Edward Gal nieuwe favoriet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Edward Gal nieuwe favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 02:59

Vandaag hebben wij geweldig genoten van de dressuur in Amsterdam.
Wat ons erg op viel, is dat Edward Gal ineens zo populair is onder de dressuur liefhebbers...
Als wij ons niet vergiste, was zijn aplaus en inpact op het publiek al aardig in de buurt van het altijd spontane Anky-onthaal.

Wat vinden jullie van Edward zijn rijkunsten?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 03:06

Ik ben een Edwardfan. Erg sympathieke ruiter, en krijgt bijna alles aan het lopen.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 07:31

Het viel mij ook op dat Edward zo populair was. Maar ging het om Edward of om Lingh Knipoog
Persoonlijk ben ik meer van Lingh dan van Edward onder de indruk *LOL*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:52

Ik was ook razendenthousiast, het was echt gaaf!!! Hij had ook een mooie kur neergezet, alleen erg jammer van die kleine foutjes, van mij had hij mogen winnen OK dan!

groetjes lisette

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:08

Ik heb hem vorig jaar in Zwolle gezien. Hoewel dat maar een momentopname is en ik natuurlijk niet een know-all op het gebied van dressuur ben, viel het me op hoeveel rust ik die combi vond uitstralen. Ik von dhet een groot plezier om naar te kijken. Het zag er mooi uit, het liep mooi en nou ja, het was mooi.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:21

Edward heeft zich vanaf '97 al regelmatig in de schijnwerpers gereden. Ik heb een lijstje van zijn overwinningen [dat nog lang niet compleet is] en die zijn niet gering. Sinds een klein jaar is Edward regelmatig te vinden op de grote internationale concoursen en ik denk dat hij daarom nu pas opvalt voor het grote publiek.

2003
Nourejev wint ZZGP wedstrijd in Boxtel 68,63% Gestion pr.st.g

2003
Charmeur wordt 4e in Boxtel in pr.st.g met 66%

2003
Gribaldi Indoor Brabant pr.stgs 4e 69,70%

2003
Gestion Lingh Indoor Brabant GP 3e 69,21% GPsp 2e 70,28%

2003
Nourejev 4e in kur lichte tour Zwolle met 70,65%

2003
Gribaldi 2x 2e in Zwolle in lichte tour 72,38% in kur

2003
Gribaldi wint lichte tour in Denemarken

2003
Gestiontion Lingh loopt eerste internationale Gp voor wereldbeker in Denemarken

2002
Gestion Lingh loopt 2e Grand prix in Ermelo wint met 68,70 %

2002
Gestion Lingh loopt zijn eerste Grand Prix in Lisse wordt 1e met 66,60%

2002
Gestion Lingh maakt Inter II debuut in Drachten 70,85 % 1e plaats

2002
Gribaldi wint alle lichte tour rubrieken in Saumur (Frankrijk) kur 75%

2002
Gribaldi maakt internationaal debuut in Rotterdam wint Prix st. Georges

2002
Gribaldi wint de voorselecties om de ZZGP cup (finale moet nog verreden worden)

2002
Gribaldi wint alle nationale lichte tour wedstrijden die hij heeft gelopen

2002
Gestion Lingh Nederlands kampioen Licht Tour

2002
Gribaldi wint alle nationale lichte tour wedstrijden die hij heeft gelopen

2002
Gribaldi wint de voorselecties om de ZZGP cup (finale moet nog verreden worden)

2002
Gribaldi maakt internationaal debuut in Rotterdam wint Prix st. Georges

2002
Gribaldi wint alle lichte tour rubrieken in Saumur (Frankrijk)

2002
Gestion Lingh maakt Inter II debuut in Drachten 70,85 %

2001
Gestion Lingh reservekampioen Lichte Tour

2001
Gestion Lingh 2e in kür op muziek lichte tour Jumping Amsterdam

2001
Loopt Gestion Kappuccino zijn eerste Inetr II 68%

2000
Gestion Risky Business 6e plaats Grand Prix in Mechelen (Wereldbeker) 68%

2000
Gestion Kappuccino reservekampioen Lichte Tour

2000
Gestion Kappuccino CDI ’s Hertogenbosch 1e plaats Prix st Georges

2000
Gestion Kappuccino CDI ’s Hertogenbosch 1e plaats Kür op muziek Inter I

2000
Gestion Lingh wint internationaal Lichte Tour Mechelen

1999
Lingh NBVR kampioen Z2

1999
Lingh reservekampioen ZZ licht

1999
Kappuccino reservekampioen Lichte Tour

1999
Kappuccino wint de nationale kür op muziek lichte tour Jumping Amsterdam

1999
Kappuccino 2e internationaal lichte tour Jumping Amsterdam

1998
Kappuccino NBVR kampioen Z2

1998
Kappuccino Nederlands kampioen ZZ licht

1997
Kappuccino 4e in de Pavo Cup voor 5 jarige dressuurbeloftes


Ik ben zelf een groot fan van Edward en zijn vriendin Nicole, die Edward altijd bijstaat in de training. De paarden die zijn trainen kenmerken zich door een ongekende lossigheid en actie, de paarden lijkenzlef net zo te genieten als het publiek.
Edward weet als geen ander hoe je show moet rijden. Dat gaat helaas soms ten koste van de afwerking waardoor onderdelen in de proef nog wel eens wat rommelig worden. Persoonlijk zie ik dat veel liever dan een combinatie die een heel nette en secuur gereden proef neerzet maar wel de extra uitstraling mist. Dat merk je ook aan het publiek, dat geniet van de show, en gaf Edward aan het einde van zijn GP proef met Lingh in Amsterdam een staande ovatie. Omdat Edward met al zijn paarden nog vrij jonge combinaties vormt is hij zeer zeker een belofte voor de toekomst.

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:41

Ik heb Edward met Lingh in Nijmegen zien rijden, en toen kreeg ik er al kippevel van. Wat een prachtbeest en wat een goeie ruiter

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:58

Het was idd een geweldig kur! En inderdaad Edward was bijzonder populair! *LOL*

puntje puntje puntje

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:18

Ik vond Edward erg netjes ruiter, zag er rustig uit. Maar Lingh deed met zijn schoonheid de rest Bloos

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:33

Ik heb hem nog niet erg vaak aan het werk gezien, maar het klinkt allemaal heel lovend als ik dat zo lees. Degene voor wie ik wedstrijden groom lest bij Nicole Werner, dus ik ga zeker een keertje mee om daar op stal eens rond te kijken. Ik ben erg benieuwd!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:39

Edward is the king... Anky kan wel inpakken Haha!, hij krijgt zijn paarden allemaal aan het lopen, zelfs de mindere, Ed maakt er altijd een show van, toppertje!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:10

Ik ben ook een Edward fan,
(ik wou dat ik zon lijst achter mijn naam had staan)

Kiekeboe

Suusje1986

Berichten: 1152
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:49

Was mij ook opgevallen ja dat Edward Gal zo populair was, maar ik moet zeggen dat ik ook erg onder de indruk was van hem

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:55

Ik ben ook Edward fan .. Hij krijgt idd alles aan het lopen.. Heb gisteren alles vastkunnen leggen met de videocamera

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:42

Ik denk dat Edward een showmaster is als geen ander, hij weet hoe hij een paard optimaal moet voorstellen. Hij gooit er net een schepje extra bovenop, zodat z'n paarden spectaculair de baan doorgaan. Dat spektakel, dat maakt hem bij het publiek populair.
Als ik vergelijk hoe Eddie ontvangen werd door het publiek, ten op zichte van Antoinette die daarna kwam, dan viel haar aplaus echt in het niet. Zij rijdt altijd wat behouden, net niet dat beetje extra. Dat zie je heel erg terug in de reactie van het publiek.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:47

Ik ben geen echte Edward fan, maar vind Edward met Lingh wel een megasterke, goede, fantastische combi. Heb afgelopen herfst op het CHIO in Rottedam zijn kur gezien en die was echt heel goed. Hij viel echt op ook door dat stukje trance wat hij er toen in verwerkt heeft.

Antionette vind ik ook goed, en ook een beetje supporten omdat ze uit Schiedam komt he haha

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:53

Een geweldig paard! Misschien een leuke vent voor mijn merrie...( een buisje dan)

Dressuurstal J. Szozda - Dissen am T/W Duitsland


DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 03:08

Citaat:
Heb afgelopen herfst op het CHIO in Rottedam zijn kur gezien en die was echt heel goed.


Citaat:
Als ik vergelijk hoe Eddie ontvangen werd door het publiek, ten op zichte van Antoinette die daarna kwam, dan viel haar aplaus echt in het niet. Zij rijdt altijd wat behouden, net niet dat beetje extra. Dat zie je heel erg terug in de reactie van het publiek.


Misschien let ik meer op tendensen in de sport, omdat dit mijn vak is, maar in Rotterdam (zie de publieks- en persuitslag aldaar, en de staande ovatie voor Antoinette en Jarwo) was het juist weer andersom. Het Feyenoord, Ajax syndroom doet ook ook zijn intrede in de dressuursport.

Verder scoorde Antoinette, artistiek gezien, zowel totaal (maar zeer zeker bij de Nederlandse juryleden), beduidend hoger dan Edward.


Diederik

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 08:33

Vergeet ook niet dat Antoinette 'net komt kijken' met haar eigen zelf opgeleide paard. Ik vind haar heel netjes rijden, alleen kun je zien dat ze nog moet groeien. Ik heb enorme respect voor haar.

Edward krijgt toppaarden aangeboden. Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het gaat maar ik durf te wedden dat hij wel kan kiezen uit diverse paarden.

Ik heb Edward vorig jaar zien rijden maar ik vond hem tijdens Jumping écht heel mooi rijden. De hele combinatie straalde veel rust uit en die muziek dan!!! Echt kippenvel kreeg ik ervan!!! Fantastisch!

Ik denk dat Edward een persoon is die zeker meer gaat winnen aan populariteit en ik vind dat persoonlijk niet erg! Het wordt wel eens écht spannend als iemand Anky eens kan verslaan!
Nu weet je eigenlijk op voorhand al dat Anky gaat winnen!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:06

Ik heb hem niet in actie gezien tijdens Jumping, maar heb wel altijd al een zwak voor hem gehad. Geen idee waarom precies, maar het straalt er van af dat hij er veel plezier in heeft.
Al is hij wel een beetje 'show-geil', maar dat beetje spectacel op zijn tijd in de ring, zie ik wel heel graag.

...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:05

ja wat een topper! straalt er idd van af!
wat een hengst joh! vond hem echt top rijden!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:53

Citaat:
Randy01 schreef:
Vergeet ook niet dat Antoinette 'net komt kijken' met haar eigen zelf opgeleide paard. Ik vind haar heel netjes rijden, alleen kun je zien dat ze nog moet groeien. Ik heb enorme respect voor haar.

Edward krijgt toppaarden aangeboden. Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het gaat maar ik durf te wedden dat hij wel kan kiezen uit diverse paarden.

Hier wil ik toch wel op reageren.

Edward rijdt al zijn paarden zelf aan, waaronder ook lingh. Lingh was net een paar weken onder het zadel toen wij hem op stal kregen.

En met die keuze valt het ook wel mee hoor. Alles wat wij op stal krijgen is 2-3 jaar oud. Edward rijdt de blaren op zijn kont om te bereiken wat hij tot nu toe bereikt heeft. En ongetwijfeld krijgt hij nog meer blaren, omdat we er nog lang niet zijn.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:00

esther82 schreef:
Ik heb hem niet in actie gezien tijdens Jumping, maar heb wel altijd al een zwak voor hem gehad. Geen idee waarom precies, maar het straalt er van af dat hij er veel plezier in heeft.
Al is hij wel een beetje 'show-geil', maar dat beetje spectacel op zijn tijd in de ring, zie ik wel heel graag.


Mee eens..

Vorige week naar een clinic van hem geweest en ook het lesgeven gaat erg leuk vind ik.. Hij gaat er helemaal in op. Geweldig om te zien.. OK dan!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:24

Ik heb hem vorig jaar op de Pavo cup zien rijden en was echt onder de indruk. Hij stak er qua rijden met kop en schouders boven de rest uit en er reden niet de minste ruiters rond.
Ik ben dus EdwardFan.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:43

ArieI"]
[quote][quote="Randy01 schreef:
Vergeet ook niet dat Antoinette 'net komt kijken' met haar eigen zelf opgeleide paard. Ik vind haar heel netjes rijden, alleen kun je zien dat ze nog moet groeien. Ik heb enorme respect voor haar.

Edward krijgt toppaarden aangeboden. Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe het gaat maar ik durf te wedden dat hij wel kan kiezen uit diverse paarden.

Hier wil ik toch wel op reageren.

Edward rijdt al zijn paarden zelf aan, waaronder ook lingh. Lingh was net een paar weken onder het zadel toen wij hem op stal kregen.

En met die keuze valt het ook wel mee hoor. Alles wat wij op stal krijgen is 2-3 jaar oud. Edward rijdt de blaren op zijn kont om te bereiken wat hij tot nu toe bereikt heeft. En ongetwijfeld krijgt hij nog meer blaren, omdat we er nog lang niet zijn.
[/quote]

Des te meer reden om nog meer respect voor Edward te hebben. Toch heeft Edward meer de keuze (financieel etc.) dan 'Jan Modaal' om in de top mee te blijven draaien. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan met hem, misschien dat we dan weer een nieuwe topper hebben om als 'voorbeeld' te gebruiken! Natuurlijk heeft ook Edward ergens een begin moeten maken en gaat het leven van een topruiter niet over rozen, daar ben ik me goed van bewust.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers