dwars door een wei, mag dat?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

dwars door een wei, mag dat?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 12:58

Als ik een buitenrit maak kom ik vaak langs "aanlokkelijke" weiden Tong uitsteken .
Weiden om keihard door heen te gallopperen Rock-on, dudes! (goed om te oefenen voor de cross Haha! ), helaas weet ik niet of ik er door heen mag crossen Party!! (ik houd me nog een beetje in Schijnheilig maar het kriebelt wel als ik langs die weiden kom *LOL* ) dus mijn vraag is, zouden jullie er ook door heen gaan Knipoog ???? of doen jullie het al Clown ???? Maar mag het ook???? Verward

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:00

A. is het niet jouw grond
B. is het asociaal

Natuurlijk ga je niet door andermans weiland crossen, ben je niet goed ofzo........... en wat het mogen betreft....... wat denk je nou zelf???????

Jeetje zeg. Mijn ouders hebben me altijd geleerd dat je niet aan of op andermans spullen of terrein komt............. Ik weet het niet hoor met die huidige generatie

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:03

mmm zoals gijsenkim het zegt komt het een beetje lomp over vind ik, maar ben het der wel mee eens

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:04

Dat zou ik niet doen. En oefenen voor een cross kun je ook op lange zandpaden.

Je rijdt niet zomaar zonder toestemming door weilanden van anderen. Behalve dat dat asociaal is (zoals gijsenkim al zegt), verpest je het ook voor andere ruiters die zich wèl aan de regels houden. Want een gevolg van dit soort acties is meestal dat hele gebieden worden afgesloten voor ruiters 'omdat die maar zo asociaal overal doorheen rijden'.

Niet doen dus.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:05

ik snap je neiging wel, maar zou het niet wagen om zomaar op andermans terrein te komen! Daarnaast weet je nooit hoe de bodem zal zijn of of er dingen tussen het gras liggen waar je paard zich aan kan bezeren. Nooit doen dus.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:06

Karin schreef:
Dat zou ik niet doen. En oefenen voor een cross kun je ook op lange zandpaden.

Je rijdt niet zomaar zonder toestemming door weilanden van anderen. Behalve dat dat asociaal is (zoals gijsenkim al zegt), verpest je het ook voor andere ruiters die zich wèl aan de regels houden. Want een gevolg van dit soort acties is meestal dat hele gebieden worden afgesloten voor ruiters 'omdat die maar zo asociaal overal doorheen rijden'.

Niet doen dus.


inderdaad! daarom was ik gister onder andere zo boos op die meisjes die zo hard in het bos rondscheurden, zo om alle wandelaars heen... (zie VvdD)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 13:09

Ik zeg ook niet dat ik het gedaan heb , want ik heb nog nix gedaan, maar ik wilde alleen vragen of het mag...... Schijnheilig
Sorry..... Vriendjes zijn?

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:14

Dat het uberhaupt in je op komt!
Je rijdt zo de wei van een ander aan gort. Diegene gaat klagen er vervolgens wordt het ruiterpad wat ernaast loopt ook maar opgeheven omdat er blijkbaar ruiters zijn die zich niet kunnen inhouden. Daarmee verpest je het dus voor de rest.
Je hebt je ruiterbewijs zeker niet?

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:23

Tessebes schreef:
Dat het uberhaupt in je op komt!
Je rijdt zo de wei van een ander aan gort. Diegene gaat klagen er vervolgens wordt het ruiterpad wat ernaast loopt ook maar opgeheven omdat er blijkbaar ruiters zijn die zich niet kunnen inhouden. Daarmee verpest je het dus voor de rest.
Je hebt je ruiterbewijs zeker niet?


ruiterbewijs heeft er helemaal nix mee te maken.
het gaat om je eigen verantwoordelijkheidsgevoel, en dat krijg je echt niet door zo'n papiertje.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 13:25

Misschien komt het ook wel doordat ik een keer iemand door een weiland zag crossen. En dat ik daardoor een beetje aangetrokken voelde en maar toch eerst wilde weten of het wel mag, vandaar deze topic.....

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 13:25

Ik heb nog niet door weilanden gecrosst hoor!!! begrijp me niet verkeerd!!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:27

Tessebes schreef:
Je hebt je ruiterbewijs zeker niet?


idd ruiterbewijs heeft hier weinig mee te maken
ik heb het ook niet en rijd heel wat braver dan menigeen met ruiterbewijs(ken genoeg voorbeelden in mijn omgeving

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:04

loulou"]
[quote="Tessebes schreef:
Dat het uberhaupt in je op komt!
Je rijdt zo de wei van een ander aan gort. Diegene gaat klagen er vervolgens wordt het ruiterpad wat ernaast loopt ook maar opgeheven omdat er blijkbaar ruiters zijn die zich niet kunnen inhouden. Daarmee verpest je het dus voor de rest.
Je hebt je ruiterbewijs zeker niet?


ruiterbewijs heeft er helemaal nix mee te maken.
het gaat om je eigen verantwoordelijkheidsgevoel, en dat krijg je echt niet door zo'n papiertje.
[/quote]

Tuurlijk gaat het om verantwoordelijkheidsgevoel, maar op een bepaalde leeftijd zit dat er blijkbaar nog niet helemaal in. Bij het ruiterbewijs worden die regeltjes er wel ingestampt, dat wil nog wel eens helpen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:10

Haha ik snap[ wat je bedoeld, het is erg aanlokkelijk, maar het mag natuurlijk niet,
IK kon de verleiding niet meer weerstaan en ben op zoek gegaan naar de verschillende eig van de weides, bij 2 had ik geluk en mocht ik in de winter er een paar rondjes op crossen, niet kapot rijden zei de boer en ook niet met andere erop, maar als je een keertje langsrijd nou mij best, De meeste zijn minder blij met je vraag en (kan ik goed inkomen) hebben het liever niet, daarlijk zitten ze met een omgeploegde weide.

Ik ben daarom ook super zuinig op dit aanbod en heb het lekker tegen niemand verteld Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:13

Geloof dat er op theorie van de auto ook wel ingestampt word dat je niet door rood mag, geen 100 mag rijden waar je 50 mag enz.
Maar of dat nu nut heeft bij sommige..

Het is gewoon heel simpel, je mag ongevraagd nooit op iemands erf komen.
Als ze ineens bij jullie achter in de tuin gaan voeltballen en je gazonnetje aan gort voetballen en je moeder rozenperkje naar de knoppen schieten, zou je ook boos zijn.

Het land is van een boer, waar hij zijn koeien van in leven moet houden.
Door ze daar te laten grazen of door er hooi van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:14

Tessebes schreef:
Dat het uberhaupt in je op komt!


Nou ik herken dat gevoel best hoor! Voor ik aan het bos woonde had ik ook vaak zo'n gevoel van "oooh zullen we eens..... Schijnheilig " . Tuurlijk doe je het niet, maar 't is zooooo verleidelijk soms....

Maar als antwoord: nee het mag niet, is erg onfatsoenlijk, dus niet doen. Bovendien heb je geen idee van gaten en greppels, dus kan nog gevaarlijk zijn ook bv als het gras lang is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:17

Of ergens op een halve meter hoogte een prikkeldraadje wat je te laat opmerkt.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:18

maar nu zet je het wel op Bokt, slim hoor ;P

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:21

runningkawa schreef:
Of ergens op een halve meter hoogte een prikkeldraadje wat je te laat opmerkt.

ja dat zou erg l*ll*g zijn

Daarom heb ik de weide eerst zelf doorgeploegd en nagelopen daarna met paardje er door heen gestapt, het scheeld natuurlijk ook dat deze boer er zelf vee op heeft lopen en heet zeer netjes onderhoud, dus geen kuilen of ander onverwachte opstakels.

Ik check zowieso eerst de bodem als ik ergens ga rijden, bak/bos/weide dat maakt niet uit.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:25

Ellende schreef:
maar nu zet je het wel op Bokt, slim hoor ;P



Wie ik????

Haha er is hier in de wijde omtrek niemand die op bokt komt, en al zou dat wel zo zijn, het is het weiland aan het einde van de weg linksaf 3e weggetje rechts aanhouden, het zandpaadje volgens dan een kwartslag draaien naar links en rechtsaanhouden, dan na ong 400 m linksaf *LOL*

Voor de mensen die het niet helemaal zouden kunnen vinden, bij de grote eik linksaf en dan bij het 4763 weilandpaaltje erin, zo duidelijker?
gelukkig Haha!


Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:36

Whaa ik heb weleens iemand gezien die de verleiding niet kon weerstaan en idd gewoon keihard zo'n weiland is ingegaan!! Ja ze was Blond

De boer had het niet gemerkt en er waren geen grote gatenkuilen in het land gereden, maar onze manege-eigenaresse was zooo kwaad hierom, dat ze uiteindelijk naar die boer is gegaan om zich te verontschuldigen. Hij vond het niet zo heel erg, maar had wel liever dat ze voortaan ff kwam vragen .

Ook al is de verleiding nog zo groot, het lijkt me niet zoo heeel slim om zo maar een weiland in te gaan. Als wij gaan, gaan we meestal ons eigen land in, waar ieder kuiltje wel bekend is. En anders ff vragen dus! Lachen

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:44

wij kwamen vroeger altijd langs een voetbalveld.. hmmz leuk leuk leuk...
toch maar niet gedaan, valt op.. paardenvoetjes op een voetbalveld Verward

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:06

Ik begrijp je heel goed hoor, ik zou de verleiding ook niet kunnen weerstaan!! Lachen Maar ja, als je je dan bijna niet in kunt houden, denk dan inderdaad maar aan 'gladde' bodem, kuilen en gaten die je niet kunt voorzien en waarover je aardig kunt struikelen.
En tja, inderdaad, het MAG NIET. Je zou het zelf ook niet leuk vinden (nog ff zacht uitgedrukt) als er iemand met een paard door jouw tuin rondbanjert...

Toch eerst maar even vragen Lachen en dan ook gelijk vragen of de bodem wel goed is....

O ja, en even terzijde..... Loulou, wat ben jij een leuk fjordje!!! vooral die foto 'Loulou is een heel lief en sociaal paardje' Schijnheilig GEWELDIG!!!!

Groetjes,
Anke,

Toen ik hem vond was ik verloren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:09

Ik kwam in Alphen aan den Rijn heel vaak langs de golfbaan, en die lag er altijd zoooo aantrekkelijk bij..... Schitterende greens, tegen mooie heuvels op, kortgeschoren gras.... Tong uitsteken 'k Heb er meerdere malen van gedroomd om daar een galopje over te trekken, maar natuurlijk nooit uitgevoerd. Ik denk dat je dan echt voor duizenden Euro's schade aanricht en dat kan de bedoeling toch niet zijn. Maar wat leek het me altijd mooi....... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:11

Zo kom ik met de auto regelmatig langs een graszoden bedrijf.
Kilometers helemaal vlak gazon gras Vingers aflikken
Het lijkt me geweldig daar eens overheen te crossen.

Maar ook ik heb het idee dat me dat iets te veel centjes kost Scheve mond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leliesan en 34 bezoekers