western trainers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toos
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 13:41

Hoi Allemaal,
Tja net bokt ondekt, en begin wel een beetje geinteresseerd te raken in het western. Wie kan mij iets meer vertellen over trainers in Nederland, wie welke ervaringen heeft met welke trainers, zodat ik hieruit voor mezelf e.e.a. op een rijtje kan zetten, en zien of ik die omschakeling wil maken. Alvast bedankt, groet Toos Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 14:00


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:07

Maakt het makkelijker als je laat weten waar je woont..... Haha!

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-11-19 14:59 ]</font>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:11

Eigenlijk zou je eerst moeten kijken of de manier van rijden in westernstijl je wel ligt, en het niet laten afhangen van de instructeur of je de omschakeling wilt maken. Ik zou het nooit van de instructetur afhankelijk maken of je overstapt of niet, de rijstijl moet je liggen. Een andere instructeur is redelijk makkelijk gevonden, terug naar de oude rijstijl is wat minder makkelijk

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:16


seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:39

De keuze voor een trainer is heel persoonlijk. De rijstijl moet je liggen en het moet klikken met je trainer. Helaas telt Nederland niet zo heel veel goede trainers en is het moeilijk om iemand uit te "kiezen". Ga eens op wedstrijden kijken en pik daar een ruiter uit die jou wel aanstaat. Ga dan een keer langs bij diegene op stal en kijk of de stijl je bevalt... Het ligt er ook aan welk niveau jij zelf wilt bereiken...Succes

_________________
Reining, the best sport there is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: seapy op 2001-11-19 16:40 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: seapy op 2001-11-19 16:41 ]</font>

Toos
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 23:29

Ken op zich wel wat "grote" namen in de westernsport weet ook welke stijl zij rijden, waar het mij omgaat is om een overzicht te krijgen van de trainers die er in Nederland zijn en wie wat voor ervaringen heeft met wie. Voor mij is het geen probleem om ver te moeten reizen met de trailer om les te nemen, maar wil wel goed les krijgen. Aangezien er in de western door iedereen die maar enigzins iets van western weet les gegeven kan worden, vindt ik het moeilijk om een keuze te maken. Vandaar dat ik jullie ervaringen met jullie trainers graag wil delen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 11:06

Hoi,
Welkom in de wondere wereld van Bokt!
Ik ben best lang aan het zoeken geweest naar een leuke instructeur die me verder kon helpen met het western rijden.
Belangrijkste is denk ik dat het moet klikken tussen de personen en de manier van lesgeven/rijden. Dit kun je alleen te weten komen door veel bij lessen en instructeurs te gaan kijken en kijken bij wie je een goed gevoel hebt.
Bespreek ook met de aankomend trainer wat voor paardje je hebt en wat je wilt, veel trainers willen bepaalde rassen niet trainen omdat ze bij voorbaat al vinden dat die niks kunnen bereiken (tsja tis maar WAT je wilt bereiken) of geven liever in 1 bepaalde dicipline les.
Heel veel succes en veel plezier hier op Bokt.
Viv

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 11:45

kom zaterdag 24 november naar Leusden.
daar zijn een aantal mensen aanwezig die je ook persoonlijk kunnen vertellen over westerntrainers.
de beste ben je altijd zelf Schijnheilig Schijnheilig

o ja kijk even op topic eeerste clinic in Leusden

rinus

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:32

Toos kijk ook even hier:

http://huizen.dds.nl/~rancher/

is de site van mijn trainster Monique Mertens

Maar zoals Vera ook al vroeg, in welk gebied zit je?

Fuzzy
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 14:57

Hoi,
Zelf ben ik net begonnen met lessen in Hoeven bij Peter Simons. Tot dusver bevalt het prima. Alle drie de lessen.. Haha! Ze geven met twee personen les. Hoe de andere instructuur is weet ik nog niet, maar van Peter weet ik dat ie weet waar hij mee bezig is. Zo'n 10 jaar terug gaf hij ook al les...
(En er staan ook aardig wat bekers in de prijzenkast, niet dat dat veel zegt over het lesgeven.)

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:03

Hoi,

Kijk eens op deze link http://communities.msn.nl/Westernrijden
Aan de linkerkant vind je een menubalk met daarin westernmanege's en lessen. Hier staan per woonplaats manege's en instructeurs vermeld. Misschien kun je daar vinden wat je zoekt?!

_________________
Verbeter de wereld en begin bij jezelf!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Monnik op 2001-11-25 16:05 ]</font>