orthoflex en pads

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 11:29

zijn er hier orthoflexzadelbezitters (leuk woord voor galgje Haha! ) die net als ik het probleem hebben dat hun pad omhoog kruipt tussen de 2 bewegende "panelen"? Ik heb 2 pads: een dikke met schapenwol eronder en van boven versierd met stof en een ortopedische met gaten waar de ruggengraat zit en leer waar de stijgbeugels zitten, maar ze geven allebei het probleem van het "opkruipen" in het midden met als gevolg dat de pad in draf en gallop mee gaat bewegen met de "panelen" en daardoor mijn paards rug op de plekken kaal gaat schuren. Het zadel ligt verders perfect maar heb dat gekruip van de pads. Heb nu op orthoflex.com gekeken en gezien dat er speciale pads zijn, maar die zijn 150 dollar en vind dat wel erg veel geld. Zijn er hier mensen die dit probleem (hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb)kennen en een oplossing weten???

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 12:14

Ja, ik ben de trotse bezitter van een OF. De pad die ik heb bestaat uit twee delen die gevormd zijn naar de rug, dus geen vierkante lap zoals een normale pad. Ze zijn aan elkaar gezet dmv een zwarte strook zacht materiaal zonder gaten.
De onderkant is (was Pling ) wit en van een zachte open struktuur (lijkt op vilt maar is grover), de bovenkant is zwart en van een soort stof. Hierop zitten de zgn. pockets.

Ik heb geen last van het probleem zoals jij omschrijft, de pad blijft keurig op zijn plaats liggen. Als je wilt kan ik je wel een foto PB'en.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 12:42

zoiets heb ik idd zien staan. de normale pads bestaan idd ook uit 1 stuk en ik vermoed dat dat dan ook het probleem is. als je de foto wilt pb-en graag. Enne, heb je die van jou ergens in nl gekocht en was die ook zo belachelijk duur??

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 21:26

ik heb mijn ortho-flex al 6 jaar en heb het probleem met opkruipende pads niet. ik gebruik geen pad, alleen een dubbelgevouwen zadeldek. heeft het voordeel dat je minder "bulk" onder je kont hebt en het paard beter aan kan voelen.