Waar rijden jullie in de winter...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Waar rijden jullie in de winter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 11:02

... als je niet in een binnenbak terecht kunt, en je geen buitenbak hebt, en de wei helemaal kapot gaat als je daar met nat weer in rijdt... en je wilt toch je paard trainen voor dressuurwedstrijden en springen?

Ik ben benieuwd!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:06

Op een stuk gras in de buurt? Alhoewel je het oefenen voor springen dan wel kan vergeten dnek ik.

Ik zou vriendelijk kijken naar iemand met een trailer en me 1 keer in de week *minimaal* naar een binnenbak laten rijden.

Maar zoals het hierboven staat kan dat dus ook niet, eigenlijk zou ik dan het oefenen maar even uit mijn hoofd zetten en lekker buitenritten gaan maken waarbij je dus ook tussendoor dressuur kan oefenen.

Wij hebben hier 5 minuten wandelen vandana een stuk gras waar weleens paarden rijden dus als ik echt geen kant op zou kunnen zou ik daar heen rijden en in ieder geval het paard zijn beweging geven.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:33

Ik heb geen andere keus dan gewoon de wei kapot te rijden..Dat doe ik dan ook.Gelukkig is die wei erg groot (bijna een hectare)....Ik heb in een uiterste hoek een 'bakje'gemaakt...Tenminste,gewoon bordjes geplaatst..Verder met dit weer blijven we zoveel mogelijk aan de zijkanten van de weide..(zowiezo eigenlijk al) of in dat 'bakje' .

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:34

Dennis train ik langs de weg. Ik heb niets anders. Wat dresuur oefeningen mee pakken kan prima langs de weg, springen word wat moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:09

Ik denk dat als je serieus wedstrijden wilt rijden en je al die faciliteiten niet hebt, je eens heel serieus na moet denken over je ambities en/of stalling. Ik denk nl. dat je dan niet zo handig bezig bent.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:41

mijn pony staat bij een manege met een 2 binnenbakken dus.. ik kan daar mooi rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:26

Sonja schreef:
Ik denk dat als je serieus wedstrijden wilt rijden en je al die faciliteiten niet hebt, je eens heel serieus na moet denken over je ambities en/of stalling. Ik denk nl. dat je dan niet zo handig bezig bent.

Helemaal mee eens.
Dat betekend toch je wei veranderen in bak of een paar keer per week met de trailer naar een binnenbak toe gaan.
Of je wedstijd ambities laten varen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 15:04

Toch nog ff voor de duidelijkheid. Ik kan nergens in een binnenbak terecht. Dus andere tips zijn welkom.

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:21

Als de bak erg nat is waar ik altijd rijdt dan ga ik vaak naar een een bak in het bos, die is nooit nat, maar wel redelijk zwaar. De laatste tijd is er al vaker in die bak gereden dus al minder zwaar Lachen

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:52

runningkawa"]
[quote="Sonja schreef:
Ik denk dat als je serieus wedstrijden wilt rijden en je al die faciliteiten niet hebt, je eens heel serieus na moet denken over je ambities en/of stalling. Ik denk nl. dat je dan niet zo handig bezig bent.

Helemaal mee eens.
Dat betekend toch je wei veranderen in bak of een paar keer per week met de trailer naar een binnenbak toe gaan.
Of je wedstijd ambities laten varen.
[/quote]

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:11

Scum schreef:
Toch nog ff voor de duidelijkheid. Ik kan nergens in een binnenbak terecht. Dus andere tips zijn welkom.


Volgens mij heb je dan 3 mogelijkheden.
Goede buitenbak zoeken, trailer aanschaffen of wedstrijdambities laten varen.