GEK!! word ik!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

GEK!! word ik!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 17:47

Ik ben een beetje radeloos. Ik moet dus weer met mijn paard stappen - alleen aan de hand, stapmolen en onder het zadel mag absoluut niet - gezien een scheurtje in zijn kogel...hij staat op de volle mep kalmerende kruiden maar hij is zwaar frustrie dus kan nog wel eens (lees: regelmatig) met vier benen in de lucht springen!! En dat mag dus niet!!! Want dat scheurtje moet genezen en dat kan met rare sprongen juist erger worden. Hij vindt er geen hol aan om te stappen, en dan schrikt hij vaak van niks, volgens mij puur uit frustratie.

Pff, moest het ff kwijt, tips zijn welkom!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:52

Wat is er dan gebeurd dat hij een scheurtje in zijn kogel heeft?
Was hij wel al hersteld van de operatie?
En nog een vraagje: je bent toch niet vandaag naar Bodegraven geweest he?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:06

Hoezo bodegraven? Een kliniek?

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:09

Yeps, de kliniek in Bodegraven, waar ik vandaag te vinden was voor de hoefsmid.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 18:32

Hersteld van de operatie ja maar nu achter dus een scheurtje. Hoe dat is ontstaan is is een raadsel!!! Maar wel kl*te. Dus moest ik weer 6 tot 8 weken stappen. Heb net Teun gebeld en die zei dat ik iets kon komen halen om m rustig mee te spuiten dus dat doe ik nu maar. Het is dat óf boxrust en dat vind ik niet zo jofel...
Ik ben vandaag niet in B'graven geweest, zou met een vriendin mee maar we durfden het niet aan met dit weer!! Alles goed Fitz?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:36

boxrust.......... geen krachtvoer..... kl..ote zeg! Sterkte

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:39

Al 't krachtvoer eraf en alleen op (ruim voldoende) hooi zetten. 't is akelig maar het moet maar even..

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:52

Toen 1 van mijn paarden bij de hengstenhouder stond, en ik ter vervanging voor de andere een schetlander te leen had, bleek dit niet te werken en heb ik alsnog bij de da een goedje gehaald wat combi-stress heette, een soort verdovingsmiddel, ik mocht dat (binnen bepaalde bandbreedtes!) naar eigen inzicht met een spuitje (zonder naald) in de mond geven. Als het echt zo erg is zou ik zoiets toch maar doen, haarscheurtje in de kogel is niet niets !

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:52

Lot schreef:
Ik ben vandaag niet in B'graven geweest, zou met een vriendin mee maar we durfden het niet aan met dit weer!! Alles goed Fitz?


Ja, met Fitz is alles goed. Er waren veel afzeggers in B'graven en toen ik er om half 10 al was begon iedereen aan me te trekken *LOL* , zo blij waren ze dat er een klant was.
Dat is normaal wel anders. Voor de fysio moest ik wel lang wachten, die zat zelf in een file van 21 km.
Gelukkig kon ik toen eerst naar de hoefsmid.

Maar sterkte weer met je paard, hopelijk heb je wat aan dat middel wat Teun je geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 00:14

Is ie al helemaal van het krachtvoer af? Dat zou ik namelijk als eerste doen. Verder zou ik hem desnoods inderdaad onder invloed van tranquilizers gaan stappen. Pas alleen wel op dat je hem niet teveel geeft, want als hij omvalt heb je er weer een probleem bij...

Wat een rotsituatie zeg.... Sterkte

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:34

Tjee, ik kan me helemaal voorstellen dat jij (en je paard) het even nietmeer zien zitten zeg!
Heb helaas geen tip voor je.... kan je alleenmaar een hoop sterkte wensen.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:42

Geen tips; wel sterkte gewenst...en goede loopschoenen.

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:58

Ik heb echt ook geen tips maar ... heeel veeel sterkte

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:51

Helemáál van het krachtvoer af is geen optie: er wordt centraal gevoerd en er staan een stuk of 70 paarden. Als die van mij wordt overgeslagen gaat hij tegen de tussenwanden aanslaan en dat is al helemaal niet de bedoeling!!! Dan is de kans op doorscheuren zo ongeveer het grootst.

Ik heb een goedje gehaald wat ik in z'n spier moet spuiten voor het stappen. Heb gister op sedalin en vandaag op dat nieuwe spul een half uur gestapt en dat ging - god zij dank - goed. Hoop nu alleen dat hij neit weer sjagge wordt van elke dag een naald in z'n lijf maar a la. Nog 2 weken en dan moet hij voor controle.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:58

Handje dan Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:16

Het spul van de dierenarts helpt goed! En hij heeft nog geen naaldenfobie OK dan!

En van je hela hola houdt de moed erin Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:28

Kun je het krachtvoer niet laten vervangen door iets waar totaal niks in zit? Kruidenmuesli (niet te verwarren met structuurmuesli) oid?
Sterkte!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:28

Pfff wat balen zeg schiet ook niet op zo.

Tja idd zet hem maar op zo weinig mogelijk voer of extra hooi ipv voer zo min mogelijk krachtvoer is idd fijn. Balen dat veel kalmeringsmiddelen uit de handel zijn gehaald voor Vetranqil heb ik veel gebruikt.

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:00

ja erg uitkijken wat het voer betreft. word dat bij jullie dan niet besproken met voerkaartjes?!?!?! dat je dat veranderd in voer dat wel vult, maar waar geen energie in zit.

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:00

ja ook heel veel succes trouwens!! ik ben ook al 11 weken aan het stappen... dus ik weet hoe je je voelt!!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 14:25

elf weken.....

Nee dat vervangende voer gaat niet werken. Maar ik stouw m vol met hooi dus qua voernijd gaat t prima, alleen istie dik!!

Met dat kalmerende spuitje gaat t wel goed. Nog 10 dagen en ik moet weer naar de kliniek dus dat houden we ook nog wel vol!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:57

Sterkte!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:59

Pff dat is niet niks! Heel veel sterkte Ach gut Ik kan je helaas ook niet adviseren op dit gebied... geen enkele ervaring mee. Hopen dat het goedkomt meis!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:15

Lot schreef:
elf weken.....

Nee dat vervangende voer gaat niet werken. Maar ik stouw m vol met hooi dus qua voernijd gaat t prima, alleen istie dik!!

Met dat kalmerende spuitje gaat t wel goed. Nog 10 dagen en ik moet weer naar de kliniek dus dat houden we ook nog wel vol!


yepzz 11 weken maar we mogen nu gelukkig weer heel rustig opbouwen *LOL* dus dat is weer een lichtpuntje (peesontsteking)

en over 10 dagen weer naar de kliniek? SPANNEND!!! echt veel succes en dat het gewoon heel goed gaat... 10 daagjes is gelukkig niet zo heel veel OK dan!