borrelende buik, darmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

borrelende buik, darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 16:56

Mijn paard is 8.5 maand drachtig en heeft een tijdje geleden 2x koliek gehad. De laatste keer is nu meer dan een maand geleden.
Haar darmen, buik borreld de hele tijd. Ik heb van de DA moeten ontwormen met panacur korrels (ze werd altijd op tijd ontwormt met een pasta) maar dat borrelen blijft.
Wie weet er of dat kwaad kan of niet. Volgende week moet de DA komen dus dan vraag ik het hem even.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:18

Er moet altijd wat geborrel te horen zijn, want anders werken de darmen van je paardje niet goed, maar het is niet de bedoeling dat je de darmen heel hard hoort borrelen als je er een beetje vanaf staat. Normaal kun je wat geborrel horen als je vlak naast de buik staat, maar vaak moet je echt je oor tegen zijn buik leggen om het goed te kunnen horen. Als je nu duidelijk heel veel borrelen hoort, terwijl je bij het hoofd staat, is dat wel wat veel. Als je paard zich verder goed voelt, zou ik me niet te veel zorgen maken, maar het wel volgende week even aan je dierenarts vragen, het is niet nodig dat je die nu als nog onmiddellijk belt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 17:22

ja je hoort het wel heel erg hard. Maar zo te zien heeft ze er geen last van. Heb net nog gereden en ze was frisser dan ooit. Wilde zelfs galop wat ze al bijna een maand niet meer deed (veulen). Dus last heeft ze er volgens mij niet van.
bedankt

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:22

Gaskoliek kan je herkennen aan een hol borrelend geluid. Je weet wel toen je vroeger in het zwembad zat, onder een teil of iets dergelijks, dat gaf ook zo'n hol en nat geluid.

Gewone borrelgeluidjes kunnen inderdaad geen kwaad Knipoog


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:51

Als de merrie er verder goed bijstaat, dus niet sloom of teruggetrokken, zal het volgens mij wel meevallen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:56

zuigt ze misschien lucht (van voor of van achter? )

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 23:25

ze zuigt volgens mij geen lucht. Toch zeker niet vanvoor want dan moest ik het toch al eens gezien hebben. Maar vanachter geen idee Verward
Het is echt gewoon grommen van de darmen Knipoog Zo als wij dat soms hebben als we honger hebben Maar van de honger kan het volgens mij niet zijn, ze heeft steeds hooi en krijgt voldoende ander eten bij

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:32

Hoe is de mest ??

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 17:20

ze mest gewoon, niet plat ofzo en ook een normale hoeveelheid (ze kakt altijd nogal veel Bloos )

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:34

Zolang de mest gewoon stevig is (droge drollen) dan zou ik me over het borrelen niet ongerust maken.

Mukkie1979
Berichten: 155
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:27

MIjn Tinker heeft dit ook, ik ben wel benieuwd wat de uitslag uiteindelijk was.
Mijn Tinker heeft wel wat wee ontlasting. Dacht aan wormen of een ontsteking aan de darmen misschien? Of overgevoelig aan biks, dus dat heb ik nu eerst gehalveerd.

Mukkie1979
Berichten: 155
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:27

MIjn Tinker heeft dit ook, ik ben wel benieuwd wat de uitslag uiteindelijk was.
Mijn Tinker heeft wel wat wee ontlasting. Dacht aan wormen of een ontsteking aan de darmen misschien? Of overgevoelig aan biks, dus dat heb ik nu eerst gehalveerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, germie, hagelslag, IASCrawler, tengeltje11, Theseus, Trendiction, WillemijnL en 35 bezoekers