PaardenBH en nog schuurplekken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

PaardenBH en nog schuurplekken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 17:16

Voor ik een paardenBH gebruikte, had ie al last van wat lichte schuurplekken op z'n schouders, maar ze worden nu alleen maar groter!! Verward
Ik gebruik 2 dekens, een onderdek en een winkerdek met loopsplitten, voor zover ik weet is de pasvorm van die dekens ook goed.
Ik heb de elastiek waar z'n nek door moet er wel uit moeten laten halen, anders zat ie te strak, maar daar zal het toch niet aan liggen??
Verder zit ie gewoon goed, schuift niet of zo.

Wie heeft er een idee hoe dat kan???

Z1+1!!


Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:10

hmm... ook met een paardenbh kan een soms deken nog schuren.

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 18:39

Ja dat heb ik ook in de gaten, maar waar kan dat aan liggen??
Als de dekens gewoon goed liggen, dan is de pasvorm toch goed neem ik aan. Of zijn er ook manieren om te meten of ze niet te strak aangesloten zitten ( bijv. bij je hoofdstel kun je meten dat er een vuist tussen de keelriem moet kunnen, bij de neusriem moeten er 2 vingers tussen passen,....)
Ik weet het ook niet, zeg ook maar iets.... Haha!

Z1+1!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:46

ja die paardenbh's zijn gewoon waardeloos soms krijgen ze door die dingen ook schuurplekken op de schoft dan maar liever op de schouders.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:03

dan heb je waarschijnlijk de goedkope paardenbh en niet de goede..

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 21:03

Tallie schreef:

Citaat:
dan heb je waarschijnlijk de goedkope paardenbh en niet de goede..


Ik heb die van een soort badpakstof, was ook de enige soort die ze bij de ruiterzaak hadden volgens mij. Welke zijn dan van betere kwaliteit?

Z1+1!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:16

...dan passen je dekens dus niet goed. Niet genoeg schouder-ruimte.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:18

Die van mij krijgt ook schuurplekken door zo'n paarden-bh. Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat het materiaal waar dat ding van gemaakt is synthetisch is, en mijn paard hier niet tegen kan. Gevolg: het gaat broeien onder dat ding, paard krijgt jeuk en gaat staan schuren tegen zijn voerbak of iets anders wat voorhanden is. Gevolg hier weer van is dat ondanks zijn bh toch zijn haar eraf geschuurd wordt.
Oplossing: dat ding gauw onder zijn deken vandaan gehaald en dan maar schuurplekken van zijn deken. Beter dan dat hij de hele dag jeuk heeft!
Conclusie: ik gebruik dat onding niet meer!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur


prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:21

Als de deken te krap is bij de schouders, dan wordt dat met zo'n BH eronder alleen maar nog krapper, omdat er dan nog een laag tussen zit. Kijk even als je paard loopt of je zijn voorbeen duidelijk onder de deken heen en weer kan zien gaan, dan zit de deken dus te strak en zal je altijd schuurplekken krijgen. Ook de soort binnenvoering maakt uit, een gladde binnenvoering (zoals bijv. de Rambo dekens hebben) schuurt ook minder gauw dan een ruwe, stoffen binnenkant.

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Extremely rare and Beyond Compare

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 23:50

Prompertje schreef:

Citaat:
Kijk even als je paard loopt of je zijn voorbeen duidelijk onder de deken heen en weer kan zien gaan, dan zit de deken dus te strak en zal je altijd schuurplekken krijgen. Ook de soort binnenvoering maakt uit, een gladde binnenvoering (zoals bijv. de Rambo dekens hebben) schuurt ook minder gauw dan een ruwe, stoffen binnenkant.



Oke bedankt, ga morgen gelijk kijken. Misschien voor volgend jaar toch maar een deken kopen met een gladdere binnenvoering
Zijn die Rambo dekens ook een beetje slijtvast?

Z1+1!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:56

Rambo's zijn erg duur, maar nauwelijks stuk te krijgen. Die gaan echt jaaaaren mee.
Ik heb alleen nog maar Rambo's (en een Anky ook met nylon voering) en geen last meer van schuurplekken.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 00:22

Sjuimpje schreef:

Citaat:
Rambo's zijn erg duur, maar nauwelijks stuk te krijgen. Die gaan echt jaaaaren mee.


De deken die er nu op ligt was niet zo duur, maar nu al wel aan vervanging toe, nog niet eens 1 winter op gehad Bloos!
Ik geef liever dan maar wat meer uit aan een deken, dan ieder jaar een andere deken, en als die schuurplekken daar mee verdwijnen is helemaal mooi meegenomen natuurlijk!

Z1+1!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:26

Moet je wel opletten dat je er eentje met de donkerblauwe nylon voering koopt,
er zijn namelijk nog winkels die de oude collectie nog hebben, die hebben ene witte katoenen voering en dan heb je als nog het schuurprobleem.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 00:29

Oke bedankt!! OK dan!

Z1+1!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jilinda, Mrskiwi, paard1970, petje86, Sanniejtjuh, Utixo en 88 bezoekers