Vita Nova's Hanassie afstammelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Vita Nova's Hanassie afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 12:59

Wij hebben een erg leuke 2,5 jarige Welsh K merrie op stal staan v Vita Nova's Hanassie x Downland Folklore ( geloof ik ). Deze zomer willen wij deze merrie gaan beleren.
Nou is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn van deze afstammelingen. En wie heeft er info over deze hengst?

Alvast bedankt!

^&+ 20 mei 2016



obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:01

Ik heb een 12 jarige e pony met als vader Hanassie.
De vader van Hanassie is downland folklore.
Mijn pony is super braaf en wil graag voor je werken , ik had hem op 6 jarige leeftijd Z1 en ga er binnenkort M2 mee starten bij de paarden.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:17


Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:31

Ik heb ook een Vita Nova's Hanassie, ik heb m nu bijna 2 jaar en is nu 9. Hij is pas op zijn 6e beleerd en toen is ie ook gecastreerd. Ik rij nu M2 met m, nog 1 puntje en dan mag ik Z. Alleen heeft hij nu een peesblessure en moet ie 4 maanden revalideren. Hij heeft zich versprongen met springen, heel erg balen. Het is een hele fijne en ook mooie pony die graag wil werken, maar als hij denkt dat ie te veel moet doen protesteert ie wel, en soms gat ie er dan vandoor. ik denk dat dat komt omdat ie bij zijn vorige eigenaar in een jar tijd van L2 naar M2 is gereden en dat er toen te veel te gelijk op hem af is gekomen. Als je een foto wilt van hem, moet je maar ff maile naar ramoni_hilde@hotmail.com


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:33

In mijn profiel staat een foto van een Vita Nova's Hannasie (Loopzicht's Lilly Marlene) die ik reed voor Jessica (Obsession) was een makkelijk te rijden en lief beest. wel een beetje ielig maar ze was ook pas 3.

Toen ze 2 mnd onder het zadel was heb ik dr uigebracht en ze had meteen een winstpunt Lachen

:)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 08:46

Wij hebben sinds 13 Mei een Hengstenveulen van Hanassie
Zie: Welshstal Westpoort
Op de hoofdpagina het derde veulen (Jasper van Westpoort)
En over ruim een week is er nog een merrie uitgerekent van Hanassie!!

Heb Hanassie ook meerdere keren IRL gezien, op hengstenshows, maar ook bij onze hengstenhouder op stal waar hij vorig jaar stond... Het is een hele mooie maar ook lieve hengst!! En hij geeft echt prachtige nakomelingen!!!

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 09:21

Ik heb een merrie met als vader Vita Nova's Hanassie
Ze is net 6 jaar geworden. Erg lief paardje met hele goeie gangen en veel springaanleg. Ze is wel erg heet van karakter, maar doet geen vlieg kwaad. Ik ga deze zomer starten in de B Cool Daarvoor heb ik alleen maar buitengereden dus we zijn een beetje laat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat is ze Knipoog

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:59

Hoi,
Ik rij ook op een Vita Nova's Hanassie zoon, was ook op zoek naar een foto: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=237307

Afbeelding
Foto van Vincienzo, hij is 5 jaar. Hij kan heel goed springen en hij is soms een beetje racerig.

Vorig zomer heb ik nog op een andere pony gereden waarvan Vita Nova's Hanassie ook de vader was, die kon ook heel goed springen en was heeeeel snel!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:36

een vriendin van me heeft een hannassie gehad. liep super maar staakte ook af wn toe. dan bleef hij gewoon staan en deed niets meer.
downlands folklore geeft zover ik weet altijd er mooie en goede ponies. makkelijk te rijden en braaf.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:37

Ja, van Downland Folklore zijn idd super pony's, maar in de fokkerij lastig omdat hij ontzettend veel voor komt... (je ziet ook heel vaak pony's waar twee nakomelingen van hem met elkaar zijn gekruisd enzo Scheve mond )

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tamara en 54 bezoekers