Aangepast programma ivm het rotweer:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Aangepast programma ivm het rotweer:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 20:46

Ondanks het rotweer hebben de paarden toch de hele dag buitengestaan, maar ze vonden er weinig aan en ze gaven zichzelf dus weinig beweging.
Ik moest dus een bezigheidstherapie verzinnen...
In de bak rijden of longeren had ik weinig zin in, er stond een gigantische wind en daardoor striemde de regen in het gezicht.
Het bos is dan vaak nog wel redelijk te doen, de bossages en sparren geven veel beschutting en ook geeft het bos wat meer afleiding waardoor het weer gelijk wat minder erg lijkt.

De eer was eerst aan Ozep;
Ik had vast de warmtelampen in de spuitstal aangedaan, zo konden we lekker warm opzadelen en kon zijn bovendeken mooi drogen terwijl wij weg waren.
Het duurde even voordat ik hem het bos inhad, maar na een aantal minuten wist ik het gaspedaal te vinden en we hebben 'de grote ronde' in krap drie kwartier voluit gegaloppeerd.
Laatste 5 minuten lekker voorwaarts neerwaarts, met een iets opgerolde hals laten uitdraven. Thuis kon ik zo de warme spuitstal instappen en 'de schade' opnemen. Staart tot halverwege de staartwortel zeiknat en onder de blub, aan de zijkanten zat de blub tot de zweetbladen van mijn springzadel en beenbeschermers zag je door de derrie niet eens meer zitten. Ik heb hem dus maar even helemaal onder de spuit gezet, kon hij mooi drogen terwijl ik Triumph er even uit wieberde.
Ik heb even getwijfeld of ik hem wel moest meenemen, het was ondertussen aardig beginnen te spoken... Enorme windstoten met rare buien. Triumph is echter nog wat ril op zijn omgeving, verder heeft hij een hekel aan natte voeten.
Aan de andere kant; het zou wel gelijk een mooie test zijn.
Dus ook hij kreeg lekker een springzadel op gegooid, oud hoofdstel om en zo konden we gaan met die banaan. Hij had er onwijs veel zin in, was goed fris, maar wel heel goed hanteerbaar. De eerste plassen werden omzeild of oversprongen, maar na de eerste paar honderd meter had hij ook wel door dat hij moeilijk zo de hele rit kon door blijven gaan Haha! En dus marcheerde hij mooi in balans over de blank staande paden. Met hem heb ik een iets kortere route gepakt, zo kon ik hem een paar keer tussendoor even wat laten stappen.
Met een kleine drie kwartier had ik ook hem klaar, ik kan nu goed merken dat hij een betere conditie begint te krijgen, hij stapte de laatste 5 minuten over de weg aan de lange teugel nog net zo fris en fruitig als toen we van huis weggingen.

Eenmaal thuis was Ozep net mooi droog, dus ik kon hem snel zijn opgewarmde en gedroogde dekens opgooien en hem op stal zetten. Triumph was niet zo bemodderd als Ozep, dus ik hoefde bij hem alleen zijn benen en iets zijn buik af te spuiten.
Hij heeft nog heel even onder de lampen gestaan terwijl ik zijn beenbeschermers afspoelde en even napoetste en toen was hij al helemaal gortdroog, hij kon dus mooi gelijk zijn gewone dekens op en ook lekker op stal.
Zelf was ik ook niet helemaal schoon uit de strijd gekomen Haha! Dus ik heb ook mijn eigen benen even afgespoten, of eigenlijk mijn chaps en jodhpurs...

Inmiddels ben ik zelf lekker opgewarmt en heb lekker een hapje gegeten, terwijl de paarden lekker droog op stal staan te knabbelen.
Ik zag er even tegenop om met dit hondenweer aan de slag te gaan, maar als je er eenmaal aan begonnen bent is het toch nog hardstikke leuk, zometeen zelf nog even lekker badderen en onder de zonnebank en dan lekker relaxt èn voldaan Idols kijken.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:51

Heerlijk zón dag !! Waarom heb ik geen bos in de buurt Huilen Knipoog Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:05

Klinkt goed OK dan!.

Als echte bikkel het bos in.
Springzadeltjes zijn wel fijne dingen voor dit soort experimenten Lachen.

(Hoewel ik er gister nog bijna naast lag na een 180 graden draai vanwege een hele enge plaat triplex. Daar helpt geen springzadeltje tegen Haha!).

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:09

Wat goed!! Mijn paard heeft vandaag alleen vanochtend in de wei gestaan en verder hebben we niks gedaan. Dus een mooie dag om even de boel bij te scheren. Je kon de staldeur niet eens openhouden!!!! En de bak was een zee.....

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:12

lekker gewaagd hoor om met dit weer het bos in tegaan, zou het maar eng vinden met die wind...
heb vanochtend wel staan lesgeven maar vanmiddag lekker niets met de paardjes gedaan

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:13

klinkt inderdaad heerlijk, vooral dat voldane gevoel daarna!! Kan ik me helemaal voorstellen

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:15

Zozo, jij bent een bikkel Met dit weer het bos in én dan ook nog eens met een jong paard naar buiten. Is niet aan mij besteed denk ik Haha!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:32

Zo zie je maar weer.
Een echte hollandse meid kan wel tegen een beetje regen en wind OK dan!
En de paarden ook!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:36

Mazzelaar! Ik heb 2 paarden in de regen gelongeerd, eentje gewoon naar buiten gedaan en eentje wat vrij alten springen. Wat een pokkeweer. Ik was echt drijfnat, toen ik thuis kwam. Mijn jas hangt te drogen in de gang, mijn 2 broeken op de bank, mijn handschoenen liggen ook ergens nat te zijn....
Hopelijk morgen wat minder heavy weer. Morgen middag zou het toch droog zijn?

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:39

Is best lekker hoor! Ik ben vanmiddag met nog 4 anderen met onze IJslanders het bos in geweest. Een uurtje relaxt gereden en toen de paarden in het weitje bij het restaurant en wij binnen lekker hapje eten. Paarden weer ind e trailer en toen maar op stal gezet. De paddock was ook bij ons 1 waterballet. Bovendien stormt het hier nu ook flink. Morgenmiddag ga ik weer met de trailer naar het bos toe voor een lekker ritje. Schijnt dat het dan vrijwel droog blijft. Maar inderdaad, als je er eenmaal op zit en rijd merk je het niet meer zo dat het regent en wij hebben ook constant gekletst.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:39

klinkt inderdaad best wel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:02

Bikkel hoor Lachen. Eigenlijk vond ik het best lekker buiten toen het niet meer zo hard regende Lachen. Op stal spookte de wind wel heel erg ronde de binnenbaan, maar dat was dan ook alles Haha! Haha!.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:11

zeker een bikkel! Lachen
vanmorgen viel het weer nog mee..heb nog een half uurtje les gehad.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:13

Wat mis ik het bos....... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:14

Ik ben wel erg gelukkig met mijn binnenbak. Na 4 jaar ploeteren in een altijd slechte bodem buitenbak op de open vlakte...............

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:14

Petje af hoor Suuz, denk dat ik het niet gedaan had met zulk weer. Bovendien vind paardlief regen maar niets *LOL*. Fijn dat Triumph zo goed gaat, snel weer dressuurpics?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:19

Als ik paard zou zijn, dan zou ik wel paard bij Sjuim willen zijn........

Man wat ben ik jalours zeg!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:07

Op zo'n manier wil ik mijn paarden ook wel in de regen doen! Onder de warmtelamp, tumtiedumptie, dat leek mij ook wel wat!!
Paardjes lekker droog en warm, top!
Ik heb het maar gelaten. Rijden in de regen, nouja, dat gaat nog wel, maar op- en afzadelen in de regen, nope, dan heb ik het al gehad Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:18

Wij hebben ook een aangepast progamma, ze gaan 2 uur eerder de stal weer in Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:37

Wij hebben ook een aangepast programma. De jonge paarden moesten maar binnen blijven en de 'ouderen' maar in de bak, ze staan normaal in het weiland. Maar daar waren de jongen het niet mee eens Haha! Om 12 uur maar een wissel gemaakt. Het land is nu echt onbegaanbaar. Maar de zon schijnt hier weer Haha!

Heb nog wel gereden in de binnenbak. Tos moest na 2 maanden rust er toch maar even weer tegen aan. Even weer rijden voordat haar kleintje komt!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:46

Ik heb vandaag maar niet gereden. Het spookte mij teveel..... Haha!
Heb alleen even gelongeerd en ze heeft nog even los in de binnenbak gelopen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:23

Ja ik heb gister ook nog in de regen gereden. En die arme schat heeft al zo'n hekel aan water. Dit keer was de hele bak een grote waterplas, dus ja daar kun je niet om of overheen Scheve mond Ook heeft ze nog geprobeerd onder de regen door te rennen, maar ook dat mislukte Verward
Ik ben na een klein half uurtje dr weer afgestapt, helemaal doorweekt!
Goldy op stal gezet met een paar extra dekens en wat eten en toen zelf onder de douche gesprongen. En s avonds.. tja, geen idols voor mij (maar wel opgenomen hoor Tong uitsteken) had een feestje van mn oma en 's avonds later nog met een paar neefjes en nichtjes op stap. Kwam tegen 5uur weer thuis vanochtend. En ben niet echt iemand die elke week op stap is, dus de alcohol en rook lucht en het overschreeuwen van de muziek is flink op mn stem geslagen Scheve mond Tsja je moet dr wat voor over hebben Tong uitsteken