Fok adviesgevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Fok adviesgevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 20:19

Welke hengst adviseren jullie voor deze BWP merrie: (Touch of Fairwayxx X Saygon X Fantastique) foto volgt, krijg ze niet ge-upload Cheese!

Punten die ik verbeteren wil:

* De merrie is te vlak van voren, wel enorm ruim. Beweegt niet spectaculair. Achterhand ben ik wel tevreden over. Zou iets krachtiger mogen, is wel snel genoeg.
* Haar enorm hoge schoft en haar iets te lange rug.

Verder heeft de merrie een super werkwillig karakter, Schijnheilig en na training doet haar halsbespiering haar nu alle eer aan. Qua beweging is ze hardstikke zuiver en motorisch. Ze spoort kaarsrecht en heeft bijna perfecte hoeven!
Ze heeft voldoende springvermogen.
Haar vorige veulen van Dream of Heidelberg was een kopie van de vader, is nu hoogdrachtig van Lord Sinclair II.

Ik twijfel enorm of ik een BWP/springgefokte hengst met voldoende knieactie (bijv. Querelle of Latano, doen het beide goed op Touch of Fairway xx bloed)of wederom Duits dressuurbloed zal gebruiken. (Daar haar Dream veulen een echte topper was) Ik ben er niet voor om 2 keer met eenzelfde hengst te fokken, heb ook niet de opzet om commercieel te fokken.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 20:22

ohh, naar de maat hoef ik niet de kijken de merrie is zelf 1.71 en lijkt enorm groot te fokken.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:32

even 1 ding, het maakt niks uit dat de hengst alle kenmerken heeft, die je wil hebben, het veulen kan ook precies op z`n moeder lijken.
of mischien lijtk het veulen totaal niet op z`n moeder en vader.
je weet het nooit

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:41

Hey leuk!!! Wij hebben ook een dochter die nu inmiddels 24 is van Fantastique !! stuur me foto's op wanneer het gaat zou leuk zijn , Fingerlin staat in mijn profiel-site hieronder als je wilt zien.
En heb ook ne dekhengst als je wilt Knipoog lach

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:10

asjoe4ever schreef:
even 1 ding, het maakt niks uit dat de hengst alle kenmerken heeft, die je wil hebben, het veulen kan ook precies op z`n moeder lijken.
of mischien lijtk het veulen totaal niet op z`n moeder en vader.
je weet het nooit


En wat is je punt?

Niet dekken, of zomaar met een of andere hengst?

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 00:21

niet dekken lijkt me het veiligst dan......stel je voor....

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:36

Rhea schreef:
niet dekken lijkt me het veiligst dan......stel je voor....


Waarom niet, merrie is toxh niets mis mee!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:10


Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 10:42

Citaat:
Waarom niet, merrie is toxh niets mis mee!


Zeker niet, ik bedoelde het ironisch! Haha!

Citaat:
Zit daar dan niks tussen?


Daar zit genoeg tussen, het is juist dat ik misschien overweeg om Belgisch (spring)bloed te gaan gebruiken. Wordt het duits bloed dan zal dit zeker van st-Ludwig komen... Die hebben trouwens hun dekgeld goed omlaag gedaan! En is tevens kortbij voor mij, ik kan zelf vers sperma gaan halen, toch wel een enorm voordeel!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 14:22

Het is gelukt

voor het veulen

Afbeelding

afgelopen zomer

Afbeelding

En haar veulen van Dream of Heidelberg (zeer donkere koffievos)

[img]http://pic11.picturetrail.com/VOL389/1873856/3617864/44451632.jpg
[/img]

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:11

dat bedoel ik niet,
ik zeg, dat je nooit weet, hoe het veulen is, enz.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:12

dat he tneit uitmaakt, dat de vader zo en zo is, en de moeder zo. Het veulen ziet er toch wel anders uit dan je wilt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:17

Je babbelt. En je kunt berichtje ook evt. nog wijzigen nadat je 't geplaatst hebt. Lachen

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 11:18

Wat vinden jullie van Dreseman (v Daidalos) of van Dr Dolittle (donnerhalx Lauries Crusador)?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:05

Rhea schreef:
Wat vinden jullie van Dreseman (v Daidalos) of van Dr Dolittle (donnerhalx Lauries Crusador)?


Van Dreseman is eigenlijk geen nafok bekend ,eerste veulens komen dit jaar.

Maar je zou eventueel naar zijn vader kunnen kijken.
Je merrie dient wel over voldoende lengte te beschikken.
Of Certus ,de moederlijn van Donnerhall.


http://www.hengste-berger.de/Data/index.start

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 19:47

Over voldoende lengte beschikt ze toch!

Ik heb hem gisteren in Aken gezien, was een van de weinigen waar ik tevreden over was. Hij dekt echter alleen natuurlijk zag ik, zie dat niet zo zitten, moet ik met merrie en veulen gaan reizen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:38

Rhea schreef:
Welke hengst adviseren jullie voor deze BWP merrie: (Touch of Fairwayxx X Saygon X Fantastique) foto volgt, krijg ze niet ge-upload Cheese!

Punten die ik verbeteren wil:

* De merrie is te vlak van voren, wel enorm ruim. Beweegt niet spectaculair. Achterhand ben ik wel tevreden over. Zou iets krachtiger mogen, is wel snel genoeg.
* Haar enorm hoge schoft en haar iets te lange rug.

Verder heeft de merrie een super werkwillig karakter, Schijnheilig en na training doet haar halsbespiering haar nu alle eer aan. Qua beweging is ze hardstikke zuiver en motorisch. Ze spoort kaarsrecht en heeft bijna perfecte hoeven!
Ze heeft voldoende springvermogen.
Haar vorige veulen van Dream of Heidelberg was een kopie van de vader, is nu hoogdrachtig van Lord Sinclair II.

Ik twijfel enorm of ik een BWP/springgefokte hengst met voldoende knieactie (bijv. Querelle of Latano, doen het beide goed op Touch of Fairway xx bloed)of wederom Duits dressuurbloed zal gebruiken. (Daar haar Dream veulen een echte topper was) Ik ben er niet voor om 2 keer met eenzelfde hengst te fokken, heb ook niet de opzet om commercieel te fokken.


Als je voor het KWPN fokt zul met het volgende de komende tijd vooral rekening moeten houden. Dus zul je moeten afvragen of je zo'n merrie bezit en of er ook een hengst is die aan die voorwaarde voldoet:

Citaat uit het lijfblad 'In de Strengen' nr.2 -2004 van het KWPN.

"Een systematisch op het achterbeengebruik selecterend stamboek als het KWPN ,weet nu dat het verstandig is om te kiezen voor
fokdieren
die het natuurlijk patroon van op de voorhand bewegen, in de africhting kunnen omdraaien dankzij een versneld geplaatst achterbeen".

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:50


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:11

Is Rubinstein I bloed niets voor jouw paard. In Duitsland lopen er zelfs nog meer van dan in Nederland en België samen.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:48

een Rubinstein in het bijzonder? of hijzelf...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:55

Rubinstein zelf is overleden en ik betwijfel of er nog diepvries van hem is. Tja eentje in het bijzonder zou ik niet zo precies weten (ja wel een persoonlijke favoriet nl. Rubiquil). Er zijn veel goede zonen van Rubinstein I. Kwestie van zoeken welke bij je merrie past en die misschien niet te ver uit je buurt staat.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:03

Rubiquil zelf spreekt mij niet zo aan, ik vind z'n kruis niet zo mooi

Citaat:
Als je voor het KWPN fokt zul met het volgende de komende tijd vooral rekening moeten houden. Dus zul je moeten afvragen of je zo'n merrie bezit en of er ook een hengst is die aan die voorwaarde voldoet:


Ik wil niet voor het KWPN fokken, desalniettemin ben ik het wel met bovenstaande uitspraak eens. Mijn merrie is vanachter zeker snel genoeg!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:22

007 is ook een rubinstein.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 20:50

+No offense* maar ik zoek een hengst die mijn merrie iets krachtiger van achter maakt, OO7 vindt ik echt een dweil... Wel mooi overigens.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:22

Ik houd er zelf ook niet echt van, maar ja het is wel Rubinstein Clown Knipoog