Bijvoeren maar ze wordt anders zo heftig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 17:12

Mijn paardje wordt een beetje mager. Ze gaat steeds harder werken en spant zich steeds meer in maar nu is ze een beetje mager aan het worden. Wat kan ik haar erbij geven zonder dat ze heftig wordt? Want ze is al errug heftig van zichzelf en het is nou ook al fris weer. Wat kan ik haar erbij geven zonder dat ze er erg heftig van wordt maar wel iets dikker??? Alvast bedankt!

Play Like A Man, Win Like A Woman!


brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 18:07

Wat denk je van een lekkere slobber gemaakt van zemelen ,zit verder weinig in maar zet wel aan,en hooi kan nooit geen kwaad .
Groetjes Brithany. Party!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 19:09

Snijmais, worden ze lekker rond van, zonder dat ze er fel van worden. En anders misschien muesli zonder haver, hoewel ze daar niet veel van zal aankomen.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:11

ik heb zo,n zak duivenmais van de havens gekocht word ze wel dik van en niet druk!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 23:57

Kennen jullie in NL "Rübenschnitzel" ? Dat zijn gedroogde en gesnipperde voer-wortels (dus niet die oranje penen Knipoog ), die je 8 uur moet weken voordat je ze aan je paard geeft. Dit krijgen de paarden in Dld. als je wilt dat ze aankomen, maar eiwit-arm wilt voeren. Je kan ze ook mais-cobs geven, worden ze ook lekker rond van *LOL* !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 08:33

Viber: is een compleet voeder zeer kruidig en komt uit zweden. Heeft een kalmerende werking en zet aan. Ik geef het mijn hengst ook elke dag bij zijn normale voer. Hij wordt er niet druk van en vindt het heerlijk. Het is wel prijzig maar je hoeft er niet veel van te geven. 3 kwart per dag ongeveer. Laatst was het voer op en ik had geen gelegenheid om een nieuwe zak te halen. Na een paar dagen leek hij drukker te worden. (Kan ook toeval zijn). Heb weer een zak gehaald en nu is hij weer bedaard. Ik weet niet of het aan het voer ligt maar mijn gevoel zegt van wel....

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 12:33

Gedroogde mais echt een aanrader. Een zak van 25kg kost ongeveer 12.50. Barbiano krijgt dit ook.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 12:51

De meusli zonder haver van HAvens, wel voer maar niet de pit.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:04

gebroken mais en pasture mix. pasture mix is een soort mueslie maar zonder haver. dat gaf ik mijn pony ook altijd.

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:16

je kunt je paard natuurlijk ook ectra brok geven maar dan wel een basisbrok en geen sportbrok.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-01 23:21

We gaan het nu even proberen op mais. Bedankt alvast!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

gerb89

Berichten: 12
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Oklahoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:44

Ik heb zelf ook paarden, en een van hun is wat ouder en is ook wat aan de magere kant. Een ding wat mij enorm heeft geholpen, is maisolie (of eventueel zonnebloemolie). Dit is heel goed als je het niet wilt dat jouw paard koliek krijgt. Ik begon met de eerste paar dagen met een halve kopje, en langzamerhand gaf ik meer. Nu geef ik ongeveer twee (thee)kopjes olie in zijn biks per dag, en hij begint er heel goed uit te zien. Kijk er wel naar dat je eerst een beetje geeft, dat jouw paard er aan kan wennen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers