Wat een topdag!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Wat een topdag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 21:49

Ik ben net terug van een supermiddag Jumping Amsterdam!! Ik had het voorrecht om VIP te zijn en kon dus zo doorijden met de auto en ook geen rijen voor de tribunes en dergelijke. Echt een superplekje aan de ring met zoveel eten en drinken wat je maar wilde!! Vork

En de sport was ook super! Ik heb echt genoten! Heb de laatste deelnemers van de Prix st. georges nog gzien met Edward met Nourejev als terechte winnaars. Daarna de wereldbekers kur op muziek! Ik vond Sven met Barclay erg mooi rijden en hij had meer verdient in mijn ogen. Satchmo van Isabell Werth is een heel goed paard maar hij liep de hele proef te diep. Verder vond ik Beauvalais een klasse apart en ook Lingh liep erg goed op zijn fouten in de serie om de pas na. Anky ging ook goed met Salinero maar die 80 % was het niet helemaal waard in mijn ogen.

De sfeer was super en met uitzondering van een modeshowfiasco tussendoor was het erg leuk!! Had wel medelijden met het kindje wat tot 3 x toe van haar pony viel maar toch ook wel stiekem gelachen. Schijnheilig
Ook toen Warum nicht van Isabell werth tijdens de prijsuitreiking geen zin had om zich te laten aaien door Erica Terpstra.....hihi wie nou wel? Knipoog

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:30

Het was zeker een mooie middag, ook ik heb genoten. Al moet ik ook bekennen dat ik het eerst niet kon vinden...... Bloos In m'n "eigen" stad en ik maar zoeken naar de ingang. Tja, wist ik veel dat het in een andere hal was dan alle voorgaande edities. Toen ik eenmaal binnen was moest ik nog eens slikken, jeetje hé, het is toch wel wat minder geworden dan dat het was. De hal is echt véél kleiner en ik vind hem ook wat minder sfeervol, helaas. Vervolgens kwam ik er ook achter dat het onmogelijk was om heen en weer te lopen tussen de losrijbaan en de wedstrijdring, pffff, en dat terwijl ik een echte "losrijbaan-kijker" ben. Voor 28 euro alleen voor het middagprogramma koos ik er toch maar voor om op de tribune te gaan zitten.
Ondanks enkele minpunten liet het amsterdamse publiek het echter niet afweten, de sfeer was echt heel goed. Iedereen was enthousiast, elke ruiter kreeg uitgebreid aplaus, zelfs staande ovaties, ze werden toe gevloten en gejuichd en dat bij de dressuur!!! Ook tijdens de prijsuitreiking werd er uitbundig meegeklapt op "Geef mij maar Amsterdam....." Haha!:D:D OK dan!
Van de prix st. georges heb ik ook de laatste combinaties gezien en toen de kür. Daar zaten echt aansprekende combinaties tussen, ik heb genoten. Sven Rothenberger had Barclay alweer wat beter aan het lopen, jammer dat de piaffe in de ring er nog niet zo uitkomt als in de training en van mij mogen de wissels ook wat mooier door het lijf gesprongen, misschien dat Sven op sommige momenten zelf wat vriendelijk in de handen kan zijn. Wat betreft de piaffe geldt eigenlijk het zelfde voor Madorijke van Madeleine Vrees, erg jammer dat die er nog zo minimaal uitkomt want ik heb al vaker gezien dat er véél meer in zit. Ik vond die Per Sandgaard, die Deen, heel aansprekend. Van Thamar Zweistra had ik toch weer wat meer verwacht, de vorige keer dacht ik dat ze vast een wat mindere dag had ofzo, maar ook nu vond ik de passage echt minimaal en ze had gewoon te veel fouten in de wissels. Beauvalais viel me eigenlijk alles mee, die had ik niet eerder live gezien en tegen mijn verwachting in kwam ie toch heel fijn van achter mee en niet alleen veel spektakel aan de voorkant. Voor staande ovaties van het publiek zorgden Edward Gal en Anky van Grunsven. Inderdaad heeft Edward zijn paard Lingh heel fijn aan het lopen, jammer dat er net even wat mis leek te gaan. Hij ging net niet helemaal op de muziek mee, toen ie aanvankelijk een appuyement inzette en dat veranderde in uitgestrekte draf. Tussen beide door kwam Antoinette Falandt, die toch weer een beetje gedurfder reed maar nog vind ik dat ze er soms best even een schepje bovenop mag gooien. Tja, en Anky.... die had naar mijn idee net even wat te veel spanning die ze ook niet echt meer kwijt raakte. Jammer, Salinero is wel een heel goed paard die echt wel heel veel in z'n mars heeft.

Al met al had ik de "jumping-smaak" weer redelijk te pakken en ik hoop dat ze de "storinkjes" van dit jaar volgende keer beter voor elkaar hebben. Van harte hoop ik dat het volgend jaar is...... Knipoog

Leuk detail is trouwens dat Anky inmiddels op plaats 2 in het wereldbekerklassement staat en Sven op plaats 4. Aangezien de finale net over de grens in Düsseldorf is, wellicht een bezoekje waard........

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:15

Ook ik was van de partij.
Wat mij met name opviel was dat de aanleuning van een heleboel GP paarden me zwaar tegen viel.
Of ze waren te kort in de hals, in de nek, achter de loodlijn, rommelig en noem maar op. Satchmo liep bij tijd en wijle helemaal ergens tussen de voorbenen. Onbegrijpelijk was de waardering van het Oostenrijkse jurylid voor deze proef.

Ik vond Beatriz Ferrar de meest constante en die had wat mij betreft mogen winnen.
Lingh vond ik zonder meer het beste paard dat er tussen liep, zonder fouten was hij vast hoger geeindigd.

Het strodorp was zeker klein, ik heb maar weinig kunnen scoren.

* edit * Ik zit mijn berichtje nog eens na te lezen en zie dat ik nogal negatief overkom Knipoog , maar ik heb het erg naar mijn zin gehad.
Wel kijk ik heel anders naar een proef sinds ik jureer, ik zit in gedachten mee te punten *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:28

Suzanne F. schreef:
Ook toen Warum nicht van Isabell werth tijdens de prijsuitreiking geen zin had om zich te laten aaien door Erica Terpstra.....hihi wie nou wel? Knipoog


*Grijns* ja die ging recht omhoog Haha!

Ik vond het ook erg leuk allemaal en de sfeer was idd ook super OK dan! .
Alleen die modeshow was idd niet echt wat Verward
Anky haar kur was iets slorig en vond haar score ook wat aan de hoge kant, Edward (die trouwens veel fans heeft Haha!) en Beatriz Ferrer-Salat vond ik er niet ver vanaf zitten.
En fijn om te weten dat Beatriz een goede smaak heeft qua mannen *LOL* .
Die omroepster was trouwens ook niet helemaal bij de les, toch een hoop foutjes en versprekingen Clown .

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 01:12

Jaa, dat kindje tijdens die modeshow. Niet leuk voor het kindje (alhoewel die er zelf niet echt moeilijk over leek te doen, die stapte gewoon weer op), maar we hebben toch wel zitten gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:44

Hahaha ja dat kindje, ik vond het wel sneu, maar wij hebben er ook wel om gelachen haha, wat een bikkel was dat kind zeg!

Ik en mijn zus hebben ook er genoten.
Jammer dat het in een andere hal was, en het strodorp was inderdaad ook aan de kleine kant, maar wat ik wel echt leuk vind is dat je het losrijden zo goed kan zien daar.
De sfeer was echt super.
Morgen avond gaan we weer, dan weer een jaartje wachten helaas.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:53

Eigenlijk snap ik niet zo goed dat jullie allemaal dat strodorp te klein vinden. Daar kom ik niet voor, wanneer ik een kaartje van 28 euro koop voor alleen de middag wil ik sport zien. Niet winkeltjes met een beperkt assortimenten en absurde prijzen, kan ik beter naar de ruitersportzaak. Van mij mogen ze dat strodorp 3/4 kleiner maken en zorgen dat de sport op nummer 1 komt, liefst zodat je vanaf de losrijbaan makkelijk naar de wedstrijdring loopt en weer terug. Ook in deze accomodatie passen makkelijk twee wedstrijdringen, moeten ze alleen niet zo veel ruimte verspillen. Wat ik in het strodorp wil is gewoon een tent waar je gezellig wat kunt drinken en evt. eten, voor mij was dat "Leidseplein" genoeg geweest.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 07:29

Ik denk dat de meesten onder ons een bezoek aan Jumping ook als een dagje uit zien, Aimee.
Zodra immers de sport is afgelopen kun je (bij een groter strodorp) nog heerlijk even shoppen en rondlopen.
Natuurlijk kom ik ook niet alleen voor het strodorp want dan had ik beter op 1 van de goedkopere dagdelen kunnen gaan, maar het is het totaal dat een bezoek aan een concours leuk maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:04

Ik zou aanvankelijk niet gaan omdat ik me echt rot schrok van de absurde toegangsprijzen. Ik was dan ook dol en dol gelukkig toen ik hoorde dat mijn instructrice misschien iets voor me kon regelen.

Ik ben gister ook geweest met man-lief en ik heb genoten!! De opzet is anders dan andere jaren dus we waren eventjes de weg kwijt. Het strodorp was leuk opgezet en heeft erg veel kramen met koopjes, heel leuk Lachen
Wat ik erg jammer vind is dat de losrijring en de wedstrijdring zo ver uit elkaar liggen.

Tijdens de InterI had ik er voor gekozen om naar het losrijden te kijken. En dat was erg boeiend. Wat ik persoonlijk heel erg leuk vond is om te zien dat 'oude toppers' zoals Jeanette Haazen en Tineke nog steeds meedraaien en zich heel goed laten zien. Ik vind dat erg knap omdat de sport de laatste 10 jaar echt in een stroomversnelling is geraakt. Deze mensen zijn dus echt meegegroeid en daar heb ik respect voor. Helaas voor Jeanette had haar paard in de ring te veel spanning waardoor ze over de lange zijde alleen nog maar gebroken lijnen maakte. Tineke ging echt heel goed.
Ook Anky reed Salinero alvast eventjes rond ter voorbereiding op het echte losrijden later die middag voor de GP. Wat opviel is dat Anky haar paard in de verlichte zit aan een lang teugeltje rond liet galopperen waarbij Salinero af en toe een vrolijke huppel maakte. Daar moest Anky ook weer erg om lachen. Na een paar rondjes en goed uitstappen mocht hij weer naar stal.
Wat erg sneu was, was dat Judith Scholte haar paard af en toe helemaal in de stop had door de stress. Het losrijden ging aanvankelijk best aardig al liep haar paard behoorlijk kort in de hals en met erg veel spanning. Een 10 minuten voordat ze de ring in moest wilde On top alleen nog maar piafferen. Alex van Silfhout was zo sympathiek om haar te helpen en kalmeren maar helaas ging het in de ring weer fout.
Na de pauze ben ik snel naar de tribune gegaan en heb daar gekeken naar de fantastische proef van Edward en Nourejev, Kippevel!!

Tijdens de Kur heb direct plaats genomen op de tribune. Ik mocht plaatsnemen op de tribune voor deelnemers en had echt een fantastisch uitzicht. Overal zaten bekende namen [Coby en Marlies links van me vader en moeder Vrees voor me eigenaar Lingh rechts], ik voelde me vereerd Lachen
De Kur van Lingh had ik nog nooit gezien dus daar was ik erg benieuwd naar. Ik vind de kur echt heel mooi. Edward weet hoe hij Lingh kan laten dansen op muziek. De foutjes in de wissels waren echt heel jammer. Zodra Edward en Lingh een foutloze proef rijden krijgen ze het publiek in tranen van ontroering. Verder ben ik ook heel erg gecharmeerd van Anky-Salinero en Isabell-Satchmo. Samen met Edward en Lingh in mijn ogen combinaties met enorm potentieel [dat hier en daar nog wel ontwikkeld en bevestigd moet worden] en daarmee de rest ver achter zich laten.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 14:57

ja Edward reed met Nourejev een mooie proef maar ik snap niet dat ze het uitstrekken zo hoog beloond hebben. Hij verruimt zijn passen totaal niet! Hij gooit alleen zijn voorbenen naar voren maar achter blijft hij gewoon draven. Hij verlengd zijn passen niet maar het is gewoon een circuskunstje.

Er stond laatst nog een artikeltje in de IDS hierover. Een paard moet met zijn voorvoeten landen waar hij naar wijst en de passen moet achter en voor evenredig zijn...????!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:53

Suzanne F. schreef:

Er stond laatst nog een artikeltje in de IDS hierover. Een paard moet met zijn voorvoeten landen waar hij naar wijst en de passen moet achter en voor evenredig zijn...????!!!


Volgens mij stond er in de strengen Suzanne, dat een goed dressuurpaard het achterbeen 30 miliseconden eerder neerzet dan het voorbeen. En dus land deze op het achterbeen en neit op het voorbeen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:23

ja wij mochten ook ook mooi dichtbij parkeren en mooi 4 dagen gratis naar binnen lopen....zalig!!!
ik vond edward zeer goed rijden(en dat zeg ik als springprikkie hihi)
mooi paarden heeft hij joh! Anky vond ik in de Kur niet echt top, van mij had ze geen 1e prijs verdient!verder zal ik geen dressuuruitspraken doen haha, dat wordt nooit wat met mij....


Jippie: had jij stoelen die niet bestonden ofzo?! want ik stond bij vak C en kreeg mensen van vak A waar de stoelen niet van bestonden, maar ze mochten kiezen tussen C en de deelnemerstribune! das natuurlijk mooi meegenomen!
ik heb gezelli met Jos Lansink gegeten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:00

Ik had hele mooie legale stoelen hoor Lachen
Op de tribune bij C was plek zat.
Waar ik wel een beetje simpel van werd was die controle op de tribunes. Ik heb wel 4 of 5 keer mijn bandje moeten laten zien, beetje overdreven.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:40

Jippie schreef:
Ik had hele mooie legale stoelen hoor Lachen
Op de tribune bij C was plek zat.
Waar ik wel een beetje simpel van werd was die controle op de tribunes. Ik heb wel 4 of 5 keer mijn bandje moeten laten zien, beetje overdreven.


bij de deelnemers tribune bedoel je....? tja waarschijnlijk ben je toch niet zo bekend als Anky en Jeroen Tong uitsteken

ik snap wel dat mensen daar soms moe van worden, maar wij onthouden lang niet iedereen..... en een bandje is nog makkelijker te laten zien dan telkens dat rot kaartje.....
op zondag zat ik er helemaal doorheen....we stonden met zijn 3en op vak C....(vanwege de verkeerde kaarten) maar ik had gen energie meer om iedereen te vragen het kaartje te laten zien...oke de helft weet je het wel,maar ik kon nooit iedereen onthouden....
en ik heb toch over de laatste aantal jaren veel meegemaakt, dat mensen met verkeerde kaarten toch proberen de tribune op te komen, of smoesjes verzinnen.....

zo kreeg ik 2 meisjes van een jaar of 12/13, ik vroeg naar hun kaartjes en ze begonnen zowat te huilen want ze waren ze kwijt geraakt....
echt de tranen kwamen uit de ogen, maar ze mochten er van mij niet op!
ze liepen weg(wij er achteraan) en om het hoekje schoten ze in de lach!! nou sorry hoor, dan ben je 12!!!!!!!!!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:25

Ik ben ook op zaterdagmiddag gegaan en helaas kwamen we iets te laat, mijn vriend kon de RAI niet vinden (ja kun je het geloven Boos!) en toen we er eindelijk waren zagen we nog net de score van Judith Scholte (mijn instructrice) op het bord. Toen ik haar later zag even verhaal gehaald, goh wat sneu zeg,... On Top was met losrijden al wat gespannen, en toen de boxen met muziek ineens aangingen was het helemaal gedaan. Eenmaal rond de ring draaide hij ineens om bij jury E en stormde in volle galop terug naar de losrijdring (terwijl de bel al gegaan was),... Marc (haar man) hing eraan maar hij ging alleen maar omhoog. Uiteindelijk met wat extra hulp in volle galop weer naar de ring waar ze toch nog mocht starten van de jury, maar je de ontspanning was natuurlijk ver zoek. Judith was dan waarschijnlijk ook de reden dat de pauze is komen te vervallen Haha!.

Maar verder heb ik genoten van de Grand-Prix waar we natuurlijk heel veel naar de kurmuziek in combinatie met de oefeningen hebben geluisterd (en wat schrokken we van de kwaliteit ervan bij sommige ruiters/amazones). Kippenvel bij de Kur van Edward, maar persoonlijk vond ik Anky wat ondergewaardeerd en Edward vrij hard afgestraft. Maar goed, het is en blijft een jurysport.

Nog 2 nieuwe hoofdkussens meegenomen *LOL* en toen weer naar huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:27

reddytobias schreef:
bij de deelnemers tribune bedoel je....? tja waarschijnlijk ben je toch niet zo bekend als Anky en Jeroen Tong uitsteken

ik snap wel dat mensen daar soms moe van worden, maar wij onthouden lang niet iedereen.....

Ik bedoel dat, voordat ik plaats kon nemen op de tribune, ik al wel 5 mensen was gepasseerd die mijn bandje controleerden iedere keer weer. In de stallen was er maar 1 controle punt.

Nonnetje

Berichten: 175
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:28

ik ben ook geweest maar ik vond het echt een topmiddag! enne ik moest stiekem ook wel lachen om die jongen die er 3 keer afviel maar volgens mij vond hij het zelf geeneens zo erg!! Haha!