klophengst, castreren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 14:14

Seven is een hengstje van anderhalf, en zijn ballen zijn nog niet ingedaald. Is er nog een kans dat ze nog indalen? En als dat niet gebeurd, kan ik hem dan veilig laten castreren, zonder heel veel extra risico's en wat zijn de kosten ongeveer?



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:15

Als beide ballen nog niet zijn ingedaald kan dat nog heel goed op latere leeftijd gebeuren. Als hij nog niet vervelend is kan het best zijn dat de hormoontjes nog niet aktief zijn. Wat voor een ras is het? Misschien is het een laatbloeier.
Een echte klophengst zou ik in een dierenkliniek (Utrecht bijv.) laten casteren. Moet echt operatief gebeuren hoor! Kosten weet ik helaas niet. Ben je verzekerd?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-01 15:19

Bedankt voor je reactie!

Hij is een NRPS-er, en nog idd heel erg lief, hij kijkt niet op of om naar merries. Hij is niet verzekerd, ik denk ook niet dat dat kan, hij heeft nl. attaxie. Maar om hem een beetje een leuke toekomst te kunnen geven tussen andere paarden wil ik hem geen hengst laten. Het is nu al niet makkelijk om hem ergens in te scharen(is gelukkig wel gelukt hoor Haha! )

Dat het peratief moest, dat weet ik, maar ik ben ook benieuwd naar de kosten ervan, zodat ik weet waar ik aan toe ben Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 20:33

bij dribbel was zijn 1ne bal er in maart afgehaald, toen kwamen ze er achter dat die ander nergens te vinden was *LOL* ik had besloten om naar utrecht te gaan, toen hij ineens eind aug. indaalde (toen was ie 2 jaar en 1 maand)
dus kan best dat ze nog komen Lachen

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 16:53

bij youri hadde de Klojo;s maar 1 bal er uit gehaald omdat de andere niet was ingedaald.

Wisten wij veel dat meneer noh 1/2 hengst was *LOL*
dus hij werd echt link. stijgeren ed. toenn was de bal ingedaalt, en hebben we hem laten snijde.

je kunt ook buikopereatie doen maar is veel risico voller, wacht tot ze indalen, dalen ze niet in, dan eigelijk liesoperatie.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 17:09

Ze dalen vast nog wel. Een castratie in Utrecht kost 500,00. Maar dan praat ik over een gewone castratie. Maar als ik jou was zou ik nog even geduld hebben..

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zinzi_jewel en 12 bezoekers