Wanneer amateur starten ipv beginners?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wanneer amateur starten ipv beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:36

Heb zaterdag bezoek gehad van Anya en Jeannette, en deze dames zijn van mening dat ik amateur zou kunnen starten ipv beginners.
Ik heb nu 2x een wedstrijd gereden, totaal 3 starts, en 3x 2e geworden.

Ben echter nog absoluut niet ervaren hierin, ook niet zo zeker van mezelf, en heb zelf het idee dat ik nog een echte beginner ben.


Wanneer hebben jullie de stap naar amateurs gemaakt, of waarom heb je het nog niet gedaan?

[edit SM; op verzoek van TS tekst ter verduidelijking enigszins aangepast]

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:49

Doen als je zelf denkt er aan toe te zijn. Je omgeving geeft wel aan dat je het kunt, misschien er iets mis met je zelfbeeld. Maar het blijft je eigen keus Lachen

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:53

Als jij vind dat je toe bent aan de amateur en je omgeving ook dan moet je dat doen maar persoonlijk zou ik nog een paar beginnerwedstrijden meerijden puur om de ervaring op te doen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:11

Sonja schreef:
Heb zaterdag bezoek gehad van Anya en Jeannette, en deze dames zijn van mening dat ik amateur zou moeten starten ipv beginners.
Ik heb nu 2x een wedstrijd gereden, totaal 3 starts, en 3x 2e geworden.

Ben echter nog absoluut niet ervaren hierin, ook niet zo zeker van mezelf, en heb zelf het idee dat ik nog een echte beginner ben.


Wanneer hebben jullie de stap naar amateurs gemaakt, of waarom heb je het nog niet gedaan?



En waar baseren deze dames hun mening op????
Jij bent beginner(qua western wedstrijden) en je paard is ook beginner.
Dus fijn beginners blijven starten.

Is hetzelfde als dat topic over amateurs die op een EK starten en ook amateur starten bij de wran sooooooooooooooo??? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:22

Blaze schreef:
En waar baseren deze dames hun mening op????

** Hebben ons zaterdag thuis zien rijden, nog niet op wedstrijden, dat gaat in april gebeuren Haha!

Jij bent beginner(qua western wedstrijden) en je paard is ook beginner.

** Klopt, en dat is dus de afweging. Qua rijden/omgang paarden ben ik geen beginner, maar in deze sport wel. En mijn paardje ook. En als ik zie hoe lang men doorgaans in de beginners zit, dan zit ik daar ook nog wel een tijdje op m'n plekkie.
Mijn vorige trainer had echter dezelfde mening als de dames van zaterdag, ik denk dat ik van hem misschien nog 1 keertje beginners had mogen starten, maar dat ik daarna van hem toch naar de amateurs zou hebben gemoeten, omdat hij het niet eerlijk vind als gevorderde ruiters steeds de lintjes voor de neus van "echte" beginners wegkapen.
Het gaat mij echter niet om de lintjes, maar om de wedstrijdervaring.

Dus fijn beginners blijven starten.

** Gaat in Den Ham ook zeker nog het geval zijn.



Thanks!

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:48

Plezier in het wedstrijdrijden is het belangrijkste! En tsja mensen vinden zoveel... Vooral als ze zelf geen wedstrijden rijden.... Of eigenlijk zelf niet het niveau hebben om mee te dingen naar prijzen.
Ik denk dat je zelf wel weet wanneer je over moet gaan dat is niet aan een ander om dat te bepalen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:11

Het waren niet de dames die dat vonden.. Maar Anya. Dat ben ik. En ik heb niet gezegd dat je amateurs moest starten, maar dat ik je beter vond rijden dan de meeste beginners die ik heb zien starten. En je ook zeker niet slechter vind rijden dan de meeste amateurs die ik heb zien starten. Daarop baseer ik mijn mening Blaze.

Maar er zijn natuurlijk altijd heel veel andere meningen. Ik heb overigens in een ander topic aangegeven dat ik vind dat er veel beginners te lang bij de beginners blijven hangen...o.a. omdat ze geen eigen paard hebben om op te starten. Zo zakt de echte beginners de moed wel gauw in de schoenen... Wellicht moet je de klassen anders gaan indelen...Drie klassen is natuurlijk vrij weinig....

Sonja moet natuurlijk pas amateur starten als ze daar zelf aan toe is... Maar ik weet ook uit eigen ervaring dat het soms helpt als iemand je moed in spreekt. Ik wilde bijvoorbeeld absoluut geen amateurs starten. Ik vond mijzelf veel te slecht. Toch reed ik de eerste de beste keer al prijsjes... Kortom soms is een zetje nuttig.

Overigens rij ik zelf dus wel wedstrijden roos1. Niet zovaak en niet zo ver weg, omdat ik van vervoer van anderen afhankelijk ben...Maar ik rij ze wel.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:13

Blaze schreef:
En waar baseren deze dames hun mening op????


Tjonge jonge Blaze wat ben je toch een gigantisch botte boer. OK dan!
Heel fijn.

Een van de dames...

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:29

Mag ik me ff voorstellen. Ik ben Jeanette en ben zaterdag ook bij Sonja geweest. Ik ben een beginner. Heb nog nooit een wedstrijd gereden. In april ga ik mijn eerste wedstrijd rijden. Ben dus nog echt een beginner. En als ik dan Sonja zie rijden vind ik haar beduidend beter rijden dan mezelf en zou ik denken dat ze idd naar de amateurs zou kunnen. Ze zou er idd niet voor gek staan, maar ik snap ook dat ze graag nogwat wedstrijd ervaring op wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:31

Anya schreef:
Het waren niet de dames die dat vonden.. Maar Anya. Dat ben ik. En ik heb niet gezegd dat je amateurs moest starten, maar dat ik je beter vond rijden dan de meeste beginners die ik heb zien starten.

** Was ook absoluut niet aanvallend richting jou/jullie bedoeld oid, maar ik begon er van te twijfelen, omdat ik weet dat mijn vorige trainer het helemaal met je eens zou zijn. En da's toch iemand waar ik verrekte veel van geleerd heb, en waar ik nog steeds aan terugdenk als ik een probleem ergens mee heb ed.

En je ook zeker niet slechter vind rijden dan de meeste amateurs die ik heb zien starten. Daarop baseer ik mijn mening Blaze.

** Maar ik ben bang dat dat meer zegt over de kwaliteit van die amateurs dan van de mijne, snappie? Scheve mond

....Ik wilde bijvoorbeeld absoluut geen amateurs starten. Ik vond mijzelf veel te slecht. Toch reed ik de eerste de beste keer al prijsjes... Kortom soms is een zetje nuttig.

** Ik ga eerst de komende wedstrijd maar es rustig rondkijken wie er hier allemaal rondhopsen en hoe. Kan ik meteen rondvragen bij andere ruiters bij wie ze lessen, en daaruit een selectie maken van trainers bij wie ik eens wil gaan kijken en bij welke ik liever uit de buurt blijf.

Overigens rij ik zelf dus wel wedstrijden roos1. Niet zovaak en niet zo ver weg, omdat ik van vervoer van anderen afhankelijk ben...Maar ik rij ze wel.

** Ga je zelf niet in Den Ham starten, of wil je 100% beschikbaar zijn als groom voor Jip? Want als je zelf ook wilt starten, dan zijn Dick en ik ook beschikbaar voor jullie om te helpen hoor. Zijn we met z'n vieren met drie paarden, dat zou moeten lukken. Leuk!!!


jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:32

O ja en Blaze deze dames baseren dat op door op de goede momenten hun ogen te gebruiken en te leren van wat er om hen heen gebeurt. Hierdoor hebben ze een aardig beeld van het niveau van de beginners en amateurs.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:34

Ik geloof dat Anya ook start in Den Ham, maar dan bij de amateurs

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:34

Haha lieverd dat weet ik wel... Ik ga denk ik wel starten in Den Ham als we het qua vervoer kunnen redden. Een anderhalf paard voor Jip is makkelijker te regelen. Maar de bedoeling is dat ik start. De beginners starten 's morgens zag ik.. dus dan kan ik mooi 100% groomen voor Jip en jou.

Het ging mij erom dat je kennelijk van Blaze en Roos1 geen mening mag ventileren over de rijkunst van een ander (hetgeen overigens nog heel wat anders is dan zelf rijden) als je je naam niet voor eeuwig in de ranglijsten hebt genesteld. En dat vindt ik dus L*Lkoek. Het is maar een mening, maar daar hoef je dan niet denigrerend over te doen. Ik ken jou inmiddels goed genoeg om te weten dat je echt wel zelf besluit wat je doet, al zouden ze je te paard de amateursring inslepen, als je niet wil, wil je niet... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:35

jeanette schreef:
En als ik dan Sonja zie rijden vind ik haar beduidend beter rijden dan mezelf en zou ik denken dat ze idd naar de amateurs zou kunnen. Ze zou er idd niet voor gek staan, maar ik snap ook dat ze graag nogwat wedstrijd ervaring op wil doen.


Dat laatste, daar is het mij idd om te doen. Maar ik wil ook niet in een klasse starten waar ik anderen geen eerlijke kans zou geven.
Over het rijden van Jip kan ik niks zeggen want dat heb ik (nog) niet gezien, maar Anya heeft even op mijn gele monster gezeten, in een kwartiertje tijd de trucendoos leeggeschud en overwonnen, en ik moet zeggen dat als wij elkaar in een wedstrijd tegen zouden komen, dan maak ik geen enkele schijn van kans.
Daar gaat het ook niet om, ik rij niet voor de lintjes. Maar ik heb ook geen zin om in een klasse te starten waar ik mezelf eens lekker voor joker ga zetten...... Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:37

Anya schreef:
Het ging mij erom dat je kennelijk van Blaze en Roos1 geen mening mag ventileren over de rijkunst van een ander (hetgeen overigens nog heel wat anders is dan zelf rijden) als je je naam niet voor eeuwig in de ranglijsten hebt genesteld. En dat vindt ik dus L*Lkoek.


Dan zouden ze allebei ook geen mening mogen ventileren, want de een is vooral bekend van z'n internetacties en de ander heeft vooral een bekende partner, en dat telt bij mijn weten ook niet Haha!

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:38

Ik heb jullie beide zien rijden en heb al een aantal keren de amateur klasse mogen aanschouwen. Geloof me Sonja. Als je amateur zou starten dan sta je niet voor paal

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:46

Ik waarschijnlijk zelf ook niet, maar ik vind me zelf geen goede ruiter en heb nog geen wedstrijd ervaring. Dus een beginner

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:24

Anya"]
[quote="Blaze schreef:
En waar baseren deze dames hun mening op????


Tjonge jonge Blaze wat ben je toch een gigantisch botte boer. OK dan!
Heel fijn.

Een van de dames...
[/quote]


Oh dus ik mag niet vragen waar iemand zijn mening op baseert???
temeer ik Sonja al wat meer heb gezien (alle wedstrijden Cool ) en weet wat haar bezwaren en problemen zijn in de training????
Maar toch bedankt voor het compliment OK dan! Cool

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:58

Citaat:
Het ging mij erom dat je kennelijk van Blaze en Roos1 geen mening mag ventileren over de rijkunst van een ander (hetgeen overigens nog heel wat anders is dan zelf rijden) als je je naam niet voor eeuwig in de ranglijsten hebt genesteld. En dat vindt ik dus L*Lkoek.


Huh?? iedereen mag hier toch zijn mening ventileren over de ander zijn rijkunst wanneer je weet hoe die ander rijdt? Wie zegt er dan dat je daarvoor je voor eeuwig in de ranglijsten moet hebben genesteld?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:17

Laten we het zo zeggen Blaze. Ik had niet de indruk dat hier iemand vanuit een positieve grondhouding een vraag stelde Lachen
Cool Cool Cool

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:25

Anya schreef:
Laten we het zo zeggen Blaze. Ik had niet de indruk dat hier iemand vanuit een positieve grondhouding een vraag stelde Lachen
Cool Cool Cool


Laat ik het zo stellen Schijnheilig verkeerde indruk Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:29

Blaze heeft zo z'n eigen technieken voor eerste indrukken Haha! Voordeel is wel dat 'ie dan in de praktijk een slordige 400% meevalt *LOL* *LOL* *LOL*
Oeps dat mocht ik vast niet verklappen Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:30

Blaze"]
[quote="Anya schreef:
Laten we het zo zeggen Blaze. Ik had niet de indruk dat hier iemand vanuit een positieve grondhouding een vraag stelde Lachen
Cool Cool Cool


Laat ik het zo stellen Schijnheilig verkeerde indruk Cool
[/quote]

Vriendjes dan maar Haha! Schijnheilig

Cool Cool Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:32

Zie je wel, is gewoon een heel uitgekookte techniek om heel veel vriendjes en vriendinnetjes te maken *LOL* *LOL* *LOL*

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:33

Sonja schreef:
Blaze heeft zo z'n eigen technieken voor eerste indrukken Haha! Voordeel is wel dat 'ie dan in de praktijk een slordige 400% meevalt *LOL* *LOL* *LOL*
Oeps dat mocht ik vast niet verklappen Haha!


Als je meteen een goede indruk maakt valt het meestal IRL erg tegen Cool
Dus kies ik voor de botte boer methode Tong uitsteken
Kom je dan in gesprek met me kan het voor niemand een tegenvaller zijn Cool