Paard in botsing met boom...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Paard in botsing met boom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 18:12

Vandaag mochten de paarden na de sneeuw weer de speelwei (stukje bos) in. Zoals gewoonlijk naaiden ze zich flink op en scheurden ze hard in 't rond. Ik heb me al heel vaak afgevraagd of die gekken nooit tegen bomen renden, is in de afgelopen járen nog nooit gebeurd, maar eens moet de eerste keer zijn.
Tijdens een fijne scheur gaat Polleke rakelings langs een boom, t leek goed te gaan (ik heb het precies zien gebeuren), maar toen hoorde ik keihard 'BOF!'. Paard tegen de boom dus met z'n zijkant. Ik wist zeker dat hij al zijn botten gebroken moest hebben, maar hij galoppeerde gewoon door. Hij kwam recht op me af en ging mooi langs me met de geraakte zijkant. Zat wat schors van de boom op en hij liep nog volkomen rad, dus dat leek mee te vallen. Na nog zo'n 50 tot 100 meter gescheurd te hebben stopte hij toch maar.
We hebben hem goed onderzocht en 't valt gelukkig alles mee. Hij heeft zeker niks gebroken en zal wel een flinke blauwe plek krijgen, maar hij staat er nu gelukkig weer florissant bij. En nu maar hopen dat hij in 't vervolg de bocht iets ruimer neemt of juist niet té ruim...

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:20

Net kleine kinderen soms Lachen
Boemmm en zomaar heb je een gat in je hoofd Lachen

Gelukkig viel het mee

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:28

Dan schrik je je toch ook lam!!!!!!
Gelukkig valt het mee(dat is gelukkig meestal het geval met dit soort suffe dingen).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:03

Zo knalden er bij ons 2 paarden volop elkaar, de 1 had niks en de ander is later afgemaakt omdat zijn beschadigde schouder niet meer goed kon komen.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:29

Gelukkig is het goed afgelopen, ik zou me echt doodgeschrokken zijn. Hij dacht zeker dat de boom wel voor m opzij ging Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:55

ielll egt eng om daar bj te staan, je denkt gelijk het ergste....gelukkig valt het mee Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:58

HAHAHA
nu weet ik het zeker, niet alleen mensen zijn gestoord,
maar paarden ook!Afbeelding

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:32

En die boom ging niet aan de kant voor het paard? Wat raar... Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:24

Wat een dommerds af en toe he, zo vloog Nimondro een week geleden tene de muur aan, nadat hij uitgleed in de modder. Dat zag ik ook gebeuren en ik schrok me wezenloos, maar hij had ook helemaal niets. Had ook wel al zijn botten kunnen breken, want hij maakte een smak....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:34

Sóms... kijken ze niet uit wat ze doen.
Inderdaad, soms zijn het net kleine kinderen. Tong uitsteken

Nou hopen dat die blauwe plek niet al te groot gaat worden, want daar issie dan toch wel weer even zoet mee...

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:36

Gelukkig is er niets ernstigs gebeurt!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:38

Zo deed mijn vaders expaard ook eens gek. Ik was met Evita naar de les geweest, en we kwamen terug achterom met de trailer. Paard en zijn buurman natuurlijk helemaal door het lint, gek aan het galoperen. Vliegt dat stom geval toch niet de schuilstal in . Ja en toen KABAM!
Hij was een heel stuk vel verloren ineens, maar het was wel de laatste keer geweest dat ie nog zo snel naar binnenvloog Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:04

Tsja, paarden schieten ook wel eens uit de bocht Haha! Gelukkig had die gek van je niks, je moet er niet aan denken dat er net een takje uitstak ofzo Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:53

O, o, o.... Paarden.... af en toe...! Knipoog
Stelletje kleine kinderen... Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:20

Wel een bikkel hoor Knipoog

Maar volgens mij schrik je je kapot als je dat ziet gebeuren.
Soms zijn het inderdaad net kinderen zoals anderen hierboven ook al gezegd hebben.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:23

Gelukkig maar dat het goed afgelopen is Lachen
Die van mij wijkte gelukkig wel op tijd af voor een boom , alleen belande ik er toen met volle vaart in dat was wat minder Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 14:06

Zo is het mij ook al vergaan, hij week uit en ik lag op de grond (op het asfalt met m'n rug), mijn vader is een keer 3x achter elkaar tegen een boom gesmakt en had toen inderdaad zijn schouder gebroken. Paard had niks. Polleke staat er nu al een stuk minder zielig bij dan gister, t doet hem wel pijn, maar nu mag je er tenminste gewoon aanzitten.
Paps en ik dachten eigenlijk dat hij zich regelrecht doodgelopen had, maar dat viel dus wel mee. Zelf was hij er ook behoorlijk van geschrokken, en hij kijkt al zo geshockeerd. Voordeel is dat hij héél erg knuffelig en aanhankelijk is Lovers

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:13

*haha* ze kunnen soms zo lomp doen die paarden!
gelukkig lijkt het goed te zijn afgelopen!!!

Ik zette mijn vorige paard (zuidduits koudbloed, ook zo'n lompie) een keertje in een weiland van zeker 3 ha, er stond echter 1 biels in het midden (waarom ???? geen idee) , je raadt het al......hij gaat rennen en *kadoing* tegen die biels aan Haha! Clown

hij had ook niets, maar het was wel een heel stom gezicht!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:40

heb het ook eens zien gebeuren en gevoeld. ik zat er namelijk op , we waren in galop en m'n been kwam tegen de boom. nou ja, ik bleef erachter haken en de boom was ook wat bast kwijt Haha! let je wel op bij je paard, want nu na 7 maand staat m'n been nog steeds dik!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:17

Smurf, dit is geen koudbloed hoor, alles behalve... maar kennelijk is dat schele van hem wel serieus en kan hij daardoor geen afstand schatten (het is een schele arabier btw, en als ik zeg scheel dan bedoel ik ook écht scheel). Of zou hij denken dat hij net zo groot (klein...) als een gemiddelde arabier is? Hij is namelijk wel een fiks stukkie groter (1.63 m). Nu loopt hij trouwens helemaal goed, is niks aan te zien aan de longe, eind van de week kruipen we d'r weer op, heeft hij wel mooi een weekje vakantie bedongen Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:27

misschien ff langs de opticien met hem voor een brillie Nerd Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:32

Haha, ja, hij heeft iig geen intelligentie geërfd, doet zich wel slim voor, maar net liep hij alweer tegen iets aan, hij heeft al eens een kruiwagen omgegooid (dan loopt hij los naar stal, waar eten ligt, maar hij vindt het dan nodig om een ommetje langs de volle kruiwagens te doen, das vast lekkerder dan écht paardenvoer). Net liet hij zich bijna pletten tussen het klaphek van de bak. Ik denk dat ik ook maar een stel stootkussens aan 'm hang, dan gaat hij zelf iig niet stuk...

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:17

ja ja. en paarden zijn slim?!? Verward

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:25

Dom kunnen ze zéker doen ja... zo sjeesde Nacino pas ook keihard door de bak richting hek. Nu zijn de houten planken niet de stevigste van zichzelf maar hij gleed er vol in met borst.. Plank dwars doormidden en meneer vond zichzelf o zo lollig Cool

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:17

Wat een sukkel! hopelijk is hij snel van zijn blauwe plek af.
ik heb 1 keer in een pass de deux gereden met Lodewijk. we moesten tegen over elkaar halthouden en dan 4 passen achterwaarts.
Bam met de koppen tegen elkaar Haha!