Zaterdag nacht naar het ziekenhuis gebracht...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Zaterdag nacht naar het ziekenhuis gebracht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 10:15

Ja hoor het was weer zo ver. Een hyperventilatie aanval. Eerst had ik er altijd last van dan had ik zo'n homeopatisch middel en een plastic zakje bij me. Maar nu ging het al een tijdje zo goed dat ik daar eigenlijk wat slordiger in was geworden.

Zaterdag nacht waren we op een party toen ik steken op m'n borst kreeg tot diep in mijn rug. Ik liet me niet kennen en ging gewoon door. Na een tijdje was het echt niet meer vol te houden. Dus ik vroeg mijn vriend om de auto sleutels zodat ik even kon gaan liggen. Hij is toen mar mee gegaan voor de zekerheid.

In de auto werd het steeds erger, ik kreeg een aanval. Normaal als ik mijn middenrif sluit en door de neus adem gaat het wel beter. Maar nu kon ik het echt niet meer stoppen.
Ze hebben eerst een zakje voor me gehaald bij de frituur en een blikje water, wat ik helemaal kapot heb geknepen, m'n hele broek zat dus onder het water Scheve mond Het werd zo erg dat mijn beste vriend en z'n vriendin geroepen waren door iemand. Om me naar het ziekenhuis te brengen, aangezien mijn vriend gedronken had kon die niet meer rijden.

In het ziekenhuis hebben ze me rustig gekregen en toen moest ik bloedprikken, maar ik heb de grootste angst voor naalden. Daarna werd de bloeddruk nog gemeten en mocht ik naar huis. Nu hou ik voor de zekerheid toch weer altijd mijn plastic zakje bij me!

Het was nu nog erger dan de laatste keer:
[AM] Hyperventilatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:42

zou ik idd maar doen, altijd beter dan zo'n aanval Knipoog

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:56

Aie, das wel even schrikken dan. Best balen aangezien je een party had!
Hopelijk gaat het weer goed met je Lachen

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:28

jeetje das ook ff schrikken!
idd volgende keer toch maar voorbereid zijn!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:48

Poe dat is inderdaad wel schrikken.

Volgende keer als je lichaam het aangeeft dat het niet gaat, meteen maar even rustig aan doen Lachen
Ze komen altijd op de meest onverwachte momenten opzetten, veel sterkte.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 12:53

Pff.. het viel niet mee inderdaad, heb nu netjes mijn plastic zakje bij me. En de moeder van m'n beste vriend heeft me nieuwe homeopatische middelen voorgeschreven. Die moet ik maar eens proberen dan.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:54

Okkie1 schreef:
Zaterdag nacht waren we op een party toen ik steken op m'n borst kreeg tot diep in mijn rug. Ik liet me niet kennen en ging gewoon door.


Altijd naar je lichaam luisteren... als je signalen krijgt van je lichaam is dat niet voor niets... en vooral als je weet dat je ergens sneller last van hebt moet je die signalen al helemaal niet negeren...
Ik bedoel het niet banketstaaf, maar ik hoop dat je de volgende keer wel naar je lichaam luistert, dan kunnen zulke dingen voorkomen worden...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 12:58

Natalie"]
[quote="Okkie1 schreef:
Zaterdag nacht waren we op een party toen ik steken op m'n borst kreeg tot diep in mijn rug. Ik liet me niet kennen en ging gewoon door.


Altijd naar je lichaam luisteren... als je signalen krijgt van je lichaam is dat niet voor niets... en vooral als je weet dat je ergens sneller last van hebt moet je die signalen al helemaal niet negeren...
Ik bedoel het niet banketstaaflig, maar ik hoop dat je de volgende keer wel naar je lichaam luistert, dan kunnen zulke dingen voorkomen worden...
[/quote]

Ik weet het inderdaad ook wel. Maar er valt gewoon bar weinig aan te doen. Als ik een zakje had gehad was het misschien wel beter gegaan maar dat was gewoon dom van me. Behalve dat weet ik nog altijd niet wat eraan te doen is.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:28

ik heb je vorige topic gelezen en ik zag dat ik precies hetzelfde had toen ik 18 was. Op het laatst zat ik zelf een jaar thuis. Kon niet meer uitgaan (ging ook altijd naar hardcore feesten) en naar school. Schoolopleidingen afgehaakt en met een zelfs gestopt erdoor. Je kunt beter gauw professionele hulp zoeken voordat het erger word. Je kunt mij altijd pb-en natuurlijk. sterkte

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:38

Balen zeg. Ik heb het ook een korte periode gehad. Totdat iemand me vertelde dat ze het vroeger ook had gehad en zei dat het iets psychisch was. Daar ben ik eens goed over na gaan denken en toen heb ik besloten me niet meer gek te laten maken. Toen ging het gelijk een stuk beter!

Sterkte ermee iig!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:56

Er is bloed geprikt zeg je, heb je daar meteen de uitslag van gehad?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 17:12

Gouda, ik heb van iemand een folder gekregen met contact personen etc. en waar alles nauwkeurig in beschreven staat. Maar heel erg bedankt voor je aanbod!

Tessebes, ik had het de eerste keer toen ik een jaar of 11 was tijdens een springles. Het wordt elke keer erger, voor een deel zit het zeker ook tussen de oren maar het is ook verwerken van spanningen die je op een andere manier niet (kunt) uiten. Ik probeer iig altijd al te denken "het is zo over" Maar dat lukte zaterdag niet, er leek geen einde aan te komen!

Binky: Ja na 10 minuten. Het bloed was in orde.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:37

Relaxatietherapie (ontspanningsoefeningen leren enzo) wordt ook al eens aangeraden bij hyperventilatie, omdat het idd te maken kan hebben met spanningen die je niet uit of kan uiten op de 'normale' manier...
Leren hoe je je spanningen moet uiten kan ook een oplossing zijn.

Dit zijn de tips die ik van de huisarts gekregen heb, toen ik een hele tijd geleden (al meer dan een jaar iig) last kreeg van hyperventilatie als gevolg van de spanningen en stress die ik door omstandigheden had.

Proberen de oorzaak te zoeken van je hyperventilatie en aan de oorzaak werken...