Hoe duur kost chippen bij een shetlander?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Hoe duur kost chippen bij een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 12:33

hoe duur zou chippen kosten?
Ik wil graag mijn shet laten chippen.
Weten jullie mischien de prijzen ervan? OK dan!


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:36

Geen idee, net zo veel als bij een groot paard denk ik.
Moet je even je DA bellen!!

XANTHA

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:38

Chippen kost meestal zo'n 25 euro + voorrijkosten. Vervolgens moet je een paspoort aan laten vragen. De meeste dierenartsen doen dit ook, maar dat moet je wel even van te voren aanvragen. Als je Shet papieren heeft, dan kun je het beter bij het stamboek navragen, aangezien er dan meestal een chipconsulent langs moet komen.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:43

Ik kreeg bij het KWPN te horen dat het pas vanaf meer dan 5 paarden voordeliger is iemand van het stamboek te laten komen. Dus kan je net zo goed je eigen dierenarts bellen. Ze zijn hier vorige week gechipt, rekening volgt nog ..

Webshop - digital art: MoTekent

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 13:00

Mijn shetlander heeft geen stamboek. moet je dan ook een paspoort aan laten maken? zo als ik het hoor bij tessebes Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:05

Een paspoort kun je laten maken bij de KNHS of de NRPS. In dat paspoort wordt o.a. het chipnummer geregistreerd en of je paard bestemd is voor consumptie of niet.
Dit staat op de site van de KNHS:
Via dierenarts (excl. transponder):
Paspoort
(De kosten van de transponder en het inbrengen daarvan dient u rechtstreeks aan de dierenarts te voldoen)
24,00

Registratiegelden:
Paarden 17,00
Pony’s 12,00

Behandelingskosten (verwerking transponder en/of afgifte paspoort) van paarden/pony's van eigenaren die geen leden van de KNHS zijn 10,00

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:06

Een paspoort is sowieso verplicht vanaf 1 januari. Ook als je geen stamboekpapieren bij je pony hebt, moet je wel een paspoort laten maken.

Het Shetlandstamboek moet dat volgens mij verplicht voor je doen. Zo niet, kan je ook terecht bij het KNHS.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:07

Enne ... de vraag op je paard geschikt moet zijn voor consumptie, mag je ook niet laten opnemen en uitstellen tot wanneer de vraag zich voordoet.
Als je namelijk nu de keus maakt voor slacht of spuiten, blijft die beslissing bij je paard "hangen". Een eventuele andere eigenaar kan dat dan nooit meer veranderen.

Webshop - digital art: MoTekent

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:03

voor de chip heb ik 18 euro betaald, met voorrijden erbij 40 euro (ja, hier de eigen DA mocht niet chippen, vandaar)
en registratiekosten 12,00 en dan nog het pakpoort voor 24 euro

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:27

Pff, ik weet zogauw niet meer wat wij moesten betalen, maar er komen behalve het chippen, ook nog de voorrijkosten, en de administratie kosten bij op.

Foxy heeft ook geen papieren dus dat ging via het KNHS, daar kreeg hij dan een paspoort van.
Oscar heeft wel papieren en dus dat ging via het Shetlandpony stamboek.

Maar anders moet je gewoon even naar de veearts bellen, weet je het snel genoeg Knipoog

Anders_Amigo
Berichten: 2322
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Nvt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:04

zow haha dat is nog alwat!
maar ik laat hem zowiezo chippen want als je er wedstrijden mee wilt doen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 01:12

Dat als je een keer mij opbelt of naar mij toe kmt dan geef ik je wel een folder en daar staat alles duidelijk in...ps: doe het niet bij de DA want dan ben je veel duurder uit.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:05

je kan meestal trouwens ook bij de DA langs komen, dat scheeld ook weer voorrijkosten

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:46

animals schreef:
Dat als je een keer mij opbelt of naar mij toe kmt dan geef ik je wel een folder en daar staat alles duidelijk in...ps: doe het niet bij de DA want dan ben je veel duurder uit.


Wie zou het dan moeten doen?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:31

Ik heb net vorige week vrijdag mijn paardje laten chippen.
We deden het met meerdere paarden tegelijk dus misschien dat het goedkoper was. Het chippen kostte 29,- euro maar daar zat het paspoort wat ik oko heb aagevraagd niet bij volgens mij.

Siësti van de Rythpluim

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:15

Bij het NSPS kost het 40 euro. Incl paspoort. In het paspoort komt dan 'Onbekende afstamming' te staan omdat je pony geen papier heeft.
Je hoeft dan niet lid te worden van het stamboek. Voor meer info moet je maar even op http://www.shetlandponystamboek.nl kijken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:06

MoniqueT schreef:
Enne ... de vraag op je paard geschikt moet zijn voor consumptie, mag je ook niet laten opnemen en uitstellen tot wanneer de vraag zich voordoet.
Als je namelijk nu de keus maakt voor slacht of spuiten, blijft die beslissing bij je paard "hangen". Een eventuele andere eigenaar kan dat dan nooit meer veranderen.


huh volgens mij bedoelen ze met die vraag voor menselijk consumptie toch? zou anders wel raarvan ze vinden. stel je paard breekt zijn poot moet ie als nog op de trailer en laten slachten. llijkt me stug.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:54

Alikesflame"]
[quote="MoniqueT schreef:
Enne ... de vraag op je paard geschikt moet zijn voor consumptie, mag je ook niet laten opnemen en uitstellen tot wanneer de vraag zich voordoet.
Als je namelijk nu de keus maakt voor slacht of spuiten, blijft die beslissing bij je paard "hangen". Een eventuele andere eigenaar kan dat dan nooit meer veranderen.


huh volgens mij bedoelen ze met die vraag voor menselijk consumptie toch? zou anders wel raarvan ze vinden. stel je paard breekt zijn poot moet ie als nog op de trailer en laten slachten. llijkt me stug.
[/quote]

Volgens mij bedoelt Monique dat ook hoor. Het is alleen zo dat een paard waarbij "bestemd voor consumptie" in het paspoort staat bepaalde medicamenten niet mag krijgen. Krijgt hij deze medicamenten toch, dan verandert het in "niet bestemd voor consumptie". Als dat eenmaal in het paspoort staat, dan is dat onomkeerbaar. Als jij dus als huidige eigenaar gevoelsmatig "niet bestemd voor consumptie" in het paspoort laat zetten, dan betekent dat, dat het dier niet meer naar de slacht mag. Ook niet bij de volgende eigenaar.

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:04

Voor leden: pony met blauwpapier €22.00 met paspoort€17.50
voor niet-leden pony met blauwpapier€ 40.00 met paspoort 20.00

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 17:22

Tessebes"]
[quote="animals schreef:
Dat als je een keer mij opbelt of naar mij toe kmt dan geef ik je wel een folder en daar staat alles duidelijk in...ps: doe het niet bij de DA want dan ben je veel duurder uit.


Wie zou het dan moeten doen?
[/quote]

polly_amigo Knipoog want zij is namelijk een vriendin van mij dus dat kan natuuurlijk ook Bloos

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers