Studieloopbaanbegeleiding!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Studieloopbaanbegeleiding!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 17:58

Wie zit er hier op het HBO en krijgt het vak "Studieloopbaanbegeleiding"...
Misschien dat je me dan een beetje kan helpen?!

Ik moet namelijk een portfolio schrijven, maar in die syllabus staat alles zoooo onduidelijk beschreven... bovendien is dit ook nieuw voor de docenten, dus die zeggen "schrijf maar wat".... I'am Going Crazy!!!

Iemand ervaring met studieloopbaanbegeleiding?????


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:20

ShadowFax schreef:
Wie zit er hier op het HBO en krijgt het vak "Studieloopbaanbegeleiding"...

Ikke! En heb ook al die jaren een portfolio moeten bijhouden. Het ging er om dat je dan bij een sollicitatie je portfolio mee nam zodat zij konden zien wat je allemaal gedaan had en goed in was (yeah right).

Bij mij zit er nu (einde v/d 4e) een verslagje in van mijn persoonlijke ontwikkeling van de afgelopen jaren en per onderdeel van de opleiding (ik doe verpleegkunde bij ons zijn het deelkwalificaties) een opdracht waaraan te zien is dat ik dat onderdeel beheers.

Verder reflecties van opdrachten en leerdoelen en dat soort slaapverwekkende dingen. Ik wens je er ontzettend veel plezier mee!! Schijnheilig


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:48

Ik heb dat ook! Ik moet er opdrachten in doen van mn werkveldoriëntatie en opleidingsoriëntatie (samenvattingen van hoorcolleges), een actieplan, dus wat je komend blok wilt gaan verbeteren en een evaluatieverslag, dus waarin je zet hoe het vorige blok is gegaan...

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 20:19

OH MY GOD

Dit klinkt me allemaal erg bekend in de oren!!! Echt walgelijk!!! Heb net met wat studiegenootjes gebeld en we hebben maar besloten om het op een bepaalde manier op te lossen.
Ik word zo gek ervan.... inplaats dat er nou duidelijk word beschreven wat de bedoeling is... maar nee hoor, op het HBO moeten ze natuurlijk alles zelf kunnen Verward

Jullie hebben zeker ook reflectieve leerlijn!

Maargoed, moet nu dus een portfolio tikken van de 2 afgelopen blokken waarin dus echt helemaal niks is gebeurt! Over 4 weken gaan we opp stage... laat ons dan daarna dat stomme portfolio maken, hebbie tenminste nog wat te schrijven!!!
Zal me niets verbazen als we aan het einde van het jaar en nog een moeten maken.

En idd het doel van die portfolio's is dat je ze aan je toekomstige werknemer kunt laten zien.... naast je diploma.... wie denkt er hier dat die werknemer geintresseerd is in jou portfolio van 1000 blz!!!!! NOBODY
En bovendien moet je dan in het 1e jaar al rekening houden met wat je erin zet, want anders wordt je er door je werknemer alleen maar op af gerekent!
Ik zet trouwens nooit de waarheid in dit soort troep... ze kunnen je er alleen maar weer mee pakken!

Wat een gedoe... naja, sorry, maar ik moest ff zeuren. Volgensmij is er niemand op het hele HBO blij met studieloopbaanbegeleiding... AFSCHAFFEN DUSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:21

Ach joh bij ons doen ze er niet zo moeilijk over en als ze bij jou al niet eens weten wat er in moet kunnen ze ook niet moeilijk doen!
Ik ben er altijd zo mee klaar, je schrijft gewoon wat over je mondelinge vaardigheden, hoe je luistert, of je vaak te laat bent, hoe je samenwerkt en blabla. Dan een verhaaltje over wat je wilt verbeteren, je doet een deel van een werkstuk dat je hebt gemaakt erbij en je bent klaar!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 20:24

Be sure.... ze doen echt moeilijk bij mij!!! Lachen

Maarja, zit ook een een ....... school.... waar alleen maar gezeurd kan worden...

oliebol happens Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:47

Ja, afschaffen!! Ben het met je eens. Wij moesten alles bewaren vanaf de 1e, maar nu moet alles weer gefilterd worden. Heb dus voor niks dingen lopen sparen. Verward

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:50

Welkom op het HBO. Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding maar bij mij ging het ook zo. Niemand van de docenten weet een opdracht duidelijker uit te leggen. Waarom; vaak ontbreekt het aan goed overleg, of ze zijn het te vaak niet met elkaar eens.
Tot het tweede jaar van mijn opleiding van SLB inderdaad nog een vak, je deed braaf dat wat je verteld was dat je moest doen en dan kreeg je je puntjes. Nu kijkt de SLB-docent niet meer naar me om (das niet iets persoonlijks, maar zo gaat dat schijnbaar bij mij op school) je kunt alleen nog begeleiding krijgen als je daar specifiek om vraagt, en dan hebben ze vaak geen tijd. Ik heb zelfs al meerdere malen te horen gekrgen 'nee ik heb nu geen zin in dit gedoe', ik bedoel, laat die begeleiding dan maar zitten.
Ik ben er dus weinig mee opgeschoten. Het is jammer dat mijn SLB-docent ook echt mijn afstudeerbegeleider is, we liggen elkaar namelijk niet zo. Ik ben helemaal klaar met die man, hij laat je zitten als je een afspraak met hem hebt staan, en voor goed advies kan ik ook niet bij hem terecht.
Nee, SLB is niet mijn favoriet, zal ook blij zijn als ik klaar ben. Boos!

...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, ComscoreBot, Duran123, ezranka, Googlebot, Lielle, rien10, Saaams, StonedRomy, Suliko en 194 bezoekers