[AR] nimber toch aan het mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

[AR] nimber toch aan het mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 23:02

Sinds 2 maanden heb ik dus een shetje en hoewel ik altijd heb volgehouden dat ik niet zo nodig hoefde te mennen vind ik het zo af en toe wel eens leuk.

Alleen voor dat af en toe een pony te laten beleren, tuig te kopen en een wagen dat werd me toch wat teveel.ik verwacht nml van mezelf dat ik alleen van de zomer wat ga mennen en verder niet.(en dan nog maar eens in de 2 weken ofzo)
Ik had dus als voornemen om op een 2dehandskoetsenmarkt in Apeldoorn eens te gaan kijken naar een opknapwagentje oid.

Vrijdag hadden we echter een buurtfeest en mijn overbuurman (mensportcentrum oostnederland) was daar ook.
ik vertelde dus van mijn plannen en dat ik ook een hoofdstelletje wilde hebben.Waarop hij vertelde dat hij nog wel een leuk wagentje had staan die ik zo gratis mocht hebben!
Gister dus naar het wagentje gekeken en hij is geweldig het is een romijnsstrijdwagentje op autobandjes en het is een hardstikke licht wagentje weegt niet meer dan een half volle kruiwagen.

omdat sammy nog nooit wat heeft gedaan kreeg! ik van hem ook een compleettuigje erbij wel in het geel met rode leidsels.dat mag ik zolang gebruiken bij het beleren ,als het dan niet wil dan heb ik niets gekocht.

het enige wat ik dus gekocht heb is een mini liverpoolstangetje en daar kreeg ik zelf nog korting over OK dan! OK dan! OK dan!

Vandaag Sammy gelongeerd met het schoftje en het was zo onwijs stoer!

Alleen 1 vraag een gegeven paard(kar) wil ik niet in de bek kijken.
het is idd een shetland wagentje maar ik heb het idee dat het toch wel meer een grote shet/welsh a wagentje is.
Als de bomen recht zijn zitten ze ongeveer op 90 cm.
mijn shet is dus 80 cm wil ik ze dus op de juiste hoogte hebben kiept het wagentje dus zo'n 20 cm naar beneden.
het is een 2 wielig wagentje dus het kan wel.
wat zijn de bezwaren hiervan?
Of kan ik beter kijken of de bomen lager gezet kunnen worden?(weet niet of dat kan)

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 08:43

Ik zou kijken of de bomen naar beneden kunnen want anders loop je de kans dat hij met zijn kont onder de bomen door kan draaien.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:30

Jaaaaa zie je wel? Haha! Kimmie toch aan de men *LOL*
Leuk
Je hebt trouwens kans met een tweewieler die je iets laat kantelen dat het gewicht verkeerd gaat lopen. Dat als jij in het wagentje zit, het wagentje kantelt naar voren en jouw gewicht dan via de boompjes op Sammy zijn rug komt. Als je begrijpt wat ik schrijf, want het staat er weer op zijn maandags-morgens Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:58


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:35

Ik heb mijn shet wel in het tuig, mis alleen het karretje nog, je zei laats al in mijn topic dat je het ook wild egaan proberen! Leuk joh! moeten we ooit als ik een wagentje heb maar eens met onze shetjes gaan mennen!!! hihihi

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:36

bofkont!
als Sammie net niet past tussen de bomen, houd ik de grote [naam verwijderd] van harte aanbevolen Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:25

Ohoh, Kim gaat mennen, gaat dat goed komen Verward Tong uitsteken

Leuk hoor Kim, heb je foto's??