Parcival (gelders)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 18:09

Wie kent deze hengst en heeft hem misschien eens irl gezien?
Ik vind dit namelijk een erg gaaf paard en ben een beetje aan het nadenken of ik misschien hiermee volgend jaar of het jaar daarop een veulentje van hem bij Isolda zal fokken.
Aangezien ik hem alleen op plaatjes ed zie, dacht ik wie weet kent een bokker deze hengst.

Of beter nog, wie weet is er iemand die al een veulen van hem kent? Erg interessant, hij is een leuke optie na Bazuin!

Dit zijn zijn gegevens:
PARCIVAL 97.03655 STB, 29 april 1997, 1.66 m VOS
V. KOSS, v. EL CORONA
M. ERIKA KEUR

v. UNITAS, m. TOSCA KEUR

mv. FOLIO PREF - GLORIANT PREF
Fokker : A.J. HEIJINK, te WEZEP
Eigenaar : G. VAN DEN BERG, STATIONSWEG 23, 8091 AA WEZEP
VERRICHTINGSONDERZOEK
VW SPR.: 88 9% / VW DR.:116 12%

Ik zit dus een beetje te puzzelen, ik vind Koss namelijk niet zo mooi. Of, correctie: Hij lijkt niet zo mooi op wat ik van hem gezien heb.

Iemand die mij wat kan vertellen??

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 23:04

Parcival is toch gelders?? (stom, staat erbij,haha) dat vind ik best een mooie hengst. Dit jaar is er bij ons een veulen geboren van Zichem, een mooie donkere vos. Persoonlijk vind ik Zichem ook erg mooi *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: confetti op 2001-11-16 22:05 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 01:27

Parcival die is gaaaf Kwijl Ik hou niet zo van stevige paarden maar deze is nog vrij lux.

Weet niet of er ergens een foto van hem is op Inet ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 01:55


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 13:35

Afbeelding

Parcival is een goed ontwikkelde hengst die zeer goed in het Gelders type en het rechthoeksmodel staat. De hengst heeft een goed gevormde, lange hals. Schoft en schouder zijn goed ontwikkeld en goed van ligging. De lendenen zijn wat strak. De voeten zijn smal en de verzenen hoog.

De info van de KWPN site.
Maar goed, dit is info die je wel makkelijk kan vinden. Maar nakomelingen van hem heb ik nog niet gezien. Correctie: 1 veulen van hem stond met foto in de strengen. Haha!
Hij is ook nog redelijk nieuw, misschien komt het daardoor....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 17:34

Wat voor kleur heeftie nou? Is het nou een donkere vos of een donkerbruine?

Afbeelding hier vind ik het echt een donkere vos!

Afbeelding hier ook. en op die url die Lovely gaf ook.


maar.... hier... op deze foto is het toch een bruine?? of ben ik nou kleurenblind?

Afbeelding

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:08

krijg nu net een icqtje van yor dat ik het heeeeeeelemaal verkeerd deed en dat die bruine de vader van parcival is!! hhahaha hoezo stom?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 18:43

*LOL* *giechel* Wat ben je toch grappig Steef!

Hoe meer ik naar Parcival kijk, hoe toffer ik hem vind. Hij lijkt mooi bij Isolda te passen.
*ooooohhhh* Ik krijg veulentje kriebels!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 14:37

Parcival staat ter dekking bij Hofs in Westendorp (Varsseveld) Tel. 0315-298444, overigens staat ook Zichem bij hem op station. Is echt een super hengst. Parcival is op dit moment een van de top Gelderse hengsten.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 14:38

Hmm de een is bruin op de foto en andere vos maar de aftekeningen zijn ook niet hetzelfde hoor Verward

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 14:55

Heb toch nog maar even de dekadvertentie van Henk van den Berg in In de Strengen nummer 6 2001 erbij gezocht.
Parcival, geboren 1997, DONKERE VIS, stikmaat 168 cm. Vader Koss, Moeder Erika (Keur pref.) MV Unitas x Folio. Den Bosch 2000 Kampioen Gelders Paard, FSP kampioen Gelders Paard. Parcival staat bij stal Hofs in Westendorp, zie eerdere reactie en is tevens beschikbaar via J. Boeve te Heerde tel. 0578-692891. Belangstelling voor genoemde IdS, BP me maar even en ik stuur hem je!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 14:57

JaJa Hanna een donkere vis, hahahaha, een DONKERE VOS

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:00

hanna, dit is een foutenmaak topic! Haha!

_________________
quote van iemand die mij gemeet heeft: Je bent een klein, lief jongetje net als ik verwacht had. *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-11-19 14:00 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 22:23

*LOL*
Bedankt Hanna, die Ids heb ik vast zelf ook. Maar heb jij die hengst ook in het echt gezien? Of nakomelingen?
Zichem is idd ook errug gaaf overigens..... Haha!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 09:45

Ja ik heb zowel Parcival als Zichem en ook Parcival's halfbroer Laurentz in het echt gezien. Zichem en Laurentz zijn meer het echte Gelderse type, maar zeker erg mooi met goede nakomelingen. Parcival is meer wat je vroeger het Basispaard type noemde, dus iets meer rijpaardentype, super braaf, goed in de dressuur en erg leergierig.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 10:33

Ik heb Parcival onder het zadel in actie gezien bij de KWPN hengstenkeuring vorig jaar in Den Bosch. Ik was erg onder de indruk van zijn bewegingen, zijn gedrag en zijn hele voorkomen. Echt een heel mooi en veelzijdig paard!

Ik heb dit voorjaar wat dekinfo aangevraagd en kreeg daar een hele leuke brief bij met foto's van zijn eerste veulens. Die zagen er heel goed uit, maar over prestatievererven kan je nog niets zeggen natuurlijk.

Parcival zal vast goed bij Isolda passen denk ik!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:08

sorry voor de reactie op dit oude topic karin Lachen
Jantina toen je dit topic plaatste zat ik al te denken dat die naam me zo bekend voor kwam.
Nu weet ik het weer. Vorige maand deed pracival mee in de L1 (of L2)Op een wedstrijd van onze vereniging.
vandaag stond hij weer in het startboekje.
Hij staat bij de L2 en wordt gereden door Maaike Lassche.

Je kan het beste matty hier van bokt even een Pb starten zij is een vriendin van Maaike en start aanstaande zondag tegen mij in de M1.
Mooi paard maar aardig heet.
Heb voor 2 maand terug een verslag van een wedstrijd van mij gezet dat er iemand met een hengst achterover ging en dat die hengst losliep.. 3 keer arden wie die hengst was...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:16

Die naam komt me zo bekend voor, volgens mij heb ik hem gezien een maand (of twee geleden) bij een wedstrijd die Kim en Anouk toen moesten rijden op Pothoven, volgens mij was hij L2, want hij moest dacht ik tegen Karin rijden.... (ook iemand van Frans die Luuk, ook Groninger door Frans gefokt, rijdt) dat meisje wat op hem reed heette iets van Maaike Lasser ofzo.... (als ik heel diep in mijn geheugen graaf)
Zij is er toen heel vuil vanaf gevallen omdat hij heel hoog steigerde en toen ze eraf viel, gaf hij ook nog een tarp na... gelukkig miste hij....
Is wel een mooie hengst, tis een koffievos, ik vinds hem alleen persoonlijk niet echt typisch Gelders, hij is heel erg een rijpaardtype... Het enige wat hij wel had is idd zo´n rechthoekige kont! Maar wel schitterende verschijning!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:17

Djeeezz, Kim.... hahaha we dachten precies hetzelfde!! Ik had jouw reactie niet eens gelezen...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:19

mhhh en ik plukte dit topic nogwel van pagina 3 af....

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:20

Ja ik ging hem lezen, nadat ji gereageerd had, had helemaal niet gezien dat hij al zo oud was, maar had jouw reactie niet gelezen, dat bedoel ik......

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:56

Jaaaa!!Superhengst! Ik ken hem en ook de eigenaar (=ook de eigenaar van Laurenz)En ik krijg priveles van de amazone van deze toppertjes (Maaike Lashe) Ook ben ik wel eens mee geweest naar een hengstenshow die hy reed met zijn halfbroertje(=paard van mijn vriendin)En toen heb ik ook de eer gehad om hem vastehouden e.d!
Parcival is fijn in de omgang en heeft goeie resultaten gehaald op de hengstenkeuringen!
En wat belangrijk voor jou is, hy geeft goede & mooie veulens!Als je er een passende merrie voor hebt zou ik haar zeker laten dekken door Parcival!
Suc-6!! *LOL*

En nee, die bruine van de (ong.)3e reactie is Parcival NIET!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: carlijn83 op 2001-11-27 20:58 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 23:42

Hahaha *LOL* Kim en Doree op hun best!
Ik houd hem goed in de gaten iig! Het is wel interessant om hem in de gaten te houden. Wie weet wat er kan gebeuren bij mij. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:12

In ben in Giesbeek een paar keer naar de kampioenschappen voor het Gelders paard wezen kijken. Het viel me enorm op dat de moderne Gelderse paarden heel rijtypisch zijn en absoluut niet meer lijken op het ouderwetse type. De moderne paarden vond ik echt Kwijl Wat karakter betreft zijn ze ook een stuk pittiger, toch wel iets om rekening mee te houden als je gaat fokken.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 13:49

Die bruine hengst op één van de foto's is Koss. Dat is de vader van Parcival. Parcival heeft het dus niet van een vreemde. Ook Koss is een mooie hengst met goeie bewegingen. Koss stamt weer af van El Corona, weer zo'n super hengst. Dus met de nakomelingen van Parcival zal het ook wel goed zitten.
Groetjes Petra