pony met zomereczeem hoe moet ik het vlechte??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_ilse_

Berichten: 731
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Alblasserdam

pony met zomereczeem hoe moet ik het vlechte??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 20:36

Ik heb een verzorgpony met zomer eczeem dr manen zijn dik dun kort lang alles wat je maar bedenken kan maar hoe moet ik het nou invlechten?????????


Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:40

waar blijft de foto? dit is in the PICTURE snappie? Bloos

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    CM_

    Berichten: 26904
    Geregistreerd: 19-04-03
    Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:42

    ehm , een pony met eczeem én lange manen ??
    Verward
    maar als ie echt zwaar eczeem heeft zou ik ze ala fjord knippen
    vind ik verzorgder dan een paar rommelige knotjes en een hoop stekels ertussen

    Mireille

    Berichten: 41893
    Geregistreerd: 06-01-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:44

    Ingevlochten of niet, een paard blijft last houden van zomerexeem. Als het dadelijk weer zomer word gaan die manen er vast en zeker toch weer af.

    Zo als Crossmonster al zegt, in een fjorden-kapsel knippen staat nog het netste wanneer alles ongelijk en stekelig is.

    Mijn naam is haas.

    Incognito! 8-)

    Apple

    Berichten: 76181
    Geregistreerd: 27-01-02
    Woonplaats: Bij het strand

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:55

    Ik verplaats het even naar VMR Lachen

    wynoah

    Berichten: 1650
    Geregistreerd: 23-04-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:02

    Ik ken de pony en ze bedoelt dat er hele stukken manen zijn weggeschuurd, met langere stukken manene ertussen.
    Ik denk dat ze het vlechten bedoelt voor een wedstrijd.


    Tayga

    Berichten: 2226
    Geregistreerd: 17-07-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:58

    De shet die bij mijn paard staat, met een lichte vorm van zomerexceem heeft ook een fiordenkapsel. Vaak knippen we ook een deel van de haren bij zijn staartwortel weg. Dan n og een lekkere laag uierzalf met wat stinkens erin. Hij ziet er niet uit in de zomer, maar hij schuurt zich zo ook niet tot bloedens toe open.
    Maar als je de manen lang wilt laten, kun je misschien wat draad (wol) meevlechten zodat die dunne plukjes wat dikker worden. Denk wel dat je het eerst moet uitproberen en oefenen.

    moowsy

    Berichten: 7476
    Geregistreerd: 23-12-03
    Woonplaats: Vleuten

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:25

    mijn verzorgpony had(overleden)ook zomerexceem,als ik wedstrijden had maakte ik gewoon (punk)staartjes,en haar staart aan de onderkant helemaal vol met vlechtjes en dan weer eruit halen(of laten zitten is ook leuk).De jury moet wel zien dat jou pony geschuurt heeft en dat je toch je best hebt gedaan.Wat ik ook wel eens in de staart deed,bij het afgeschuurde stuk,kleine staartjes maken links en rechts en die dan bij elkaar binden 2 aan 2.En dan bij de volgende 2 staartjes pakte ik dan het uit einde van de vorige 2 staartjes(die dus 1 waren geworden)en deed dat erbij.Zo was het toch een doorlopende vlecht.Ik heb geen foto maar wel vd staartjes Tong uitsteken ik kan hem plaatsen maar volgens mij is "punkstaartjes" ook wel duidelijk zonder foto. Lachen
    Ik zou wel de huid behandelen met bijv babyolie(tip vd DA)om de huid te verzachten,zodat het niet erger wordt.En de staartjes niet te strak doen want dan gaat het weer jeuken.

    how sweet can it be to be loved by you

    Concorde

    Berichten: 6692
    Geregistreerd: 14-08-01
    Woonplaats: Klein dorpje in Twente

    Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:37

    moowsy schreef:
    mijn verzorgpony had(overleden)ook zomerexceem,als ik wedstrijden had maakte ik gewoon (punk)staartjes,en haar staart aan de onderkant helemaal vol met vlechtjes en dan weer eruit halen(of laten zitten is ook leuk).De jury moet wel zien dat jou pony geschuurt heeft en dat je toch je best hebt gedaan.Wat ik ook wel eens in de staart deed,bij het afgeschuurde stuk,kleine staartjes maken links en rechts en die dan bij elkaar binden 2 aan 2.En dan bij de volgende 2 staartjes pakte ik dan het uit einde van de vorige 2 staartjes(die dus 1 waren geworden)en deed dat erbij.Zo was het toch een doorlopende vlecht.Ik heb geen foto maar wel vd staartjes Tong uitsteken ik kan hem plaatsen maar volgens mij is "punkstaartjes" ook wel duidelijk zonder foto. Lachen
    Ik zou wel de huid behandelen met bijv babyolie(tip vd DA)om de huid te verzachten,zodat het niet erger wordt.En de staartjes niet te strak doen want dan gaat het weer jeuken.

    Denk niet dat ze zo'n creabea ponykapsel op een officieele wedstrijd erg op prijs stellen, het mag volgens mij niet eens.

    Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

    Sily

    Berichten: 11491
    Geregistreerd: 08-12-02
    Woonplaats: Delft

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:56

    Zou het ook verkorten tot een lekker fjorden coupje.

    En als je het er niet helemaal af zou willen zou ik het in ieder geval zo trekken/knippen/snijden dat het allemaal op 1 lengte zit, scheelt denk al een hoop met invlechten.

    "Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
    Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

    Oscar
    Forumcoordinator

    Berichten: 131846
    Geregistreerd: 23-09-01
    Woonplaats: Braboland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 08:50

    Ik zou ook proberen om het wat gelijk te maken.
    Als dat inhoudt dat de manen eraf moeten..... jammer, maar zo kun je ook weer een nieuwe start maken.
    Tegelijkertijd zou je (straks) kunnen beginnen met een goede behandeling tegen zomerexceem.
    Bij de DA / ruitersportzaak / paardendrogist zijn verschillende middeltjes te krijgen.
    Voor mijn paard (heeft niet echt zomerexceem, maar wel neiging om te schuren) gebruik ik AVS14, dat werkt prima

    Eilandje

    Berichten: 2823
    Geregistreerd: 05-01-02
    Woonplaats: België

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:17

    Ik knip regelmatig - meestal na de zomer- alles wat overblijft van Samira haar manen eraf. Dan kan het tenminste een beetje gelijkmatig weer aangroeien. Een paar maanden later heb je dan een pony met punkkapsel. En dan begint de zomer weer Boos!

    Ik zou dus niet invlechten maar gewoon alles eraf doen. Niet echt een mooi zicht maarja, zo kan het tenminste netjes aangroeien...

    Sjaan

    Berichten: 8038
    Geregistreerd: 19-12-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:32

    Eraf scheren die manen die er nog aanzitten.... als de zomer weer begint.. En anders invlechten wat er nog in te vlechten valt..

    magriet

    Berichten: 2808
    Geregistreerd: 04-11-02

    Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:19

    turbotinker schreef:
    waar blijft de foto? dit is in the PICTURE snappie? Bloos


    Goh wat zijn we weer aaridg....

    schoentje-past-goed-aan-mijn-pootje

    _ilse_

    Berichten: 731
    Geregistreerd: 12-11-03
    Woonplaats: Alblasserdam

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 19:22

    Ik heb zo ong 5 middelen tegen zomereczeem maar ze blijft schuren en al dr manen dr af:( liever niet.. misschien doe ik het toch zo als een punker:D

    patriciah

    Berichten: 932
    Geregistreerd: 15-04-03
    Woonplaats: belgie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 02:10

    mijn paardje heeft ook zomereczeem en ik scheer haar manen in t zomer seizoen ook af omdat ik dat voor wedstrijden veel netter vind en t voor haar beter aanvoelt. zie maar eens naar de foto.

    Afbeelding

    buiten t seizoen blijf ik er dan gewoon lekker af.


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, MarjanB en 36 bezoekers