Zep het ziekenhuis in geslagen ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zep het ziekenhuis in geslagen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:04

vrijdagnacht heb ik de halve nacht bij een van een koliekoperatie herstellend paard gezeten. Hij lijkt een infectie in zijn buikholte te hebben, en ik heb hem het eerste deel van de nacht ieder uur moeten controleren en temperaturen. Gelukkig liep de temperatuur niet teveel op en hoefden we hem niet naar de kliniek te brengen: er was namelijk een sneeuwstorm aan de gang Scheve mond en de kliniek is ong. anderhalf uur bij ons vandaan. Zaterdagmorgen hadden we een halve meter sneeuw.

Zaterdagmorgen om 6 uur opgestaan na een heel erg kort nachtje, de hengst getemperatuurd, die was gelukkig normaal en had zelfs weer honger dus dat zag er super uit OK dan!

Maar goed, ik liep dus een beetje te suffen Gaaaap toen ik na het mesten een paard afstapte in de binnenbak. Ze waren een 3 jarige aan het longeren die een beetje fris werd, en daar ging meneer. Als ik sneller had gereageerd was er waarschijnlijk niks gebeurd, maar nou kreeg hij de kans om van me af te draaien en voor ik het wist had ik een hoef vol in de borst en eentje op mijn arm en lag ik op de grond. Ik moest eventjes naar adem happen en kon toen weer opstaan, paard gepakt wat me 10 meter verder stond uit te lachen en toen weer verder gewandeld.

Minuut of 10 later was ik weer op stal, zette het paard tussen de kettingen en stond even met een van de Zweedse meisjes te praten, en net toen ik het gevoel kreeg dat mijn linkerarm een beetje nattig aanvoelde wees iemand naar de vloer en daar lag inmiddels een redelijke plas bloed Ziek de mouw van mijn jas was nat, mijn zwarte handschoen zag rood en de mouw van mijn trui kon je letterlijk uitwringen en mijn linker onderarm zat onder het bloed Wow!

Ik heb dus met een natte theedoek de boel een beetje schoongemaakt, aan de onderkant van mijn arm zat een gat, ik kon het zelf gelukkig niet zien maar het schijnt dat je weefsel naar buiten kon zien steken Misselijk Hmmm, misschien moet ik dat maar even laten hechten dan...

Dus wij naar het ziekenhuis, gelukkig werd het bloeden wat minder. Uiteindelijk heb ik 1 hele hechting gehad, en als echte bikkel heb ik dat zonder verdoving gedaan omdat de prik van de verdoving me al net zo pijnlijk leek als de prik van de hechting, en ik ben echt als de dood voor naalden en injecties ed Nagelbijten / Gniffelen . Vervolgens hebben ze in mijn andere arm een lekkere tetanusinjectie gestopt. <- ik ben er niet uit welke arm er op dit moment meer pijn doet.

Het stomme is dat het aan de buitenkant dus maar een heel klein wondje is. Waarschijnlijk heb ik de tak van het ijzer in mijn arm gekregen, het gekke is dat mijn trui niet beschadigd is. Ik had net pech dat er een slagader geraakt werd, dat gaf nogal een dramatisch effect Haha! (de bloedvlek is niet uit de vloer van de stal te krijgen, hehehe.)

Ik geloof dat ik nu wel een tripje naar de ruitersportzaak met de creditcard van de eigenaar van deze 2 engeltjes verdiend heb Schijnheilig

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:09

ja dat geloof ik ook wel. nou ja, zolang je zelf niet door hebt dat het ernstig is valt het meestal nogal mee. zo zie je maar dat je altijd alert moet zijn. moest je camionchauffeur geweest zijn, was je mss gebotst of van de baan gereden!

nou, hopen dat het snel hersteld en ga maar eens lekker shoppen hoor! Haha!

(en dan zeuren over een onnozel prikkie terwijl je net een hoefijzer tegen je gekregen hebt? Verward Bloos! )
Laatst bijgewerkt door caro_vt op 01-02-04 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:09

Jeumig, dat is best een eng avontuur Wow!.
Heel veel sterkte en ik denk dat een vrije loop naar de ruitersportzaak zeker zal helpen Haha!.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:13

aauw....nou in ieder geval heeel veel beterschap!!

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:13

jeetje wat een verhaal.

gelukkig is het goed afgelopen OK dan!
beterschap nog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:19

Sjees, da's niet zo best.
Ik vind ook dat je wel een geheel verzorgd dagtripje naar de ruitersportzaak verdiend hebt.
Veel beterschap !

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:20

avontuur in zweden zeg,
niet meer suffen op de knol hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:21

Ik stond naast de knol Haha! dat was het probleem nou net Knipoog

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:21

auw zeg, jij hebt het wel verdient om die creditkaart uit te laten hoor!!!

veel beterschap

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:25

Jeetje wat een verhaal..... gadsie! Je hebt inderdaad een dagje shoppen op kosten van de baas verdient! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:26

Zit me af te vragen of je nou bikkel bent omdat je zonder verdoving laat hechten of juist een mietje omdat je bang bent voor een prikje Knipoog *LOL*
In ieder geval heb je indruk gemaakt met een vlek op de vloer, hebben ze altijd nog een aandenken Haha!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:33

jeetje wat erg zeg !! En dan nog eens niks merken dat je openligt ook !!

Gelukkig is alles weer goedgekomen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:37

Pfff, wat een verhaal weer zeg Scheve mond Hopelijk ben je er nu weer goed aan toe, maar dat bloedvlek verhaal op de grond *ril* dat beschrijf je ook een beetje heel erg nuchter... *LOL* Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:44

Jeetje zeg.. dan schrik je toch wel eventjes.. bah..
Sterkte ermee joh..

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:03

Wat een verhaal zeg!
Die creditcard heb je naar mijn idee wel voor een dagje verdiend!
Sterkte !

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:08

Auw zeg. Inderdaad minimaal een credit card en een cruise Lachen
Veel beterschap!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:52

He gatver zeg!
En dan zeggen ze nog dat paarden niet slim zijn!
Veel beterschap hoor!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:59

Auw dat doet pijn
Heel veel beterschap !!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:19

Jemig he,
dat is echt enorme pech!
Of is het nou enorme mazzel omdat het veel erger had kunnen aflopen?
De piafferende hengst komt weer helemaal goed?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:36

Pfoe, dat zal geen pretje zijn hoe dat aanvoelt Scheve mond

Veel sterkte ermee en claim die creditcard maar flink Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:39

Jeetje joh, heb jij dat? Beterschap!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:41

Jemig, doe je wel een beetje voorzichtig? Je moet nog langer mee! Gelukkig viel de wond verder wel mee, was het niet een heel groot gat.
Hopelijk knap je snel weer op. Succes met je ape-armpjes .

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:53

Zo, je hebt wel pech, maar heb je geen last van je borst? Dat lijkt me ook niet zo feestelijk, om daar een tik te krijgen.....

En ja, een beetje naaldenwatje ben je wel Haha! En een hechtbikkel, dat zou ik denk ik niet durven, geef mij maar verdoving.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:08

Brrr dat klinkt niet leuk! Maar het ziet er altijd wel ziekenhuis-serie-achtig uit met heeeel veel bloed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:14

Helaas weet ik er alles van, 3 weken geleden een voorbeen in m'n gezicht gehad omdat ik niet oplette met m'n puberhengst.
Ook ik heb me zonder verdoving laten hechten omdat ik niet zo van spuiten houd Haha!
Ik houd er helaas wel een litteken in m'n gezicht aan over zoals het er nu uitziet Scheve mond
Ik ben ook ven naar de ruitershop geweest, helaas wel met m'n eigen pinpas, er was niemand die ik de schuld kon geven.

Beterschap en doe maar een beetje voorzichtig de komende tijd.