even zomaar over wat westernprijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

even zomaar over wat westernprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 18:40

hey.. ik was laatst lekker aan het zoeken naar westernspulletjes...
en omdat allemaal te kopen kost het me mijn maandloon (niet allemaal tegelijk hoor maar gewoon iets 1 ding)

hoe kan het eigenlijk dat het spul voor western echt veeeeel duurder is dan spullen die je in een ruitershop vind ??? Verward soms vraag ik me dat echt af.. ik wil namelijk leuke dingen kopen maar moet er ook wel heel hard voor werken..

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:42

voor goeie engelse spullen betaal je ook best wel aardig hoor...
tenminste dat zie ik dan als ik bij de ruitershop eens kijk hier en daar....
maar misschien heeft het er iets mee te maken dat veel spullen uit amerika worden gehaald....
en meeste is toch aanzienlijk van dikker leer gemaakt dan engelse hoofdstelletjes bijv.
precies zou ik het ook niet weten... maar dit denk ik....

ben ook wel nieuwsgierig naar het oordeel van andere western-bokkers Scheve mond

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:54

ik denk idd dat het vooral te maken heeft met de import uit amerika.
gezien het feit dat western vrij onbekend was en zelfs nu weinig leerbewerkers zijn in de westernsport zal het wel uit amerika zijn gehaald. daar zijn nogal eens verzendkosten aan verbonden.
misschien dat het ook met het leer te maken heeft ja zoals appie zegt.
maar of dat nu persee duurder moet zijn ? misschien dat sablou dat weet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:58

Als je naar Ebay Duitsland kijkt zie je dat het daar wat minder kostbaar is.
Natuurlijk komt de import er nog overheen, en de BTW ligt hier hoger. Maar ik raak ergens het gevoel niet kwijt dat de prijzen op een of andere manier in Nederland kunstmatig hoog gehouden worden.

En voor heel veel dingen HOEF je geen westernwinkel in. Beenbeschermers, dekens enz haal ik gewoon uit de normale ruitersportzaak. Voor rijboeken hoef ik daar niet heen, een gewone spijkerbroek en knappe bloes en je bent klaar.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:02

zou inderdaad ook heel goed kunnen hoor dat ze de prijzen gewoon kunstmatig hoog houden....
ik haal erg veel dingen ook gewoon bij de ruitersportzaak maar een aantal dingen... dat gaat gewoon niet...
mijn appies zijn te breed voor een normale deken (zweetdeken gaat wel)
dus ik ben genoodzaakt om speciale dekens voor hun te halen... Knipoog

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:07

In Amerika is het dus allemaal wel een stuk goedkoper. Sommige dingen schelen niet zo veel maar als je naar aanbiedingen kijkt, kun je ook daar een hoop weghalen.

Bijvoorbeeld:
Normale prijs voor Wrangler Cowboy Cut is daar $18 en dan de diverse "luxere" Wranglers tot ongeveer $35, dat scheelt toch wel even met Europa......

Nog een voorbeeld:
Handgemaakt hoofdstel van Tom Winter in Duitsland met mooie leerbewerking en zilveren conchos kun je vanaf € 175 kopen tot ongeveer € 360 maar dan heb je echt iets aparts en van hele goede kwaliteit.
Ik heb in Nederland wel hoofdstelletjes zien hangen voor veel meer geld die ik kwalitatief absoluut niet beter vond dan de Tom Winters.

Groetjes, Gisela

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:03

Nou inderdaad, dat is onze mening ook: het lijkt wel of zodra je western gaat rijden met je paard, je er een baan bij moet nemen!
Je kan vrijwel niet, zoals de dressuur-rijdende dames bij ons op stal bijvoorbeeld, eens lekker een nieuw hoofdstelletje "voor erbij" kopen, dan ben je zo een flink pak euro's verder!
Spaans rijden overigens, hoor ik van familie met een Andalisiër, is echt veel goedkoper, terwijl zij ook kwalitatief mooie spullen hebben!
Dus of het nou aan de kwaliteit ligt....nee ik heb geen idee. Ben wel benieuwd, wat een deskundige erover te zeggen heeft?
Donjaja.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:01

Als ik hoor dat bij een lading paarden soms ook dozen met (zgn) 2e hands zadels erbij gestopt worden zie ik niet in waarom het hier zoveel moet kosten. Verward

Ik denk dat als je goed om je heenkijkt en de diverse internetwinkeltjes eens bezoekt dat je hele goede hoofdstellen kunt vinden voor weinig. Je moet alleen weten waar je moet zoeken en een beetje de kwaliteit kunnen inschatten Lachen

Kijk en -vooral- vergelijk *LOL*

Zelf importeren is natuurlijk ook altijd nog een optie

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:26

hebben jullie misschien sites waar het voordelig is en waar ze kwalitatief goeie spullen verkopen in amerika... om te importeren?

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:40

Ebay Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:04

idd e-bay.

het is wel even zoeken naar de goede kwaliteit.

Als ik ff mazzel heb koop ik morgen een buckaroo-type hoofdstel met slobber straps en poly splitreins voor 25 dollar excl verzenden en dat kost 9 dollar.

Het zal geen topkwaliteit zijn maar vast wel iets wat een aantal jaren mee gaat.

Afgelopen zomer nog een hoofdstel gekocht met slobber straps en paardenhaar reins voor iets van 50 dollar excl verzenden.
Koop dat maar eens in nederland en het is er een van super goede kwliteit

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:20

Toch ben ik er zelf (vanwege mijn commerciele bezigheden) wat anders over gaan denken. Voorheen kocht ik mijn voorraad vooral in amerika en voor mijzelf heel veel van ebay. Inmiddels doe ik dat eerlijk gezegd nog zeer weinig omdat in europa ook e.e.a. op gang is gekomen. Niet alles wordt meer geimporteerd uit amerika maar bv in duitsland zitten ook al een aantal makers van westernspul. En de prijzen vind ik dan helemaal niet meer zo duur. Bv een simpel hoofdstel voor 23 euro en een leuk hoofdstel met zilver voor 43,- . Voor 43,- kan ik op ebay ook zeker een heel leuk hoofdstel scoren maar verzenden vanuit duitsland vind ik gewoon veel makkelijker, en geen gedoe met invoerrechten etc. Dus ik zou behalve in nederland toch ook eens in de rest van europa kijken Lachen

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:11

Is zeker waar, alleen kunnen de meesten van ons niet via de groothandel kopen Lachen
Veel van het spul wat ik op Ebay-de zie komt oorspronkelijk uit de US (nou ja 'oorspronkelijk' Cool )

Maar de verzendingskosten zijn zeker aantrekkelijker.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:17

Maar al;s ik vergelijk dat ik een dressuurhoofdstelletje van Global voor beduidend minder dan 23 Euro in Nederland kan kopen (toegegeven, alle waar is naar zijn geld), dan blijven de prijzen nog duurder dan voor "gewoon" Engels spul.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:23

Het heeft natuurlijk ook te maken met de hoeveelheid waarin iets geproduceerd wordt. Engels is toch een grotere markt dan Western.

Ook is bij engels vaak het leer van goedkope hoofdstellen van een mindere kwaliteit, want het wordt toch zwart geverfd. En is het dunner en worden er 2 lagen op elkaar gestikt. Bij western is een 'beetje' hoofdstel van een enkele laag dikker leer en of naturel of ge-olied, dus kun je beter de leerkwaliteit beoordelen. *

*We hebben het nog steeds over goedkopere hoofdstellen he Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:31

Ook bij de duurdere westernhoofdstellen vind je dubbel gestikt spul (en dat nog niet eens voor een habbekrats) dus dat is niet echt een argument.

En over het algemeen zit er aan een simpel hoofdstelletje voor een westernruiter minder leer dan aan een Engels hoofdstel...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:32

Niet alleen de groothandels hoor ( de prijzen die ik noemde zijn gewoon de winkelprijzen) !! Maar ik zie dat vooral duitsland flink in opmars is.
Maar ja, nu ik adsl heb heb ik alle tijd om heel europa te verkennen Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:34

Lang leve het internet....(en de nodige vrije tijd die je eraan kan besteden Haha!)

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:40

Ik heb net in een internetwinkel nog een hoofdstel gespot wat 6x zoveel moet opbrengen als waar je het bij Ebay voor kunt kopen. Cool

Zijn mensen zo dom (c.q. onwetend of hebben ze gewoon geld te veel) of is het maar net wat de gek er voor geeft Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 14:11

dus eigenlijk denkt iedereen er el over ik zal ook eens op ebay gaan kijken *LOL*

(ben ik gelukkig niet de enige:D)

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 15:54

Een groot verschil zit hem voor mij in de Pads... heb je een goed ( duur) zadel dan moet er nog een pad onder.. ben je toch al minstens 50 euro voor kwijt ( ik heb een toklat van bijna 80) Wil je eens een anderkleurtje kost dat je behoorlijk.. de engelse ruiters hebben voor 20 euro al een nieuw sjabrakje.<

Leer is leer en kwaliteit is kwaliteit . Of het nu engels spul of westernspul is..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 15:58

ik wilde kijken naar een bosal, die zijn even 75 euro!!!! daar schrok ik best even van!!
hetzelfde geld voor een pad, gelukkig heb ik er 1 van iemand over kunnen kopen maar die zijn nieuw ook verschrikkelijk duur.

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:31

wat is de site van ebay als ik vragen mag??

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 16:33

ebay-duits
en
ebay-USA

Leuk om eens te snuffelen als je nog niet helemaal weet wat je hebben wilt Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 16:56

:S dr staan allemaal leuk edingen tussen, maar weet je misschien ook hoeveel euro 1 dollar is??