P&S en schrijffouten....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

P&S en schrijffouten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 22:13

Omdat het net op WD ook al ging over het taalgebrek van de KNHS, hier weer een goeie.

In de P&S van deze week staat bij de korte stukjes voorin iemand met haar paard, welke een afstammeling is van Apollonios. En ja hoor, wat schrijft de redactie: Appelonius.... Boos!

Als trotse bezitster van een Appelflappeloniosruin, zit zoiets dus echt met gekromde tenen te lezen. Volgens mij heeft de organisatie nog een flink lesje 'overschrijven' en 'spelling' nodig.... Boos!

Toos paardloos


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:15

Of gewoon een gebrekkige eindredactie. Haha!

Bij het blad waar ik de eindredactie voor doe, gaat ook nog wel eens het een en ander zonder eindredactie door. En als ik die stukken dan later lees, zit ik met kromme tenen. Zo van: 'als ik het onder ogen had gekregen, had ik het aangepast!'. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:21

Doet me een beetje aan mijn eigen processen-verbaal van verhoor denken Schijnheilig
Als buitenlanders dan een naam van een vriend ofzo noemen en ik weet niet hoe je dat schrijft en zijzelf ook niet zet ik het er ook op gehoor neer, zet er dan wel (fonetisch) achter Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:22

en de verdere echte taalfouten (d's en t's zijn ook erg moeilijk!)

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:27

Iedereen hier zeurt als je fouten schrijft ofzo maar ik dek dat iedereen dat wel eens onbewust doet hihih

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:30

een keer en op een forum is ook geen punt, maar ik vind het uitermate slordig in een officiële publicatie van een sportbond. Daar hoort de eindredactie ook op te letten Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 23:06

Lielle schreef:
een keer en op een forum is ook geen punt, maar ik vind het uitermate slordig in een officiële publicatie van een sportbond. Daar hoort de eindredactie ook op te letten Knipoog


Dat was nu ook mijn visie, vandaar dat ik dit topic had geopend. In een forum kan je je dit soort foutjes veroorloven, maar in een blad wat door heel paardensportend ( Haha! ) Nederland gelezen wordt, vind ik het uitermate storend dat dit soort fouten voorkomen.

Toos paardloos

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 02:39

imker"]
[quote="Lielle schreef:
een keer en op een forum is ook geen punt, maar ik vind het uitermate slordig in een officiële publicatie van een sportbond. Daar hoort de eindredactie ook op te letten Knipoog


Dat was nu ook mijn visie, vandaar dat ik dit topic had geopend. In een forum kan je je dit soort foutjes veroorloven, maar in een blad wat door heel paardensportend ( Haha! ) Nederland gelezen wordt, vind ik het uitermate storend dat dit soort fouten voorkomen.
[/quote]

Dat is puur voor het slechte weer.... als je je verveeld ga je de fouten zoeken en die de juiste fouten vindt, die krijgt een graits abbo.... Haha!

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 08:24

Ik heb er ook al 1 gezien: in een kopje bij - ik dacht - 'uit de regio' staat winspunt in plaats van winstpunt!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:58

Ik herken het, een keer waren ze van de P&S bij ons op een wedstrijd en ik werd toen geïnterviewd omdat ik toen gewonnen had. Naja... mijn merrie werd een ruin en ik had haar ineens zelf beleerd. Ehm... foutje Knipoog

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:02

Voorlopig moet de KNHS weer even doorkrijgen dat ze mij gewoon een blad moeten sturen Haha! M'n vriendin ontvangt het blad wel netjes, maar ik dus niet. En dan heb je notabene 2 paarden bij ze ingeschreven staan Waarschijnlijk denken ze dat ze maar 1 blad hoeven te sturen omdat m'n vriendin en ik op 1 adres staan.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:05

Ik heb mijn leerlingen onlangs ook een toetsenblad gegeven waarop de opgave als volgt begon: hierbij vindt je....

Ik zag het pas toen ik de toetsen weer terug kreeg, ik ben iemand die juist spellen heel belangrijk vind en dan zo'n flater. Ik schaamde me diep. Gelukkig had niemand uit het beroepsklasje iets opgemerkt. Maar toch Bloos

Dus het kan de besten overkomen, hihi :-P

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:07

Een foutje is snel gemaakt maar ik vind idd wel dat ze in zo'n tijdschriften en bladen daar extra alert op moeten zijn.
Ik hoop dat een foutje maken op bokt wel toegestaan is Haha!

Rona, Linanda en Oackly


Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:50

ik maaak noit fauten.. gellukig maar Haha!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:58

Arno24 schreef:
Voorlopig moet de KNHS weer even doorkrijgen dat ze mij gewoon een blad moeten sturen Haha! M'n vriendin ontvangt het blad wel netjes, maar ik dus niet. En dan heb je notabene 2 paarden bij ze ingeschreven staan Waarschijnlijk denken ze dat ze maar 1 blad hoeven te sturen omdat m'n vriendin en ik op 1 adres staan.


Mijn zusje en ik kregen idd ook maar één blad samen. Terwijl we toch echt beide ingeschreven stonden.
Blijft moeilijk hoor Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:04

Waneer hebben julie nou de P & S binnen gekregen? ik ben net 1 maand geleden lid geworden en ik heb nog niks ontvangen maar ik wil me graag voor een wedstrijd van de 21 maart inschrijven in Bunschoten bij Tolboom, maar dat kan alleen als het al in de paard en sport staat vermeld, maar ik kan niet kijken! Wie kan er voor mij kijken of het er al in staat.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:08

Ik kreeg in de week van Oud en Nieuw mijn startkaart binnen en ik heb al 3 P&S ontvangen?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:15

Eilandje schreef:
ik ben iemand die juist spellen heel belangrijk vind en dan zo'n flater.


in dit geval moet 'vindt' geschreven worden als 'vindt'.
Knipoog Haha!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:20

Arno24 schreef:
Voorlopig moet de KNHS weer even doorkrijgen dat ze mij gewoon een blad moeten sturen Haha! M'n vriendin ontvangt het blad wel netjes, maar ik dus niet. En dan heb je notabene 2 paarden bij ze ingeschreven staan Waarschijnlijk denken ze dat ze maar 1 blad hoeven te sturen omdat m'n vriendin en ik op 1 adres staan.


Volgens mij is dat redelijk normaal bij de KNHS, om maar één exemplaar per adres te sturen. Een van jullie is dan 'tweede gezinslid' (en hoort dan ook minder te betalen). Zo besparen ze o.a. papier en verpakking.

Soms wordt dit ook te ver doorgevoerd: toen mijn zusje met haar pony bij de paarden ging starten, werd ze ineens ook als 'tweede gezinslid' gezien en kreeg ze geen P&S meer. Terwijl het toch echt niet om een nieuwe combinatie ging (en ik op een ander adres woon).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:24

Mijn oog viel bij de laatste P&S al een paar keer op foutjes met d-t.
Word ipv wordt enzo..

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:34

blijft lastig.. nederlands Haha! Tong uitsteken

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:25

idd p&s krijg je maar 1 per adres. ook een beetje onzinnig vind ik om er 2 heen te sturen.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:47

Nederlands blijft inderdaad lastig. Als je ziet wat voor enorme fouten er worden gemaakt, ook in kwaliteitskranten, wetenschappelijke publicaties etc. Je blijft je er aan storen, maar eerlijk is eerlijk, ik lever ook maar weinig scripties en papers in zonder spelfouten (en dat is vrij pijnlijk als je weet dat er voor drie spelfouten ongeveer een punt van je cijfer afgaat).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:50

En zelfs eindredactie blijft mensenwerk. Knipoog

Maar idd, een enkele verkeerd geplaatste d of t in een tekst is minder storend dan een tekst die barst van de fouten en waar duidelijk niemand meer naar heeft gekeken voordat-ie werd geplaatst.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:56

sommigen hier op bokt schrijven af en toe ook russich.. zonder leestekens en met vreselijk veel duidelijke spelfouten.
ik probeer t tot een minimum te beperken, ook al glipt er bij mij ook regelmatig een tussendoor.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Indy_Mouse_9, LuckyReining, merrylegs, Nina1999, Phonix en 158 bezoekers