hoe betalen jullie je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

hoe betalen jullie je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 19:14

hey hey

ik ben op zoek naar een paardje. Het probleem is dat mijn ouders, alla-paard zijn. Ze vinden dat ik het zelf moet betalen omdat het mijn hobby is (natuurlijk zullen ze wel wat bij schieten maar oke)

Nu is mijn vraag: Hoe betalen jullie je paard? Ik ben nu 16 en werk gewoon 1 keer per week. Het geld voor een paardje heb ik nog niet bij elkaar, maar het begin is er.


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:19

stalgenoot op stal die is 17,en die moet van haar ouders haar paard ook zelf betalen.
zij heeft een krantenwijk.
moet ze wel iederen dag om 6 uur op van maandag tot zaterdag en door weer en wind,maar daardoor heeft ze wel der paardje Lachen

gelukkig heb ik mijn ouders die betalen,anders zou ik echt geen paard kunnen onderhouden.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:24

Gewoon wachten tot je zelf een goede baan hebt en dus zelf je paard kunt betalen. Heb ik ook gedaan en is me prima bevallen.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:26

Ik heb zelf een baantje (geef bijlessen) maar het merendeel betalen m'n ouders. M'n vader rijdt ook paard, dus dat komt goed uit. Hij vind het dus niet zo erg om te betalen, aangezien ie er zelf ook 1 keer per week op rijdt.
Maar als je ouders niet meebetalen wordt het denk ik al heel snel lastig, aangezien je voor kosten komt te staan waar je geen rekening mee gehouden hebt... Het ligt natuurlijk ook aan de stalkosten. Hoe duur is de stalling voor jou Elady?

Brent mijn stoere vent !

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:30

Sonja schreef:
Gewoon wachten tot je zelf een goede baan hebt en dus zelf je paard kunt betalen. Heb ik ook gedaan en is me prima bevallen.


Yep! niks aan toe te voegen!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 19:31

hey hey

ik rij een paardje voor een vrouw maar die staan bij haar thuis. Zij heeft opgeschreven wat zij per maand ongeveer betaald en dat komt toch wel uit op rond de 150 euro. Ze hoeft dus niet de stalling te betalen.

bij ons op de manege betaal je geloof ik 275 maar daar zit echt alles bij (bak, stal, voer, uitmesten, 3 lessen)

ik ben dus hard aan het nadenken waar en hoe ik mijn paardje ga stallen. Vandaar deze vraag. Dus eigenlijk had ik ook nog moeten vragen waar jullie staan.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:33

Maikel heb ik samen met een vriendin gekocht en we delen ook de kosten 50/50. Als je dus een hele goede vriendin hebt die de zelfde ideetjes als jij hebt op paarden gebied is dat misschien een oplossing. Nu werk ik 40 uur en zij werkt ook 40 uur. Toen ik 16 was had ik het zonder de hulp van mijn ouders niet gered, ook wat dierenarts rekening etc. kost. Ik had toen een krantenwijk waarvan ik al het geld er bij moest leggen maar het resterende deel werd door mijn ouders betaald.

Als ik jou was zou ik het denk ik nog even bij een bijrijdpaard houden tot je klaar bent met leren en een goede baan hebt.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:35

Citaat:
ik ben dus hard aan het nadenken waar en hoe ik mijn paardje ga stallen. Vandaar deze vraag. Dus eigenlijk had ik ook nog moeten vragen waar jullie staan.


wij betalen € 220,0 en we staan bij een boerderij waar hij in een kudde in een loopstal met paddock staat. We hebben een buiten Z bak en ze krijgen kuil gevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:35

Elady, hou je wel in de gaten dat de kosten voor de manege nog lang niet alles zijn wat je voor je kiezen krijgt? Hoefsmid, veearts, tuig, verzekering en/of spaarpotje voor situaties waarin je nooit hoopt te belanden (bv koliekoperatie)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:40

Mijn paarden betalen mijn ouders. We hebben ze thuis op stal staan, dat scheelt. Mijn ouders betalen ook stro/hooi/voer. De nodige dingen worden ook allemaal door hun betaald! (bijvoorbeeld zadel en hoofdstel)
Wedstrijdinschrijfgelden, startkaart en lesgeld ed worden ook allemaal door mijn ouders betaald.
Wil ik iets wat mooier is, moet ik het zelf betalen.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:46

Gewoon flink werken Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:49

ik werk voor mijn paard Haha!
En heel eerlijk... mn Studiefinanciering komt grotendeels bij het paard terecht Bloos

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:52

machie schreef:
En heel eerlijk... mn Studiefinanciering komt grotendeels bij het paard terecht Bloos


Dit was bij mij eerst ook.. Maar ik ben gestopt met mn studie...

Over half jaar kan ik mn stufi weer voor mn paard gebruiken Knipoog

Best handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:52

Sonja schreef:
Gewoon wachten tot je zelf een goede baan hebt en dus zelf je paard kunt betalen. Heb ik ook gedaan en is me prima bevallen.

OK dan!
Helemaal mee eens.
Want het is duurder dan je denkt.
Mensen gaan daan bezuinigen op lessen enz en dan krijg je ff later de meest rare vragen op bokt, die met goede les niet hadden gebeurd.

Een leuk verzorgpaard en je leert ook veel en hebt geen risico.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:57

Mijn ouders betalen mijn paard gelukkig. Mijn eerste pony heb ik een tijdje zelf betaald, daarna nog maar de helft en toen zijn mn ouders hem helemaal gaan betalen.
Mn pony nu betalen ze gelukkig ook helemaal. Het was toch wat duurder dan ik dacht Bloos! Met alleen je stalling ben je er niet.. Maar gelukkig heb ik dan lieve ouders die het nu betalen Lovers

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:00

Ik ben 17 en betaal mijn haflinger zelf, ik werk iedere zaterdag bij de post en verdien hiermee zat. Ik heb altijd een bepaalde hoeveelheid geld achter de hand, mocht er onverhoopt iets gebeuren. Hoefsmid, voer, wormspuiten, DA etc. alles betaal ik gewoon zelf. Maar ik sta bij kennissen op stal en betaal dus geen stallingsgelden, ik denk dat dat echt enorm scheelt want anders had ik het geld niet zo ruim bij elkaar gehad, denk ik.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:03

chantal_cs schreef:
Mijn paarden betalen mijn ouders.


ik wil ook wel zo'n paard Haha!

ontopic: ik betaal mn paardje nu van heel veel potjes, ouderbijdrage, werk stufi. Moet ook zelf mn school betalen dus van t geld van mijn ouders spaar ik voor school en een deel gaat naar de paardjes. Zo hou ik per maand ook genoeg over om nog leuke dingen voor mezelf te doen. Ik hoef ook maar de helft van de kosten te betalen, want mijn pony's zijn allemaal gedeeld met andere mensen. (sponsors OK dan! ) Haha nee hoor die komen ook nog een paar keer per week om ze te verzorgen, meestal als ik weinig tijd heb Lachen

pendalin

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:05

Mijn ouders betalen me paarden maar de spullen moet ik zelf kopen mwa daar zit ik niet mee Haha!

Pendalin Macho Max en Amber!!
Zijn mijn liefste paarden op deze wereld!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:16

ik betaal 1 x in de 3 maanden stalling, daarvan betaal ik 1 maand en mn ouders 2.. ik werk iedere zaterdag en verdien ongeveer 85 euro in de maand.

als ik jou was zou ik of lekker een bijrijpaardje houden, of wachten tot je een vaste baan heb en het financieel allemaal wat makkelijk gaat.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:18

Die is idd wel goed, dat mn paarden mn ouders betalen Haha!:D

Ik betaal Sting voor een groot gedeelte zelf. 30 euro van de 55 stallingsgeld betalen mn ouders, omdat ik niet meer op de manege les heb.
Ik moet wel de lessen die ik nu krijg, gelukkig een stuk goedkoper dan op de manege, en de DA, hoefsmid etc betalen

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 20:19

dus als ik dit lees kom ik zelf tot de conclusie:

gewoon nu lekker blijven/gaan sparen, Lady lekker blijven rijden (gaan binnenkort starten met d'r) en gewoon wachten tot ik er genoeg tijd, geld en verantwoordelijkheid voor heb!

hhm, valt denk ik wel te doen. Zal soms wel moeilijk zijn, want wie wil er geen eigen paardje. Maar tegenover het paardje is het niet eerlijk als hij ziek is en jij hem niet kunt helpen omdat je het niet kunt betalen of nog erger, na een tijdje weer afscheid moet nemen omdat je het niet kunt betalen. Dan liever de zekerheid dat het na even een paar jaar wachten wel goed gaat.

gr Erika.

p.s: bedankt voor de reacties

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:25

idd gewoon blijven sparen en wachten tot je eenbaanhebt.
wij hebben 2 paarden daar betaal ik 535 euro alleen aan stalling per maand voor.. dan komen de restvan dekostennog bij.
ik verdien mun geld met krantenwijken(heb een schoonpappie die daar de baas is dus ik evrdien net wat meer dan andere bezorgers Haha! ) en daar kan ik prima paarden van onderhouden..mun vriend betaald de rekeningen Haha!
maar soms ist wel ontzettend moeilijk, als er eennieuw zadelmoet kopen of de dierenarts..
dus als je dat paardje lekker bij kanblijven rijden gewoon doen.. leer je veel van en als je blijft sparen kan je dalijk ook nog een leuk beesienaar keuze kiezen..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:27

mijn paps en mams betalen mijn paard, maar de spullen er voor moet ik wel zelf betalen. ik denk dat je inderdaad beter nog een tijd een verzorgpaaard moet nemen ook een stuk goedkoper!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:44

hey
ik heb m'n eerste paard gekregen toen ik 16 was. Toen betaalden mijn ouders alles. Ze moesten dus 250 euro per maand stalling betalen plus hoefsmid, veearts, lessen, tuig, ...
Ik wist wel dat het duur was, maar heb me er nooit vragen bij gesteld. Toen ik 18 was, kon ik ook op zaterdag ergens gaan werken. Dat heb ik ook gedaan, en dat geld ging naar hoefsmidkosten, en als ik nieuw materiaal nodig had.
Nu werk ik sinds juni zelf, en ik betaal nu ook alles zelf. Ik hoef voor de rest niet veel uit te geven, want ik woon bij mijn zus, dus mijn paard komt niks tekort
Maar ik denk dat je best wacht tot je het zelf kan betalen, dan heb je er écht meer plezier van!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:48

ik werk gemiddeld 50 uur id week Scheve mond
Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, DotBot, Trendiction en 92 bezoekers