knoflook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

knoflook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 14:13

Welke voordelen heb je er allemaal aan als je knoflook in het eten van je paard mixst? ik wil het misschien bij mijn verzorgpaarden doen maar wil er eerst nog wat meer info overhebben
en kan je er ook gewone knoflook in doen die je in de supermarkt kan kopen (stuk goedkoper) of moet je echt die van de paardenwinkel gebruiken
zoja welke raden jullie aan?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:24

Van knoflook word onder andere hun bloed gereinigd en het is goed voor nog veel meer dingen. Kan me ook herinneren dat het voor de zomer vliegen afweerd af je het ze geeft? Weet ik niet helemaal zeker meer...
Ik geef het mijn paardje ook door het voer. Ik heb van die dure knoflooktabletten maar gewoon knoflook kun je ze ook gewoon geven.
Mijn paardje vind het helemaal niet vies en eet zelf gewoon teentjeshele knoflook op als je het voor zijn neus houd Lachen

Ik kocht vroeger altijd gewoon knoflook wat ik perste en dan samen met olijfolie er een prutje voor in het voer ervoor maakte. Is net zo goed voor je paard.
Laatst bijgewerkt door siesti op 01-02-04 14:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Siƫsti van de Rythpluim

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:25

Ilkkah krijgt ook altijd knoflook door haar muslie,
Is voor haar vacht, voor de mooie glans.
Maar ze lust het dus echt niet, ze vist alles eruit.
Ik zou gewoon als ik jou was naar een paardenwinkel gaan en daar om snipperknoflook vragen, en niet knoflookpoeder, dat wil nog wel eens in de neus gaan wat niet prettig is voor het paard (heb er zelf ervaring mee, paard kreeg daar helemaal uitslag van)

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:33

Tiara krijgt ook knoflook door haar musli na het rijden. Ik voer het voor bloedzuivering en in de zomer iets meer tengen vliegen. Ik voer snippers van de chinees (1 kg 3 euro)

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 14:38

2 van mijn verzorgpaardjes hebben ook een beetje last van zomerschurft
niet heel erg
maar ze schuren tocht elke zomer hun mooi manen af en het staart Verdrietig Zou knoflook hier ook tegen helpen? of zijn er ander producten die daar beter tegenhelpen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:40

Tessake schreef:
2 van mijn verzorgpaardjes hebben ook een beetje last van zomerschurft
niet heel erg
maar ze schuren tocht elke zomer hun mooi manen af en het staart Verdrietig Zou knoflook hier ook tegen helpen? of zijn er ander producten die daar beter tegenhelpen

Betaine shampoo helpt hier goed tegen, heb het bij een oudere verzorgpony altijd gebruikt dat er ook last van had, en het is er stukken voorruit op gegaan, wel opletten dat je het goed uitwast.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:45

Kijk ff op www.paardendrogist.nl daar vind je alles over knoflook en kun je het evt. bestellen, mijn ervaringen zijn er goed mee.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:48

ikke_89"]
[quote="Tessake schreef:
2 van mijn verzorgpaardjes hebben ook een beetje last van zomerschurft
niet heel erg
maar ze schuren tocht elke zomer hun mooi manen af en het staart Verdrietig Zou knoflook hier ook tegen helpen? of zijn er ander producten die daar beter tegenhelpen

Betaine shampoo helpt hier goed tegen, heb het bij een oudere verzorgpony altijd gebruikt dat er ook last van had, en het is er stukken voorruit op gegaan, wel opletten dat je het goed uitwast.
[/quote]
En mocht dat echt niet helpen dan hebben ze ook bij de paardendrogist zalfjes hiervoor. Maar schoonhouden is het beste wat je kan doen!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:42

Het helpt idd tegen de vliegen in de zomer.
Ik weet niet of knoflook uit de winkel geschikt is. Ik heb de knoflook van de paarden weleens geproefd, dat is veel scherper

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:50

marina schreef:
Het helpt idd tegen de vliegen in de zomer.
Ik weet niet of knoflook uit de winkel geschikt is. Ik heb de knoflook van de paarden weleens geproefd, dat is veel scherper

Knoflook dat je uit de winkel koopt is idd scherper.

Je moet wel opletten dat je er niet te grote stukken van geeft, omdat dit ook te scherp wordt voor je paard Knipoog Dus als je knoflook koopt, gewoon in kleine stukjes snijden.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:26

Knoflook is goed als je het een tijdje geeft, lees een maandje... Niet maanden achter elkaar, dan raakt het lichaam verzadigd.
Vader van mn paardje heeft het nu aan zijn lever door de hoeveelheid knoflook die hij kreeg voor zijn luchtwegen en de vliegen..

Zijn lichaam is vergiftigd als het ware door de knoflook.
Dus met mate geven Knipoog

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:27

Ik gebruik knoflook in het eten van de paarden zodat in de zomer de vliegen wegblijven.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:42

Het is in de zomer tegen vliegen, voor een mooie glans, het zuivert het bloed...dus wel goed

alleen zou ik het niet bij de paardendrogist kopen, dat is best wel duur, je kan het net zo goed bij de chinees halen zoals iemand hierboven al zei.

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden


haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:19

ik geef het hele jaar door knoflook.
Ik bestel het bij de paardendrogist daar zit dat nog een ander gezond iets doorheen gemixt. ( ik heb de prijzen bekeken en de paarden drogist is niet veel duurder dan dat je het in een ruitersportzaak koopt)
Ze gaat er heel erg mooi van glanzen, het is goed voor haar, en in de zomer blijven de vliegen weg!!!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:45

Hai,
Leuk al die positieve verhalen over knoflook, maar kijk wel uit als je op lange termijn knoflook blijft voeren. Het spijsverteringsapparat van je paardje kan aardig geirriteerd raken door al die knoflook. Ik heb al bij verschillende paarde meegemaakt dat ze heel slecht op knoflook reageerden als ze het gedurende een lange periode gevoerd kregen....

Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:47

Met slecht reageren op knoflook bedoel ik dat ze enorm afvielen en dat een paard koliekverschijnselen kreeg en heel sloom werd....

Ik wil knoflook natuurlijk niet afkraken, want het heeft nu eenmaal hele goede kanten, maar vergeet niet de nadelen van knoflook... en ben er op attent hoe je het gebruikt en voer niet lukraak maar ...

Groetjes, Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:56

als je de knoflook wil gebuirken ter afweer van vliegen vanaf wanneer meo tje het dan voerenen heoveel?

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:27

ik had altijd knoflooktabletten van een ruitersportzaak (weet et merk niet meer) Moets ik een stuk of 30 van door der voer doen, (zitten er heeeeeel veel in zo'n pot) maar echt reslutaat merkte ik er niet van..

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 00:21

Ankepanke kan het ook kwaad als je het alleen maar 3 of 4 maanden per jaar voert
(juni, julie, augustus en september)

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:02

of is het meschien een idee om het niet elke dag te geven maar een paar keer per week of is dit ook niet goed.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:06

ik las hier pas ook op bokt dat knoflook voeren slecht zou zijn voor je paard. Kan het topic alleen niet vinden

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:58

Hai,

Ergens op internet heeft ook iets gestaan over het voeren van knoflook en de risico's daarbij... ik zal eens zoeken waar dat was...
Ik kom nog niet zo lang op bokt, dus ik weet niet of er al eerder een topic over knoflook voeren geweest is.

wat ik toentertijd van de dierenarts begrepen heb is, dat je knoflook best gedurende de zomermaanden kunt voeren. Wel kijken of je paard er geen last van krijgt. Je moet wel goed uitkijken als je knoflook dag in dag uit, jaar in jaar uit voert....

Ik ga eens zoeken op internet (in in paardenboekjes)...
Groetjes,
Anke

Toen ik hem vond was ik verloren...

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:28

Tessake: die 3 maanden kan geen kwaad hoor! Lachen
Als je daarna maar stopt, kan het lichaam weer "ontgiften" zeg maar...

Sorrie Ankepanke, ik antwoord voor jou Bloos

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:51

Ik geef 's zomers altijd knoflook. Mik gewoon een hele teen door de brokken! Wil je ook niet weten hoe hebberig meneer is...!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, noviceh, Symke en 108 bezoekers