hoe hoog kan een pony los springen van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

hoe hoog kan een pony los springen van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:34

hoe hoog kan een pony los springen van 1,47? en hoe hoog als je er zelf opzit.. in mijn profiel heb ik wel foto's van mijn pony Sheronit

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:37

Dat verschilt heel erg per pony, elke pony heeft een andere techniek en vermogen. Om hoog te springen zal er ook de wil moeten zijn om te springen, dus hier is eigenlijk geen antwoord op te geven.
Maar er zijn misschien wel algemene dingen te zeggen, een gemiddelde fjord zal waarschijnlijk minder hoog springen dan bijv een connemara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:38

Dat ligt aan de pony, de ruiter, de aanleg, de techniek, de bodem, soort hindernis, motivatie etc.

Oftewel: niets van te zeggen.
BTW Hoogte is totaal niet boeiend, het gaat om de techniek.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 13:40

mijn pony is een nrps en heel wil altijd iets te graag springen... dus...en ik ben ook erg fanatiek in het springen en de techniek zit bij ons ook wel okj

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:42

Het ligt inderdaad heel erg aan de ruiter! Als de ruiter geen vertrouwen heeft doet de pony het ook niet!
Ik heb bijvoorbeeld niet heel veel vertrouwen in mijn pony en ik kom een normaal 90 cm parcours rond maar hoger niet! Als ik Anne van Vulpen op mijn pony zet (is een ZZ springruiter) die springt er zo een parcours van 1.20 meter mee!!