wat is het?? (plekje op schoft)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

wat is het?? (plekje op schoft)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 19:54

sinds een paar dagen heeft mn pony n plekje op haar schoft.
het ziet er uitgedroogt uit, beetje schilfers enzo.
ik denk dat het komt omdat ze veel rolt met deken op en dat er dus zand tussen gaat zitten, en dat gaat schuren.

ik weet nu dus nog niet wat het precies is, misschien dat jullie iets weten en wat ik hier tegen kan doen?
moet ik het gewoon vet houden, of... Verward

oja,
en ik kan het niet aanraken, als ik er al naar wijs dan krimpt ze inelkaar of wil ze zich omdraaien om me n lel te geven.

shetland bokker #4

Als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot het nare gevoel weer weg is


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:55

het lijkt mij idd een schuurplekje... je kunt het insmeren met calendulan zalf van VSM of met vaseline, hiermee houd je de huid soepel en zacht.
ik hoop voor je dat er geen witte haartjes op terugkomen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:11

Het zou ook kunnen komen door het zadel. Je pony heeft er blijkbaar pijn aan, anders zou ze niet zo lelijk naar je doen al denkt ze dat je er aan gaat zitten. Misschien is de kamer van je zadel te nauw...

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:12

klinkt idd als een drukking door de deken. heeft baily ook eens gehad maar dan hoger.
idd insmeren met vaseline of een andere zalf die de huid wat vettig houd en evt. genezende werking heeft. als het soepel is dan heeft ze er minder last van.
ik smeerde er elke keer voordat ik de deken weer opdeed een flinke laag uierzalf op. word je deken wel wat vettig van aan het eind van de winterperiode maar de manen breken minder snel en het schuurt minder.
veel suc66


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:44

Zijn het grote stukken witte schilfer die vast hangen in het haar?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 18:54

k ben net weer bij dr geweest en het gaat beter ik kan er nu dichterbij komen en zelfs aanraken!
je ziet het nu niet meer zo erg zitten, je ziet nu hele kleine kale plekjes.
dus het gaat weer de goeie kant op

shetland bokker #4

Als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot het nare gevoel weer weg is

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:35

het is een drukplekje van je deken.
je moet het met rust laten(andere deken die er niet op leunt),niet rijden met zadel.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

miertje1981

Berichten: 27
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:06

Mijn paard heeft een hele hoge schoft en had dus ook erg last van die kale plekken, eerst hebben we het ook vet gehouden met uierzalf, en het werd wel minder, maar er groeide geen nieuw haar op. Verdrietig
Nu hebben we een borstbeschermer gekocht voor hem, die gaat over zijn hoofd, en die klik je met een gesp vast achter zijn voorbenen en over die borstbeschermer gaat de deken. Wow!
Het gaat nu onwijs goed en de kale plek is bijna dichtgegroeid met haar (de kale plek is bijna weg dus) terwijl hij nog steeds die deken op heeft.
Misschien is dit een goede tip.
Die borstbeschermer kost ongeveer €15,00 Geld, geld!
Succes! OK dan!

Herman is de grootste en de liefste! Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:44

Klinkt als een druk plek.
Ik zou eerst even controleren of je zadel nog wel in orde ligt.
Daarna zou ik je shabrak even checken. Misschien is het erg vies of een beetje kapot. In combinatie met je zadel kan dat ook voor drukkingen zorgen.
Van het rollen met deken om zou het ook kunnen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Dan zou ze op meer plekken drukkingen moeten hebben en niet alleen op de schoft.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:30

Ik denk eerder een schuurplek als ik het verhaal zo lees....maar je moet er verder nks aan doen want dan word het misschien wel eerder en net wat Fairie zegt kijk wel even of ze geen drukplekke heeft.

succes

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 19:00

maar als het gewoon een schuurplek is waarom reageert ze dan zo vel?
ik kon er nie aankomen, wel aan der hoofd maar verder niet.
ik ga er zometeen nog heen en dan kijk ik hoe het nou is.
je ziet verder niets meer en ze reageerd niet meer zo bang, ik kan er nu wel rustig aankomen, dus het gaat wel vooruit.

shetland bokker #4

Als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot het nare gevoel weer weg is

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:32

Astra heeft dit ook, kleine schilferige plekjes op haar schoft die eerst bollen zijn. De eens zegt dit , de ander dat, ik weet het zelf niet meer...

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-04 20:02

nou ik ben er net geweest en ik kan het nu weer gewoon aanraken en ze geeft me ook weer kusjes Lovers dus het is weer goed.
ik ga morge even kijke hoe ze op het zadel reageerd want laatst begon ze te bokken toen we het zadel erop lagen.
dus afwachten of dat ook weer goed gaat..

shetland bokker #4

Als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot het nare gevoel weer weg is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers