Weer op manegeles ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Weer op manegeles ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:44

Nu Maffick is verkocht hobbel ik wel eens op Edwine rond, de pony van mn vriendin, maar ik begin toch te merken dat mn rijstijl enorm achteruit is gegaan.
Ik heb het laatste jaar met Maffick geen les meer gehad, daarvoor altijd priveles. Laatste half jaar niet veel meer serieus met maffick gereden.

Ik zit erover te denken om weer op les te gaan, maar manegeles is al zo lang geleden voor mij.
Ik denk al wel een jaar of 8 ofzo.
Daarna heb ik altijd privéles gehad met verzorgpaardjes, mn eerste pony en mn paard.

Nou ben ik dus een beetje bang dat de overschakeling van jaren priveles naar manegeles wel raar zal zijn, ik weet niet of ik daar aan kan wennen en of ik er nog wel wat leer eigenlijk.
Ik bedoel, ik ga er wel met een doel heen om wat te leren, niet om het rijden. Als ik rijden wil mag ik elke dag op Edwine stappen dus dat is het probleem niet. Daarbij zal ik ook nooit tussen de manegeclubjes hier in de buurt komen, dat is zo'n samenhangende kliek van meiden die denken alles te weten, daar heb ik niet zoveel mee,

Zou manegeles weer wat voor mij zijn of... ?


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:47

Ik denk niet dat je er veel aan zult hebben..Mijn ervaringen met manegelessen zijn heel slecht.Zulke grote groepen dat je geen persoonlijke aandacht krijgt,die je toch nodig hebt wil je serieus wat leren,of gecorrigeert worden...
Zou je geen priveles kunnen krijgen op Edwine?
Ik denk dat je daar meer aan zult hebben.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:51

Ja dat zou opzich kunnen, maar het is de bedoeling dat Edwine verkocht wordt deze zomer.
Dus dan heb ik net wat opgebouwd, en dan zit ik weer...

Duhelo

Berichten: 28466
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:58

ik zou toch priveles op edwine nemen, het is om te leren he, en je zult er zowiezo een band mee opbouwen, of je nu 1 maal per week een privelesje volgt of er iedere dag alleen mee rijdt, ik zou voor prrive gaan of anders gewoon eens bij een maege een uurtje meerijden in groep, dan weet je direct of het wat is of niet

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:04

Ik kan me voorstellen dat je het niet zo ziet zitten om prive les te gaan volgens met Edwine wanneer ze hoogst waarschijnlijk over een tijdje verkocht gaat worden.. Scheve mond Is priveles op een manege misschien geen optie?

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:08

Ik zou niet snel naar de manegeles gaan. In de periode tussen 'leasepaard' en 'eigenpaard' heb ik ook weer enkele keren meegereden in de manegeles en dat was niet zo'n geweldige ervaring. Ik had toen tijdelijk een bijrijdpaard Lachen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:14

Tsja, ik heb het gedaan na een half jaar bijrijdpaard, de lessen waren op zich nog wel leuk, maar ik vond het niet echt geweldig om weer terug te gaan naar manegepaarden. Een paar keer is het leuk, maar ik vond het erg irritant om manegepaarden te rijden, was toch beter gewend...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:19

Anders neem je toch priveles op de manege? Voordeel daarvan is dat de eigenaren doorgaans verrekte goed in de gaten houden wie er rijden, en er regelmatig leuke privepaarden op een extra uurtje beweging wachten....

Voor 't zelfde geld kun je binnenkort dus op een leuk niet-manegepaard lessen....

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:38

ja.. wat sonja al zei neem prive les op de manege.. maar ik denk dat die overgang van priveles.. in 8 jaar naar manege les niet zo groot is..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:45

privéles op een manege was ook hetgene waar ik aan dacht

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:22

ik rij sinds kort ook weer manegelessen. nou doe ik dat al 2 keer per week met mijn eigenpaard, maar nu rij ik op een andere manege op manegebeesies. in dat jaar dat ik mijn paard heb is mijn rijstijl ook veranderd Haha!
ik rij wel ens op onze merrie en de fjord vanm ijn schoonmoeder.. maar merk dat ik gewoon ff af en toe een ander paard onder me kont moet hebben. dus heb ik daarvoor gekozen en het bevalt me prima.. maar ja ik rij ook in een les waar je eigenlijk voor jezelf rijd en waar veel aanwijzingen worden gegeven. je wordt scherp ind egaten gehouden Haha!
en paarden wara je hard aanmoet werken vind ik gaaf.. mijn eigenpaard is tenslotte ook 8 jaar lang van de manege geweest.. endat heb ik er maar mooi uitgereden Tong uitsteken

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 15:01

llleoni schreef:
ja.. wat sonja al zei neem prive les op de manege.. maar ik denk dat die overgang van priveles.. in 8 jaar naar manege les niet zo groot is..


Vind je dat geen grote overgang ? Ik dus wel, ik ben eigen paarden gewend, priveles om verder te komen met dat eigen paard.
Nu heb ik zoiets van, ik op een manegepaard... kom ik daar verder mee ?

Priveles op een manege is idd ook wel een idee, maar dan zal ik denk ik eerst een leuk bijrijdpaardje moeten vinden.
Tenminste, het lijkt me een rare overgang van eigen paarden naar manegepaarden, niet dat die niet goed zijn ofzo... maar toch, iets houd me tegen


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:17

Ik heb met Maywood een maand manegelessen gehad, en ben toen weer gestopt. De eerste paar weken bij een hele kleine groep, met z'n vieren, dat ging nog wel, want iedereen kreeg individueel aandacht naar het niveau waar hij/zij op reed. Maar die les werd opgeheven en toen moest ik naar een andere groep; dat was echt bagger. Het was de meest gevorderde groep, maar als ze een overgang naar galop moesten doen was ik al een kwartier tot twintig minuten aan het galoperen voordat de rest het voor elkaar kreeg; niet echt een pretje aangezien je dan ook geen aandacht krijgt, dat is alweer een kwart van de les voorbij.
Het hangt dus erg af van het niveau van de manege en de paarden daar, maar ik heb het helemaal gezien met die manegelessen. Privélessen op een manege zijn natuurlijk al beter dan groepslessen, dus dat is een goed idee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HappyFlow, masyo, Tessapolly en 32 bezoekers