Nieuwe lederen laarzen, maar ze zakken nog! *help*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Nieuwe lederen laarzen, maar ze zakken nog! *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 11:17

Ik heb afgelopen dinsdag mijn nieuwe leren laarzen opgehaald. Cavallo's met een rits, supermooi en ik ben er ontzettend blij mee.

Mijn oude laarzen waren helemaal versleten en ik had er het probleem mee dat ze zakten tijdens het rijden en ik moest geregeld even ophijsen.

Met die nieuwe laarzen koos ik dus voor een rits en mij werd verteld dat dan net boven de hak, de instap ook smaller werd, doordat je er niet met je hele voet van bovenaf inhoeft. Dat leek me dus een superoplossing, dan zouden ze ook niet zo meer afzakken.

Nu heb ik de laarzen gekregen, maar de smallere instap valt me best iets tegen. De laars zit verder goed qua maat, maar moet natuurlijk nog een eind ingelopen worden en inzakken.

Nu heb ik gisteren wedstrijd gereden met mijn nieuwe laarzen en middenin de proef, zakten ze gruwelijk af en zat de laars half gedraaid aan mijn been en kwam ik er ook niet meer goed in. En maak dan je proef maar af *LOL*.

Wat denken jullie, zal dit nog iets beter worden als de laars iets inzakt bij de enkel of gaat dit nog een probleempje worden? En wat kan ik er anders nog aan doen? Ik kan moeilijk zomer en winter met een megadikke sok (dan moet ik er zeker twee over elkaar trekken) in mijn laars proppen.

De maat van de laarzen in verder goed, kuitmaat, schoenmaat en hoogtemaat.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:34

ga er anders even terug mee naar de winkel

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:54

Ik zou er idd even mee naar de winkel gaan. off-topic: hoe ging je wedstrijd, btw?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 11:57

De wedstrijd ging echt supergoed, had zeker voor de eerste proef een heel dik wp verwacht. Maar ik kreeg me toch een belachelijk lage punten met een commentaar wat nergens op sloeg.... Leuk hoor, jurysporten. Maar goed, dat ik Jurga thuis had gelaten, want met haar had ik verliespunten gereden (en dan was ik mijn wp met haar in de L1 kwijtgeweest).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:58

Dat mag echt nooit gebeuren!
Ga er weer mee rijden, laat Roy foto's maken hoe het er uit ziet na 10 minuten na 20 minuten etc en breng ze gelijk terug!
Die dingen zijn òf verkeerd in elkaar gezet, òf ze passen je gewoon niet goed genoeg.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 12:02

Ze zien er gewoon goed uit verder, da's het punt juist. Ik weet ook niet of je op foto's oid zou zien hoe ze zitten, want mijn voet komt omhoog bij de enkel en omdat ze zo hoog zijn nog, zie je niet echt iets van het 'zakken' denk ik. Mijn voet draait er alleen scheef in, vooral rechts.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 12:25

Ik probeer foto's te plaatsen zometeen van de laarzen zelf. Als ik nu zit, kom ik ook nog niet met mijn hak helemaal onderin, omdat de laars nog te hoog is, als ik loop uiteraard wel. Ze zakken al wel een eindje in. Ik zal morgen de ruitersportzaak eens bellen hierover.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:10

Heel herkenbaar... denk dat ze toch nog te wijd zijn op het punt bij je enkels. Omdat je ze net nieuw hebt, zou ik er zeker mee terug gaan. Het zal eerder erger dan minder worden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:24

als ze afzakken terwijl ze net nieuw zijn zijn ze volgens mij gewoon te groot

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:31

dit kan nooit goed zijn, tijdens het dragen zullen ze alleen maar wijder gaan worden...
gelijk terug brengen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:35

Citaat:
De wedstrijd ging echt supergoed, had zeker voor de eerste proef een heel dik wp verwacht. Maar ik kreeg me toch een belachelijk lage punten met een commentaar wat nergens op sloeg.... Leuk hoor, jurysporten.


ja sommige jury's, pfff..... Wie had je?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:13

is idd nie zo goed als ze zo afzakken Haha!
als je laarzen al uitzakken als ze netnieuw zijn.. dan zijn ze echt veel te groot..
mijn ene paar laarzen waren heren laarzen.. 2 of 3 maten te groot.. maar kuit paste wel. hiel was ook veel te ruim.. en die zakten dus ook af.. nei zo erg als bij jouw..maar wel zo dat het iritant was. en die waren 2e hands en ik wete nie hoeveel jaar oud..
nu kan je zenog terug brengen en wel eengoed passend paar kopen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 19:27

Ze zijn niet direct echt te groot maar mijn enkel komt achterin omhoog....

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:31

Je hebt ze nog geen week, dus je kan ook niet verwachten dat ze dan al super zitten. Ook al zijn ze op maat gemaakt, het leer moet zich toch naar jouw benen vormen.
Ik had er ook last van en heb toen vrij dikke zooltjes onderin gedaan, waardoor mijn voet vaster zat en mijn hak niet meer omhoog kon komen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 19:36

Maar is het daarna wel beter gegaan? Want ik vraag me dit dus af, voordat ik er niet meer mee terug kan en ik met zakkende laarzen zit, snappie? Ik had ook al bedacht dat het misschien nog iets inzakt waardoor ik niet meer zo kan schuiven, maar ja.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:40

Laarzen zakken altijd ongeveer 1.5 centimeter in.
Daarna is het zeker beter gegaan, eigenlijk is het 99% goed. Alleen als ik mijn hakken optrek komen ze nog wel omhoog in mijn laars, maar dat is dan voor mij het teken:hakken laag!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:05

Meld het wel in de winkel, oftewel ga terug. Als zij zeggen dat het wel goedkomt, dan ehb jij gedaan wat je moet doen. Je ongerustheid en misschien wel klacht melden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 21:57

Ja true, heb het idee dat ik zowiezo even een melding moet maken. Teruggaan is nogal een eindje rijden, ik bel wel even wat zij ervan zeggen en anders ga ik dinsdag even langs.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:41

Jurga schreef:
Ja true, heb het idee dat ik zowiezo even een melding moet maken. Teruggaan is nogal een eindje rijden, ik bel wel even wat zij ervan zeggen en anders ga ik dinsdag even langs.



inderdaad en mocht het dan na dat zij hebben gezegd dat het wel goed kwam wel te erg worden dan kun je daar altijd nog op terug vallen ...

kjoedie

Berichten: 205
Geregistreerd: 20-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:24

Als het kalfleren laarzen zijn gaat het verhaal van inlopen niet zo heel erg op. Dit is namelijk best soepel leer, die itt rundleren laarzen bijna niet ingelopen hoeven worden. Ik kon met mijn op maat gemaakte laarzen meteen weglopen en wegrijden, zoals ook gezegd was. Bovendien duidt dit toch wel op een groter probleem, bijvoorbeeld dat de wreefwijdte te ruim is. Ik zou hier zeker mee teruggaan. Als je je laars aanhebt met rijden, kom je dan wel met je hak op de bodem van de laars, of hang je een beetje in de laars omdat de schacht nog zo hoog is? In ieder geval succes ermee

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:45

Je hebt de rits zeker aan de achterkant zitten?. Het nadeel is dat nu de laars sneller inzakt en geen stevigheid geeft. Normaal zit daar de berlijnen (of zoiets). Ik wilde die laarzen ook nemen maar ik hoorde veel nadelen dus toch maar niet gedaan.

Ik zou er zeker mee teruggaan ook al is het ff rijden. Ik zou ook even bellen van te voren.