tuigpaard rijden & update!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 02:38

Hoi!

Ik mag een tuigpaard gaan rijden als ik dat wil. Ik ben vandaag gaan kijken bij haar, ze is iig heel lief in de omgang, maar het schijnt een rakker te zijn met rijden. Ze word niet vaak gereden, simpelweg omdat de eigenaren er geen tijd voor hebben en als ze tijd hebben, ze met de wagen weggaan.
Het lijkt mij hardstikke leuk, maar ik weet eigenlijk niet of ik het wel durf haha...

Op de manege rijd ik alleen op makke paarden (okee pony's *LOL* ) en verder rijd ik op Shadow, die niet zo gemakkelijk is, maar die ik wel super vertrouw omdat ik hem al zolang ken en ook met z'n opvoeding geholpen heb.

Please help, zal ik het doen of niet? Aan de ene kant denk ik waarom niet, maar aan de andere kant denk ik dat deze te moeilijk is voor mij *zucht* (voor alle duidelijkheid, ik heb haar nu alleen nog maar gepoetst verder niets)

Foto van de merrie
[img]../upload/12/tuigpaard1.jpg[/img]

_________________
<FONT COLOR="deepgreen">
Je bent nooit te blond om te leren.
</FONT COLOR="deepgreen">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-11-18 22:06 ]</font>


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 07:45

Hoi Ineke, waarom vraag je niet aan die mensen of je een soort van proeftijd mag hebben? Dat je het bijvoorbeeld 2 weken aankijkt en probeert. Kun je kijken of het klikt tussen jullie en of ze lekker rijd.
Waar in rotjeknor staat deze en op welke manege rijdt jij altijd eigenlijk btw??
Ingrid

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 08:06

Altijd doen, lijkt me een supermerrie en ze is heel mooi! Ik rijd ook een tuigpaard. Af en toe een flikkertje, maar o zo betrouwbaar!!! Haha! Echt, tuigpaardrijden verschilt op zich niet veel van rijpaardrijden hoor en dat ze wel voor de kar komt is juist lekker. Jurga wordt daar hartstikke lekker van!!! *LOL* Gaat ze super van lopen. Maar als je het niet probeerd weet je het nooit of het wat voor je is. Ik zou ook zeggen, vraag om een proeftijd. Als het al mag, zullen ze daar ook niet veel problemen mee hebben en jij kunt kijken of het klikt met dat leuke tuigpaardmerrietje. Veel succes en laat ff weten of je het doet en hoe het gaat enzo. Ben benieuwd!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 08:19

Waarom doe je het niet een tijdje en kijk even aan hoe ze het doet. Tuigpaarden hebben fijne karakters tja maar ook een willetje. maar als je flink met haar aan de slag gaat moet het snel beter gaan met haar.

Als je bang bent dat ze fris is onder het zadel dan longeer je haar eerst even zodat het frisse eruit is. Ik zou ook de eeste keren als je gaat rijden het niet alleen doen. Vraag of de eigenaar even of iemand die je vertrouwt en die een beetje verstand heeft van rijden zodat ze je kan ondersteunen.

Succes en we wachten met spanning af of je het doet ja of nee . *LOL*

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:11

Zeker doen! Wie weet kun je het ontzettend goed vinden met het paardje!
En als het echt een rotzak blijkt, die je niet ondre controle hebt, weet je dat, en heb je het in elk geval geprobeert en ben je een ervaring rijker!
En mischien kunnen de eigenaren je de eerste keren een beetje les geven, zij kennen het paard vast van haver tot gort!

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 09:13

Ik rijd op pc Schanswijk ruiters...het paard staat in de buurt van Schiemond, ik geloof de vierhavenstraat ofzo.

Over 2 weken komt de dochter van een kennis van mij weer een weekend naar huis, zij heeft veel ervaring met paarden, heeft ook op Deurne gezeten. Zij gaat dan even met mij mee en kan mij misschien wat tips geven.

Jullie horen het nog wel wat ik ga doen!!
Bedankt iig voor het lezen Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 09:48

Gewoon proberen! Misschien kun je een tijdje proefdraaien? Je kunt altijd nog zeggen dat je het niet doet.
Ikzelf rijd ook een tuigpaardmerrie. Ze is af en toe een banjer, maar ik kan er alles mee.
En het verschilt niet zo heel veel van een gewoon rijpaard. Misschien dat je wat meer moeite hebt met doorzitten.

Groetjes Patricia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 10:26

Nou, dat doorzitten valt bij die van mij reuze mee. die zit nog beter als een normaal rijpaard af en toe! Komt ook wel dat ik het tuigerachtige onder het zadel wat vlakker heb gereden en mijn vader ment met haar en ze word niet getraind als tuigpaard...Scheelt wel, dat wat ze deed voordat ze bij mij kwam, is er helemaal uit!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 12:34

Jee, wat leuk dat ze je daar voor gevraagd hebben Ineke! Hou jij nog wel ergens tijd voor over met al die paarden??? *LOL*

Ik vind het een mooie merrie en tuigers vind ik zowiezo altijd erg leuk, dus tja. Ga het proberen? Voel je je niet op je gemak, dan zou ik het niet doen, je hebt tenslotte Shadow, Samier en Bassie ook nog! Haha!

Groetjes Mieke

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:00

ik zou het gewoon een paar keer proberen. als t goed gaat kan je er veel van leren. als t fout gaat heb je ook weer wat geleerd.
waar haal je trouwens de tijd vandaan om zoveel verschillende paarden t ekunnen rijden/verzorgen ik heb t al loei druk met een zo'n monstertje

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 16:50

Waar ik de tijd vandaan haal? Eh simpel, ik studeer thuis, dus kan mijn eigen tijd indelen en werk alleen s'ochtends een paar uur. Samier doe ik alleen wanneer Sera niet kan (soms is dat een paar x achterelkaar, maar soms ook een hele tijd niet) Shadow kan ik elke dag doen, maar als ik daar mee klaar ben is er nog een groot gedeelte van de dag over + dat ik er niet perse elke dag heen hoef, omdat ie in de wei staat enem Iris (eigenaresse) mag ook weleens wat doen }> die vind het wel ERG makkelijk als ik het allemaal doe....
En Bassie is een manegepony, die rij ik maar 1x per week een uurtje. Haha!

Tja als deze merrie niet doorgaat is het niet zo'n ramp voor mij, maar toch vind ik het wel erg spannend!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:26

Ik vind hem er wel leuk uitzien!
Bij ons op de manege staat ook een tuigpaard die vroeger een goed springpaard geweest schijnt te zijn, dus waarom niet!
Groetjes!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-01 22:07

Ik ga haar niet doen, ik heb er iemand anders blij mee gemaakt Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 23:12

aan de eerdere reacties had ik eigenlijk weinig toe te voegen. Nu denk ik: een gemiste kans ??
Maar de hamvraag is op dit moment natuurlijk: Waarom niet ?
Ik denk dat we dat allemaal wel graag willen weten, dus is een motivatie te veel gevraagd ? Lachen


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 14:42

Ik doe haar niet omdat het karakter niet bij mij past, er geen fantsoenlijke bak is om te rijden en omdat er nog een meisje was dat een verzorgpaard zocht, heb ik haar gevraagd of ze dat geen leuk paard vond. Zij is meegeweest om te kijken en bij haar paste het paard wel, dus nu is iedereen blij Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 7 bezoekers