust kunt vinden om hem voorwaarts te laten lopen. Dat hij dat met z'n hoofd niet daar is waar hij 't zou moeten hebben...
Voorwaarts neerwaarts... Niet voor gaan werken als hij achter weinig doet! Succes verder!

Semper erit denique omnia


      #Ymke#

      Berichten: 13943
      Geregistreerd: 09-01-01
      Woonplaats: In het brabantse land

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 00:38

      Ik rij hem puur op me been met lichte druk op de teugel. Op die ene foto ziet het er een beetje krom uit Verward .. Ik zorg wel dat ik contact hou maar over z'n hoofdhouding maak ik me nog geen zorgen, eerst moet ie lopen dan komt de rest erbij..

      Where Life begins and Love never ends <3
      6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

      bakkie

      Berichten: 3234
      Geregistreerd: 14-12-03
      Woonplaats: etten-leur

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:56

      Wat goed van je dat hij bij jou niks doet je zal hem goed liggen als rijder Lachen veel succes

      Kyno

      Berichten: 10422
      Geregistreerd: 07-09-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:38

      Ziet er goed uit hoor! Lachen Leuk om te zien, zo'n tuiger aan het dressuren Haha!


      #Ymke#

      Berichten: 13943
      Geregistreerd: 09-01-01
      Woonplaats: In het brabantse land

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 16:32

      Er zit wel wat tuigerbloed in maar het meeste kwpn Bloos
      Het is dus een kruising, er zit in ieder geval Ramirobloed in

      Where Life begins and Love never ends <3
      6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

      RockyLover

      Berichten: 4764
      Geregistreerd: 09-08-02
      Woonplaats: Hillegom

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:47

      leuk paard!

      beautyfull_mickey

      Berichten: 5718
      Geregistreerd: 04-06-02

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:59

      ik snap alleen niet,laats las ik nog een advertentie dat je een bijrijdster zocht omdat je tijdgebrek had,en nou rij je zelf nog een paard erbij?
      of snap ik het nou verkeerd?

      paardje is niet mijn smaak,maar op de twee laatse foto's vind ik hem wel al stukken beter lopen Lachen

      Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

      Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

      MyBonfire
      Berichten: 1318
      Geregistreerd: 29-06-03
      Woonplaats: Helmond

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:18

      Ziet er al heel goed uit als ik lees wat hij eerst allemaal deed! Dat komt vast helemaal goed! Zeker als jje hem eerst lekker voorwaarts rijdt en dan gaat vragen!!!

      MirZam

      Berichten: 5843
      Geregistreerd: 22-09-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:20

      ziet er leuk uit!!

      #Ymke#

      Berichten: 13943
      Geregistreerd: 09-01-01
      Woonplaats: In het brabantse land

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 22:00

      beautyfull_mickey schreef:
      ik snap alleen niet,laats las ik nog een advertentie dat je een bijrijdster zocht omdat je tijdgebrek had,en nou rij je zelf nog een paard erbij?
      of snap ik het nou verkeerd?

      paardje is niet mijn smaak,maar op de twee laatse foto's vind ik hem wel al stukken beter lopen Lachen


      Klopt, ik ben ook op zoek naar een bijrijdster. Ik rij mijn paard puur voor de bezigheid en de lol. Maar ik wil graag een nieuwe uitdaging en zelf verder leren. Vandaar dat ik besloten heb om voor mijn paard een bijrijdster te zoeken en zelf een ander paard bij te gaan rijden. Want verkopen doe ik mijn paard voor geen 100% en ik wil het rijden op hem leuk blijven vinden, dan is dit een welkome afwisseling.
      Ik heb trouwens geen tijdgebrek, mijn bijrijdster is gestopt wegens tijgebrek.. Haha!

      Where Life begins and Love never ends <3
      6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

      INkie

      Berichten: 4651
      Geregistreerd: 05-05-03
      Woonplaats: Utrecht

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:42

      Leuk paardje! Hij is idd erg groot!

      www.IngridGerritsen.nl
      Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

      suuske

      Berichten: 793
      Geregistreerd: 26-08-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:50

      leuk beestje hoor:)

      As many know horses will gallop, in to our hearts forever

      **Karina en Esther ik zal jullie nooit vergeten**

      beautyfull_mickey

      Berichten: 5718
      Geregistreerd: 04-06-02

      Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:18

      #Ymke#"]
      [quote="beautyfull_mickey schreef:
      ik snap alleen niet,laats las ik nog een advertentie dat je een bijrijdster zocht omdat je tijdgebrek had,en nou rij je zelf nog een paard erbij?
      of snap ik het nou verkeerd?

      paardje is niet mijn smaak,maar op de twee laatse foto's vind ik hem wel al stukken beter lopen Lachen


      Klopt, ik ben ook op zoek naar een bijrijdster. Ik rij mijn paard puur voor de bezigheid en de lol. Maar ik wil graag een nieuwe uitdaging en zelf verder leren. Vandaar dat ik besloten heb om voor mijn paard een bijrijdster te zoeken en zelf een ander paard bij te gaan rijden. Want verkopen doe ik mijn paard voor geen 100% en ik wil het rijden op hem leuk blijven vinden, dan is dit een welkome afwisseling.
      Ik heb trouwens geen tijdgebrek, mijn bijrijdster is gestopt wegens tijgebrek.. Haha!
      [/quote]

      haha oke,las ik even snel overheen Bloos
      maar ik dacht dus dat jij tijdgebrek had,dus vandaar me reactie Haha!
      maar ik snap idd wel wat je bedoeld,en vind wel dat je het zo netjes hebt opgelost.

      maar vind wel dat je het paardje op de laatse twee foto's stukken lekker aan het lopen hebt OK dan!

      Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

      Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

      #Ymke#

      Berichten: 13943
      Geregistreerd: 09-01-01
      Woonplaats: In het brabantse land

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 23:31

      Dankje Haha!
      Ik wil me paardje voor geen goud kwijt maar erg graag meer leren, zat een beetje vast.
      IK geef iemand de kans om op mijn paard te leren en ik kan weer op een ander paard leren. OK dan!

      Where Life begins and Love never ends <3
      6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


      Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers