Noodweer.... daaaagggg schutting.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Noodweer.... daaaagggg schutting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 11:42

Gisterenavond met die storm zag ik vrolijk onze
schutting heen en weer waaien.... dus ik zeg nog tegen
ventje... nou die gaat straks om.
Goed, ventje lag al in bed en ik kijk naar buiten...
Lag er dus al 1 deel om.

Ik helemaal in paniek ventje zijn bed uitgehaald (die lag
al lekker te slapen) en de resterende schuttingdelen
tegen staan houden.
Daar is dus geen houden aan heb ik gemerkt.
Ik hield de ene vast en de andere ging zwiepen.... ik
was helemaal in paniek terwijl ventje dus gewoon rustig
bleef.
Toen de buren gebeld. En daar kwamen de mannen met touw
en sterke "mannenkracht".
Alle delen eruit gehaald, en dan nu maar de verzekering in
schakelen.
Ik ben er nog een uur van overstuur geweest maar gelukkig kwam
een goede vriend van mij met zijn vriendin thuis die een nachtje
bij ons logeerde en die hebben me maar een borrel gegeven en
me laten uithuilen... Huilen Huilen (ja wat een muts he)

Hoe was de schade bij jullie????? ook schuttingen om, bomen omgeknapt..??

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:46

Bij ons is er een schuurdeur uitgewaaid die nog openstond.
Het dak van het voerhok is er af gewaaid (was gewoon golfplaat).
In de boomgaard is er een oude appelboom omgegaan en in de wei van de merrie is er een eikenboom omgegaan.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:48

De gordijnen zitten nog dicht hier. Dus ik weet het nog niet. Weet wel dat de ramen de hevige regenval even niet aankonden hier.

'Paint' it 'Black'

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:55

echt wat voor jullie !
je schrikt wel, maar wees blij dat het je dak niet was !
nu maar hopen dat de verzekering een beetje wil vlotten.

wij moesten gisteravond laat vanauit amsterdam naar huis rijden en het was heel moeilijk om de auto op de weg te houden.
hier thuis was alles nog heel, alleen vonden we een diep beledigde kater die vond dat wij met zulkt weer bij hem hadden moeten blijven.

groetjes,
marijke

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:01

Er liggen wat emmers en kuipen verspreid over het land (en dat van de buurman), verder was de trailer het hek ingewaaid, maar dat is zo zachtjes gebeurt dat die niet eens schade had.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 12:03

Ahhhh kan je wel... je "kind" alleen laten met die storm.. gni gni.
Clair lag gewoon te slapen, maar we hebben een open haard en die storm die ging gewoon tekeer in de pijp.

Ventje werd wel gebeld (die is huismeester) dat er een dak van een flat was afgewaait... dus die moest de mechanische ventilatie gaan uitschakelen.
Hij zei... ik kom eraan maar eerst mijn eigen schutting redden.

Ben wel blij dat het beperkt is gebleven tot dit, hier was ik al hyper van
laat staan als er nog meer gebeurt was.

Ik vind dat aanzwellen van dat stormgeluid altijd zo angstig....
Terwijl je een schuttingdeel staat vast te houden hoor je gewoon die
storm aankomen en zet je maar schrap want je vliegt gewoon met de schutting heen en weer.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:16

toen ik gistere weg wilde gaan bij me werk, vlogen de karren(staan normaal de bloemen op als ze van de veiling komen) over de pakeerplaats met de lege emmers! Het ging echt te keer, wij rennen achter de spullen aan Tong uitsteken . Gelukkig geen schade. Toen ik naar huis uit eindelijk ging moest ik nog over de brug ieieieieieiieieieieiieeiei heb maar een klein autootje. Scheve mond Thuis had manlief alles al stormvast weg gezet. Aan de overkant vlogen de dakpannen weer eens in het rond. maar voor de rest viel het wel mee. Lachen

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

tan4gen4

Berichten: 42
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:22

Hier lijkt het alsof de lantarens in rouw zijn... Ze hebben een soort koepel erboven op, en het lijkt net of ze hun hoofd allemaal treurig naar beneden hebben hangen....

Achterons staan eh stonden 2 huizen in de steigers... Eentje is een stuk omgedonderd (de steiger)> Verder wsas daar ook een deel van een huis helemaal ingepakt in een blauw zuil. Weg blauwe zuil...

Wat kleine boompjes die zijn omgewaaid, verder heb ik nog niet iets kunnen ontdeknen.

Oh ja, de dakpannen van hiernaast liggen er al weer naast.
Lekker gevaarlijk gister avond... Toen waren ze een vrachtwagen aan het inladen. En waar ze bezig waren zit nou net de zwakke plek die altijd zijn dakpannen verliest... Gelukkig geen gewonden gevallen volgens mij.

Jippie, ik kan weer onder Tancreda4 bokken Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:25

Tsjah, ik ben de hele nacht wakker geweest door een panische kat die de hele tijd 'in' me probeerde te kruipen Scheve mond
Het is ook echt zo'n scheiterd die kat van ons hahahahaah als ze de glasenwasser-ladder tegen de muur hoort zetten raakt ze al in alarm-fase 1... dus kun je nagaan bij een paar heftige windstoten Knipoog

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:26

Gisteren in de stal van mij merrie...
Ik had haar in de regen gereden dus om haar niet in de tocht te laten had ik de schot die de opening naar buiten even dicht geschoven totdat ze droog werd...
Stond mijn merrie rustig te eten... plotseling hoorde mij man en ik een herrie uit d'r stal komen Verward Wij gingen snel kijken en troffen mijn merrie helemaal overstuur Nagelbijten / Gniffelen ... want de wind had het schot letterlijk eruit geblazen! mijn arme merrie Ziek
Toen ik de schot wilde terugzetten (eigenlijk aan het uitpuzzelen hoe dat moet) raakte mijn merrie helemaal in paniek en sprong letterlijk de stal uit richting uitgang... Gelukkig was mijn man daar en ziet een paard volop in paniek zijn richting komen Bloos! Dus nam hij snel de benen en kon net op tijd de deur van de gang dicht doen zodat mijn merrie niet naar buiten kon (toen stond hij aan de andere kant van de deur).
Ik zie het hele plaatje voor mij... paard in de gang, man ervoor, paard wil vluchten, man hard aan het rennen, paard achter hem... man is sneller = deur dicht, paard staat ervoor terwijl de koppie van mijn man door de deuropening steekt om te kijken waar het paard nu is *LOL*
Het was een echte belevenis ook voor mijn man, die normaal gesproken bang is voor paarden... hij was heel erg trots omdat hij had kunnen voorkomen dat mijn paard naar buiten was gesnapt, en ik was ook erg trots op hem dat hij zijn angst had overwonnen Lovers , en gelijk toen mijn merrie weer in haar stal stond naar haar toe ging met medeleven. Ach gut

Wat een harde wind los kan maken.... Knipoog

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:33

Ons zolderluik klepperde een paar keer naar beneden Verward Een enorm kabaal! Toen hebben we hem maar laten hangen en is het niet weer gebeurt.

We hebben een enorme boom voor het huis staan, maar de wind wat gelukkig naar het Noorden en kon niet op ons huis vallen. Heb dus lekker geslapen...... Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:39

Wij hebben geen schade gelukkig...
Alleen de tuinstoelen die nog buiten stonden liggen een beetje verspreid door de tuin. En het zonnescherm was er bijna afgewaaid Verward

En nou staat ons huis ook midden in een woonwijk, dus dan komt de wind niet zo hard aan, als dat je midden op het platteland zit..

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:09

Om 22.45u lag iedereen hier al in z'n bed, m'n ouders tv aan het kijken, ik zat wat te lezen veer school Misselijk en m'n broer, die zal ok wel aan het lezen zijn geweest en m'n zusje sliep.
Alles was ongeveer stil en hoorde ik iets dat viel, en 3 of 4 keer na elkaar hoorde ik dat, ik liep de trap dus af en het raampje van de wc (dat niet goed te sluiten is) was opengewaaid, en de producten op het venstarbankje waren dus gevallen,
Ik heb het venstertje zo goed mogelijk proberen te sluiten en van de morgen stond ik op en zag ik dat de omheining was omgeplooid, die groene (buizen) palen in metaal waar je zo'n draad met rechthoekjes aan vastmaakt, de wind heeft gewoon die palen omgeplooid!!!!!

Ik heb bijna heel de nacht niet kunnen stapen door dat geluid van die stomme wind!!! (Ik wil eerlijk gezegd niet dat wind zO sterk kon zijn)

0

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:24

Bij mij op de wei is er een hele dikke stam van de vlierboom omgewaaid, net de stam waar de draad aan aan bevestigd was ... de omheining lag dus een beetje in puin en ik heb mazzel gehad dat Xen z'n weg niet heeft gezien om vrijheid blijheid te kiezen Clown
Ik heb dus net een uur staan klungelen met die dikke boomstam tussen de draden uit de heffen zonder de draad te hoeven doorknippen, en nou ik ben helemaal lek geprikt van die naalden (Vlierbomen hebben namelijk hele pijnlijke stekels )

Ouders en broers zijn weg dus ik stond/sta er helemaal alleen voor Huilen Tong uitsteken

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:26

hier staat alles {gelukkig} nog. maar bij het paard? geen idee....
ga zometeen ff kijken of alles er nog staat. {zal raar staan te kijken als opeens alles weg is}
en dan kijken of er nog hoop is voor het paard want die zou wel gek zijn na al die wind

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:45

Ik ben gisteren zeker 10 x naar de stal gelopen, +/- 25 meter Haha! , om te kijken of alles goed was. Het ging hier ook vreselijk te keer. We wonen op het platteland, en de wind stond pal op ons huis. De ramen in de woonkamer stonden af en toe gewoon bol. Op onze slaapkamerraam stond dus ook de wind er pal op. Je voelde gewoon het huis trillen.
Henk is vroeg naar bed gegaan, want die moest vandaag om 7 uur werken en ik ben tot 1.30 uur beneden gebleven. Ik vond het boven zo eng. Ben om 2.30 maar naar bed gegaan. De wind begon gelukkig wat af te nemen.
We hadden gelukkig geen schade. De trailer stond alleen 2 meter verderop en een aanhangwagen was aan de wandel gegaan.

Voor vanavond hebben ze weer een windkracht 8 voorspeld Boos! Extreme duivel

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:27

Wij hadden gisteren les in de manege van 18.00-19.00.
Was ook lekker eng: het dak van de binnenbak kraakte heel de tijd, de grote schuifdeur was niet vastgemaakt onderaan, enkel bovenaan, gevolg: de onderkant waaide omhoog en kwam dan met een klap terug neer Scheve mond Moesten wij net allemaal met de pony's rijden die heel de week niet hadden gewerkt Scheve mond

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:19

Bij ons allebei de schuttingen in de achtertuin, dus dat wordt als het weer beter is nieuwe plaatsen.
Gelukkig was er bij de paardjes niet echt iets aan de hand. Ik ben alleen een emmer kwijt want die had ik met mijn stomme kop buiten laten staan....


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:29

Bij ons is ook een deel van de schutting naar beneden gekomen plus de spullen van de buren die nu bij ons in de tuin liggen.
Dit keer mogen ze het zelf opruimen want ze hebben echt een tuin vol rotzooi.
Maar verder geen schade alleen is alles door de hele tuin heen gewaait zoals tuinstoelen en tafels.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 19:48

Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen als ik het zo lees. maar idd wat een kracht heeft die storm dan he... pffffffff ben daar toch al angstig voor.

Nou Gracy, ik zie het idd al voor me, gelukkig dat je man erbij was, die van mij was ook hard aan de haal gegaan denk ik.

Vandaag was Ig wel heel onrustig maar ik merkte dat de hele stal onrustig was. Hij ging er 3x vandoor met het hoofdstel in doen.... in die lange gang waar dus ook nog paarden stonden dus je voelt hem al... lijkt het paard van gracy wel hahahahah.

Onze buurman vroeg aan ons of we een grotere tuin wilde.... we konden er wel om lachen en we zien wel wanneer we het gaan opruimen, maar er komen nu dus wel lage schuttingen omdat de wind dus altijd op die krengen staat te beuken.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varekaj en 96 bezoekers