roekeloze kleine meisjes in bos! %$#!@$@%

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

roekeloze kleine meisjes in bos! %$#!@$@%

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 16:58

Ik heb vandaag een lekker rustig bosritje gemaakt met mijn stalgenoot. Haar paard heeft wegens omstandigheden 4 maanden stil gestaan, dus deden we een klein rondje in een rustig tempo. We waren net op het eerste zandpad in het bos (ongeveer 20 minuten bij stal vandaan) toen we twee andere ruiters ons tegemoet zagen komen. Een meisje op een haflinger en een op een vosje, allebei niet ouder dan 12 of 13. Ze kwamen in volle galop de bocht om en remden geen milimeter af toen ze ons zagen! Boos! Ze hadden ons al lang zien rijden en waren absoluut niet van plan om ons rustig te passeren. Op zo'n moment heb je aan mij een hele verkeerde! Als ik ergens niet tegen kan is het tegen mensen die geen respect tonen voor anderen. Ik heb Donja er dus dwars voor geparkeerd, zodat ze wel moesten stoppen Schijnheilig en hun even verteld dat het de bedoeling is om andere bosgebruikers in STAP te passeren. Dat meisje op het vosje piepte 'ja!' en ze draafden vervolgens met een grote boog om me heen verder (was breed zandpad). Dus ik er nog achteraan geroepen dat ze het dan ook moeten doen...

Afijn, wij rustig verder gereden. Wij noemen dat rondje wat we rijden altijd 'bos' maar eigenlijk is de Vosbergen een landgoed. Er is één rondje waar je met paarden mag komen, maar dat is heel recht toe recht aan en dus een beetje saai. Goed genoeg voor een stapritje, dat kost ons ongeveer 3 kwartier. Ik galoppeer heel af en toe nadat ik heb gecontroleerd of er geen andere mensen op het pad zijn. Het zijn namelijk geen echte ruiterpaden, maar gewone zandweggetjes waar ruiters toevallig ook mogen komen. Halverwege het bos sloegen we een wat kleiner zijpad in dat om een parkeerplaats heen loopt. Het was druk in het bos, veel mensen waren met hun honden aan het wandelen.

Ineens zagen we die meisjes weer!! Ze hadden blijkbaar een heel rondje gereden en in een hoog tempo want het was nog geen 10 minuten sinds de eerste keer! Dit keer namen ze een onoverzichtelijke scherpe bocht op het hoofdpad ook weer in volle galop, half achter/naast een rijdend busje! Frusty Levensgevaarlijk!!!! We waren er zo'n 100m vanaf dus hebben niets gezegd en zijn doorgereden. We hebben op een goed begaanbare onverharde weg een stukje gedraafd, maar moesten het rustig aan doen ivm wandelaars en af en toe een auto. Die weg komt uit op een doorgaande weg waar men 80 mag rijden, dus we gingen ruim op tijd weer in stap.

We wilden langs de weg door de berm naar huis rijden toen we die meisjes voor de derde keer zagen rijden. Nu op een smal paadje (waar ik ook weleens een galopje waag) en ze kwamen met een noodgang op die openbare weg af! Koe Dit was minstens de tweede keer dat ze het bosrondje maakten en ik vraag me serieus af of ze ergens in stap zijn gegaan!!! Marion en ik zijn zuchtend naar huis gereden. Ze waren vreselijk roekeloos en onverantwoordelijk bezig! Nergens staat dat zandpad betekend dat je per se moet galopperen. Sinds wanneer is het bos alleen leuk in volle galop? Verward Ook van de ruiterregels hadden ze blijkbaar nog nooit gehoord en ik hoop dat de nietsvermoedende wandelaars geen hartaanval hebben gekregen toen die twee de bocht om kwamen gescheurd. En oh wat vonden ze zichzelf stoer... Hier kan ik echt zo boos van worden! Ik heb trouwens heerlijk gereden, maar ik moest dit toch echt even kwijt.


bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:06

Erg he er kan van alles gebeuren op die manier ik vindt het ook heel gevaarlijk en zou verschrikkelijk boos op ze zijn als ik ergens boos om wordt....

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:10

tja... regels zijn moeilijk of zo? :/ bah

er zijn te weinig mensen met common sense op deze aardkloot

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:16

ik kan daar ook slecht tegen vooral in een bos waar ook mensen lopen met hun kinderen ga je niet als een gek het bos door galopperen, en op zijn minst kun je dan toch wel respect hebben voor mede ruiters of zie ik dat verkeerd, ik zelf ga alleen lekker galopperen als het niet druk is in het bos en dan natuurlijk wel op een ruiterpad maar ik zou ook zeker andere ruiters gewoon rustig passeren.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:25

volg ze de volgende keer naar huis, en ga daar een rustig gesprekje aan, misschien zijn er dan ook ouders in de buurt. En copieer de 10 gulden regels van het buiten rijden. Wie weet hebben ze daar nog nooit van gehoort. Zulke kinderen(en sommige oudere) verzieken het voor andere die zich wel aan de regels houden.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:30

Heeft mijn vriendin ook een keer gehad met haar paard...
Alleen werd dat paard helemaal gek en ging er een stuk achteraan...
Gelukkig kon ze hem weer terugkrijgen, maar echt flink dom van die meiden!! De Vosbergen kan erg druk zijn

Romeo Lovers

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:33

Vreselijk idioot!!!
Een haflinger? Dan zou het een meisje van onze stal kunnen zijn, maar die had geen vospaardje mee. Denk ook niet dat dat dr was.
Als ik ze tegenkom zal ik ze nog eens goed de waarheid zeggen. (was het misschien die haflinger van 'van de Venne'?

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:40

Ahhh ja daar kan je zo boos om worden!!! Had vroeger een verzorgpony die altijd vond dat ie voorop moest dus als ik zo iemand tegen kwam dan had ik nog maar weinig te vertellen over mijn pony en moest ie ze inhalen/meerennen,grrr echt levensgevaarlijk!!!.... en dan nog die wandelaars die misschien wel doodsbang zijn voor paarden!! en dan krijg je als ruiter weer een slechte naam of ...weer wat meer paden verboden terrein...ahhhhhhhhhhh

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 19:46

Sting schreef:
Vreselijk idioot!!!
Een haflinger? Dan zou het een meisje van onze stal kunnen zijn, maar die had geen vospaardje mee. Denk ook niet dat dat dr was.
Als ik ze tegenkom zal ik ze nog eens goed de waarheid zeggen. (was het misschien die haflinger van 'van de Venne'?


Bedoel je die haf die daar midden in de Vosbergen in die kudde paarden staat? Nee, die stond gewoon in de wei. Volgens mij heb ik beide meiden op de wedstrijd in de manege gezien vanmorgen, maar die haflinger deed niet mee. Dat vosje geloof ik wel, maar dat weet ik niet zeker.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:52

Met zoiets vind ik het altijd jammer dat de anderen op hun kop krijgen Boos!

Ik rij dan met jaike ergens en word IK aangesproken omdat er stront op de weg ligt of omdat iemand asociaal aan het racen is geweest

Als Jaike al op de weg poept ruim ik het op (trap het naar de berm) en racen doe ik sowieso niet op de weg!

Straks mogen we nergens meer langs/door met onze knolletjes!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:57

Je hebt van die mensen..

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:01

ik vind het asio gedrag, ben ook 13 hoor, maar als ik buiten rij, let ik goe dop mn pony en op de tegenliggers, we hebben alleen ene dorps bos in de buurt, heb ik 1 xtje gereden, maar er was eigenlijk geen tegenligger.

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:24

Ja, d'r zijn van die mensen dat kan ik gewoon echt niet begrijpen waarom die zo rijden echt niet normaal Boos!

M'n topper voor altijd...♥Thomas♥


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:51

ik kan daar echt niet tegen, dat soort mensen verpesten het voor alle andere ruiters. rij ik buiten, beginnen er mensen te schelden en alles, omdat ze door een paard bijna overhoop zijn gereden een week ervoor. ja ik was het niet, ik passeer anderen altijd in stap, dolly weet het zelf al, als ze mensen ziet aankomen gaat ze meteen stappen. vaak mogen kinderen ook aaien enzo (als ze erom vragen), dus zelf veroorzaak ik geen problemen.

helaas zijn er ook mensen die het leuk lijken te vinden mensen angst aan te jagen, waardoor hele delen worden afgesloten voor ruiters.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:16

Hier kan ik dus niet tegen...
Helaas zijn er nog altijd mensen die denken dat ze alleen met zichzelf rekening hoeven te houden...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:46

Zonnebloem schreef:
Hier kan ik dus niet tegen...
Helaas zijn er nog altijd mensen die denken dat ze alleen met zichzelf rekening hoeven te houden...


en ze zijn nog een gevaar voor zichzelf, hun paarden en andere ruiters ook

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:02

*grinnik* dat zijn Jip en Qinto, staan bij Janita op stal Op RT staat een topic over hoe vaak je een driejarige pony mag rijden (van bloemkooltje) dat gaat over het vosje. Ik heb al eerder iets gehoord over onveilige ritten van die twee Jong en onbezonnen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:13

voor bromfietsen heb je geloof ik ook een diploma nodig en die kun je pas halen als je 16 bent. Iets voor ruiterrijbewijzen? Ik vond het wel lachen hoor, zoals je dat beschreef. Ik was vroeger ook zo'n gek.

De hond is de betere mens

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:17

wkoekoek schreef:
*grinnik* dat zijn Jip en Qinto, staan bij Janita op stal Op RT staat een topic over hoe vaak je een driejarige pony mag rijden (van bloemkooltje) dat gaat over het vosje. Ik heb al eerder iets gehoord over onveilige ritten van die twee Jong en onbezonnen


Zijn dat hun eiegn pony's? Zo ja, weten de ouders dat ze zo rondcrossen? Hoe oud zijn die meisjes eigenlijk? Ze vonden mij geloof ik niet zo aardig Scheve mond Schijnheilig Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:20

Echt levensgevaarlijk. Stel je eens voor wat er kan gebeuren.
Ik kan me daar echt heel kwaad over maken Boos!

Rona, Linanda en Oackly

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:23

wkoekoek schreef:
*grinnik* dat zijn Jip en Qinto, staan bij Janita op stal Op RT staat een topic over hoe vaak je een driejarige pony mag rijden (van bloemkooltje) dat gaat over het vosje. Ik heb al eerder iets gehoord over onveilige ritten van die twee Jong en onbezonnen



Dat jij daar om kan lache, heb je niet zoiets van, he meiden zoals jullie met jullie pony,s omgaan gaat het een keer mis! En zeker een 3 jarige pony, hoevaak je daar op rond mag crossen werd zeker niet gevraagt!
Sorry dat ik je even hier op aan spreek, maar als jij die meiden kent laat ze even deze topic lezen, omwille van hun pony,s en de veiligheid van andere.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:25

komt wel erg persoonlijk over wkoekoek maar zo bedoel ik het niet.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:26

^Ik denk niet dat dat zin heeft Droppie, ze trekken zich er niets van aan. Ze hebben gisteren echt minstens 2x het rondje in volle galop afgelegd terwijl het hardstikke druk en modderig was in het bos Frusty Ik ben bang dat ze er pas me ophouden na een ongeluk...

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:31

droppie_18 schreef:
komt wel erg persoonlijk over wkoekoek maar zo bedoel ik het niet.
apologies accepted Knipoog

Ik heb al lang opgegeven dat ze zullen luisteren. Ze doen alleen maar stomme dingen Het meisje op de vos rijdt nog geen jaar, en heeft een vader die zogenaamd (lees: geen) verstand heeft van paarden. Van in- of uitstappen hebben ze nog nooit gehoord, van verantwoordelijkheid helemaal niet. Het meisje op de haflinger zie ik ook voornamelijk galopperen als ze aan het rijden is... Allebei zijn ze iets van 12 ofzo.

Erop aanspeken heeft weinig zin, dat heeft iedereen volgens mij al geprobeert. Ze zeggen ja maar doen nee

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:35

Arme ponies, die zijn verpest voor het leven... En waarschijnlijk ook snel versleten en kreupel...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Noor17 en 9 bezoekers