pro-contra's kunstof westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

pro-contra's kunstof westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 16:28

Ik heb mijn buitenzadel wegens voortdurende twijfel verkocht en ben nu aan het uitkijken naar een ander zadel. De bedoeling is om er lange buitenritten en wellicht ook een paar trektochten mee te maken.

Ik heb op de proef een Big Horn zadeltje. Het heeft een skirt en fenders van stof , de beugels zijn van plastic en daardoor is het erg licht van gewicht. De bovenzijde van het zadel is suede en leer. Ook de riemen zijn van stof.
Is er iemand die ervaring heeft met een dergelijk zadel en die ervaring wil delen. Zijn er nadelen aan? Is dit een bekend merk? Kortom ik wil alles weten... Schijnheilig
Irre zal hier later nog een foto aan toevoegen, lief he.

Bejaarde bokkers weten meer


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:35

Ik ken de zadels van plaatjes, heb er nog niet een in het echt gezien.

Je hebt stof en stof Lachen
Als de stof van waterdicht c.q. waterafstotend materiaal is en bovendien goed slijtvast dan zou een lange rit in de regen geen probleem moeten zijn.

Ik ken alleen de Wintec's van kunststof materiaal, die zijn waterdicht en kun je met een waterslang afspuiten.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:44

Ik heb de foto nog niet binnen maar zodra ik hem heb zet ik m er op.

In het land der blinden is eenoog koning!

PeppyZwQu

Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:50

Ik heb al 2,5 jaar een half kunstof-zadel (het merk weet ik niet uit mijn hoofd) en ben er zeer tevreden mee. Ik heb ook een Billy Cook maar die zit niet zo lekker als het kunststofzadel.
Met het kunsstof-zadel zit ik dichter op mijn paard omdat het minder dik is doordat het geen leerlagen heeft zoals een gewoon zadel, en daarbij heb ik er ook geen pad onder liggen maar een dun dekentje.
Zichtbare slijtage heb ik nog niet. En het grote voordeel is het lage gewicht. Ik heb een klein paardje en elke 10 kilo minder is meegenomen.
Kortom: Een heerlijk zadel. De Billy Cook blijft dik in het vet opgeborgen in de kast.

Signe

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:37

Ik heb een jaar lang een wintec gehad en dat is prima bevallen..licht en makkelijk schoon. Ik vind alleen mijn huidige leren zadel mooier ( en het past! dat deed de wintec niet)
Het slijt sneller dan een leren zadel en is lastige te repareren denk ik zo..dus het is niet een zadel dat je voor 30 jaar koopt ( gaat wel zo'n 10 jaar mee denk ik).

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:41

Ik denk dat er tegenwoordig genoeg leren zadels zijn die ook geen 30 jaar mee gaan hoor Lachen en qua passen heeft het weinig met kunststof te maken, ook een leren zadel past of niet Haha!

Waarom denk je dat reparaties lastiger zijn Verward

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:29

Zo'n half-kunststof-half-leer zadel is van Fabtron waarschijnlijk.
Persoonlijk vind ik ze niet mooi, maar ze hebben wel het voordeel van leer en kunststof gecombineerd.
De zitting is leer en suede, waardoor je lekker "vast" zit. En de kunststoffen en katoen(?)en onderdelen zijn inderdaad lekker licht.
Ik vind kunststof niet lekker zitten en daarom zou voor mij de wintec afvallen. Ik zit daar ecjt niet lekker op.
De fabtron zit wel lekker naar mijn mening en is ook kwa prijs interessanter dan helemaal leer. (= goedkoper)
Alleen voor het gezicht zou ik liever leer nemen Lachen

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

Typhoons

Berichten: 311
Geregistreerd: 13-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:47

Ik heb ook een lichtgewichtzadel. Eigenlijk voor mijn moeder Lachen omdat zij hem er makkelijker op krijgt dan mijn leren zadel van 20 kilo. Hij rijd onwijs lekker, het is een reining model. Ik vind hem zelf ook erg mooi. Ik rij er ook mee als het regent, want je haalt een doekje erover heen en hij is schoon. OK dan! ---->http://www.bcsaddlery.com/sadgege.img/g22386y.jpg

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:07


indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:16

Ik heb er een van Court's..prachtig afgewerkt bovenop met leer en suede, zit als een huis, fenders en skirts van waterbestendig textiel/nylon en mooie dikke fleecelaag eronder. Het zadel weegt nog geen 5 kg en ik kan h em met een vinger dragen..heb al menig jaloerse blik gehad. Tuurlijk is leer mooier maar ik had er 3 van leer en pasten allemaal niet lekker, deze is de eerste die ik heb die goed ligt. Ik wil er nog wel leren fenders aanzetten..ooit als ik geld over heb!,en er zitten al leren beugels aan ipv die nep-plastic dingen en singelstoten zijn ook al leer.! Het oog wil ook wat. Ik zal er een foto opzetten!

Cowgirls don’t cry

bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:07

hoi bij mij rijd er een op de manege met een kunstof westernzadel van zadelmarkt hij past to mijn verbazing goed. en heb er op gereden en zit echt lekker was echt verbaast over zit zadel , eindelijk een keer een goede reactie van zadelamarkt , heb zelf een leer westernzadel dat is een stuk zwaarder

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 22:31

Ik vind het heel leuk jullie reakties te lezen. Het zadel zit echt heel goed en van die makkelijk meedraaiende fenders vind ik ook top. MAAR het zadel past niet naar mijn zin. De achterkant komt omhoog. Een stalgenoot van me adviseerde dit op te lossen met een buiksingel. Maar voor mij is het een teken dat hij op de schouder niet breed genoeg is. Ik heb wel zin om naar een dergelijk zadel verder te zoeken, dus als jullie verkoop adressen weten van soortgelijke zadels dan houd ik me zeer aanbevolen. Knipoog

Bejaarde bokkers weten meer

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:11

Ik heb de mijne gekocht bij Western Import Company in Den Haag, maar die zal wel te ver weg zijn voor je. Claudia van Sliding Horse verkocht een paar jaar terug die Fabtron zadels in Nederland ook wel, maar ik weet niet of ze dat nog doet! Voor wat voor paard zoek je zo'n zadel..ik ken nog wel mensen die een tweede hebben liggen en daar weinig mee doen, misschien kan ik koppelen Lachen)

Cowgirls don’t cry


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:01


Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 17:31

Ik heb de site van fabtron bekenen. Het ziet er goed uit, maar er is natuurlijk het nadeel dat er niet gepast kan worden en dat ik het best eng vind om een dergelijke aankoop via het net te doen. Eerst ga ik kijken of ik dit in nederland gewoon kan vinden. Je zou toch zeggen dat dit spul hier ook verkocht moet worden. Hmm sliding horse, effe zoeken....

Bejaarde bokkers weten meer

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:51


Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:13


Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:56

Ik heb net de Fabtron van de SRR gepast op Sheek.

Zat heerlijk, ziet er super uit. Mooi stukje leer. Hij was alleen net te klein.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:02

Ik heb een Wintec western zadel. Ben er zeer tevreden mee. Past op allebei mijn paarden, terwijl mijn oude leren zadel alleen op mijn New Forest pastte. Mijn appie merrie heeft een korte brede rug met weinig schoft en de New Forrest een lange smalle rug met normale schoft.
Ik ben super blij met mijn zadel. Kostte 399 euro.
Ik heb een beige, maar wil er ooit wel een zwarte bij.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:13

Als het niet past past het niet, ga alsjeblieft niet knutselen met buiksingels en watniet...

Het enige echte nadeel wat ik gehoord heb over kunststof zadels is dat het nog wel eens zweterig wil worden op de kont. Da's helemaal voor lange ritten natuurlijk niet zo lekker, dan rij je extra snel door.

Ik heb trouwens nog een erg fijn trektochten-zadel te koop, een Crates. zie link in sig...

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:05

Hallo...Ik heb idd. een fabtron westernzadel te koop!!
Mocht je intresse hebben, stuur me dan ff een mail, dan zal ik je fotos mailen, heb nog niet uitgevonden hoe ik ze op deze site moet zetten ,
Op dit moment ligt het zadel bij haarbal, maar ik lees net dat hij net wat te klein was , jammer !!!
Ook heb ik evt. nog een wintec,premiere zwart kunstof westernzadel te koop.
Weet alleen niet of ik daar een foto van heb maar ik zal ff zoeken.
De fabtron kost 500 euro
de wintec 300 euro.
Beide incl. singel(s)
Groetjes Corrie

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 05:36

Ja, ik wilde er nog even over bellen Fasil.
Die Wintec is zeker niet breed genoeg voor Sheek he?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers