wezen proefrijden op andalusier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

wezen proefrijden op andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 16:12

vanochtend vertokken om 10:30 richting krabbedijk (zeeland)komen we na 1,5 uur rijden om 11:30 1ste indruk beetje rommelig mrja het is ook geen topstal waar elk strootje van erf moet zijn .
toen dus de stallen in beetje oude stallen en 3 stands stond toevallig de ruin waarvoor ik kwam kijken in een stand met een fleece deken op .dus ik zo van nou ik wil hem liever zelf poetsen en opzadelen , nou paardje buiten gezet deken eraf . 1ste indruk wat zit ie dik in zn vacht en wat is ie vies !!!! Scheve mond (onder zijn buik helemaal aangekoekd ) hij was echt super vies om de indruk te hebben , je kon nog net zien dat het een bruinschimmel geweest was voor de rest was ie wit gelig en nog wat donker op zijn benen Knipoog . stond wel netjes van voor op ijzers maar was duidelijkte zien dat het koud beslag was . ik vond zijn kruis niet echt rond maar meer een beetje schuin dan echt rond .ik opgezadelt ging allemaal super .alleen toen moest ik het hoofdstel indoen en daar zat een stang aan met kinkettingetje (ik heb zoiets nog nooit van mij leven vastgemaakt dus ik hoop dat ik het goed gedaan heb ) maargoed toen aangezien de gene die normaal het paard zou voorrijden er niet was en de gene die er wel was die kon niet rijden , heb ik maar gevraagd om de longeerlijn , geen zin om een ongeluk te krijgen en zo kon ik kijken hoe hij loopt want als je deropzit kan je dat niet zien . gelongeerd links om rechts om ging allemaal goed dus ik der maar op . ik stap op en leg me benen aan klein hupje naar voor (genoeg om te weten benen niet aanleggen !!!! Scheve mond ) ik de bak in nou hij begint toch in stap te showen niet normaal Schijnheilig ik voelde me net zo n feriaruiter lolz Haha! maar het paard kon niet normaal stappen alleen maar showen . klein drafje gedaan maar kreeg hem niet meer terug naar een normale stap ,begon allemaal maar met zijn hoofd te schudden en rodjes te draaien . toen ben ik maar afgestapt want om daar in de bak er afte knikkeren is ook niet alles was een blubberzooi Boos! en als ik der op bleef zitten had ik gevoel dat het toch wel fout kon gaan . ik kon het paard gewoon niet terug nemen want het paard was duidelijk te merken op zen spaans gereden . en aangezien ik niet op ze spaans kan rijden was er een comunicatie stoornis Boos! het paardje was in dat opzicht niet gemeen maar hij wouw gewoon zo graag werken en wist niet wat ik bedoelde Ach gut . helaas. zegd hij achteraf hij is vanaf maandag niet meer gereden (wat een Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Boos! Boos! Boos! ) Schijnheilig als hij dat eerder gezegd had had ik hem wel wat langer gelongeerd !!!
maargoed paardje terug in de stand en toen naar de hengst wezen kijken paard uit stal deken eraf . 1 ste indruk wat een dikke buik !!!! 2de indruk wat een dunne pootjes . maargoed paard werd buiten weggezet maar vond de veewagen met openklep o zo eng heel de tijd snork snork snork . hoefjes geven dat kende ie niet want dat wouw ie niet geven .
dan kijk ik goed hmmm oud draadwond rechtsachter zond de kogel , zijn hoeven superlang leken wel van die american shetland hoeven . nou ik kijken of dat paard gevoelig is op zijn rug dus ik druk met mijn vingertopen vanaf zijn schoft zo de hele lengte naar achter tot over zijn de bovenkant van ze kont nou toen ik op ze n kont drukte dat paard zakte zowat door ze achterbenen heen !!!! en zo hard drukte ik ook weer niet !!! dus hier ben ik uiteraard niet opgestapt !!!! nou het paard zijn bouw was meer een mengelmoes tussen arabier en andalusier .
maar nu zit ik toch zwaar te tweifelen voor die ruin want voor dat geld wat ik overhou kan ik hem van laten omschoolen .
maargoed voor prijs van ruin en hengst kan je pben .
sorry dat het verhaal zo lang is het kan gewoon niet korter foto s komen zodra het rolletje vol is Knipoog Haha! voorlopig heb ik allen de foto s van site
greetz elene

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."


skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 16:15

Afbeelding

de foto van de ruin

Afbeelding
Afbeelding
de foto s van de hengst

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:16

Ben wel benieuwd naar de foto's...
Krabbedijke...denk nl. dat ik daar ook wel eens geweest ben.

Wanestha RIP !!

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:17

Ow ze staan er ! Is idd waar ik dacht dat je bedoelde .

Wanestha RIP !!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:34

Maar waarom ga je niet gewoon veder kijken? Er zijn zoveel meer paardjes en ik vind altijd dat je eerste indruk een liefdes vonkje moet zijn.. Het moet meteen klikken.. Maar das mijn menning.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:46

Ga gewoon verder kijken, joh. Je hebt nog maar twee Anda's gezien!!

Waar stonden deze? In welke prijsklasse liggen ze?

Je moet je niet blindstaren op deze twee paarden, zo te zien staan je ze allebei geen 100% aan, dus zoek gewoon verder. Ik weet niet in welke prijsklasse je een paard zoekt, maar ik weet nog een superleuke Lusitanohengst staan voor en redelijke prijs. PB me maar als je meer info wil!

Ik heb 7 maand naar de geschikte Anda gezocht, dus zoek rustig verder...

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:10

Leuk dier die ruin! Een vriendin van mij is ook ooit helemaal gevallen voor zo'n zelfde type die veel showt in stap en verder heel onrustig was. Zij durfde het niet aan en heeft nu spijt. Suc6 met beslissen.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:21

Die ruin ziet er inderdaad leuk uit, die hengst ook, dat verhaal erbij wat jammer dat ie zo'n last van zn rug had! Goed van je dat je die draadwond ook zag en dat je die hoeven verdacht vond! Dat klinkt als een lastig paardje!

Beetje knullig dat degene die hem voor zou rijden er niet was en dat die man pas na afloop zei dat hij al zo lang stil stond! Misschien is het een goed idee om hem nog een keertje te rijden als je er toch over denkt om hem te kopen, dan kun je kijken in hoeverre die communicatiestoornis lag aan zijn teveel aan energie!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:27

Is dat die stal die een aantal iberische paarden te koop heeft en adverteert op Marktplaats?

Die hengst vind ik er leuk uitzien, wel overbouwd trouwens. Die ruin vind ik moeilijk om in te schatten. Ik zou zeggen: kijk nog even lekker verder. Er zijn wel meer anda's te koop.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:54

Och jee, je bent bij stal van iwaarden geweest, staat niet zo heel goed aangeschreven..

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:09

die hengst ziet er op het eerste gezicht wel heel erg knap uit!
Maar echt raar dat ie zowat inzakte toen je op zn rug drukte Verward
Die vind ik op de foto niet zo geweldig maar ja k heb hem niet in het echt gezien!
Zo te lezen aan je verhaal vind je ze zelf allebei niet helemaal leuk! Gewon verder kijken! er lopen genoeg leuke anda's!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:52

Die ruin is erg leuk en vind die hengst zo van een foto ook wel mooi, maar ja, als dat niks is... Wat die ruin betreft, ik zou gewoon nog een keer gaan rijden als ie wel gereden is en het is wat beter weer.

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:13

Ik vind de hengst leuk , jammer van zijn rug..hij heeft wel niets van spieren hé..

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:50

Koop a.u.b bij hun geen paard!!!!!!!!
Ook mijn paard komt daar vandaan en echt niks dan ellende gehad en nog steeds!!!!
Heb ook nog nooit goede verhalen over hun gehoord dus a.u.b pas goed op.
Het is trouwens toch waarde waar ze wonen?
Nou in ieder geval doe het niet!!!!
En ga op zoek naar een paardje wat wel bij een betrouwbaar adres wegkomt!!!!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 01:04

cinv schreef:
Ik vind de hengst leuk , jammer van zijn rug..hij heeft wel niets van spieren hé..

cindy deze wil je niet hebben jouw kanjer is zoveel beter , mooier en vast ook liever.
wil je die niet verkopen Bloos! Knipoog Tong uitsteken vind het de mooiste schimmel van bokt Haha! Haha! Haha! Clown
waar staad zijn 2ling broertje
Laatst bijgewerkt door skysari op 31-01-04 01:12, in het totaal 2 keer bewerkt

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:06

ik al niet snel klagen over een handelaar,maar ik zou je dit adres niet aanraden!hij staat in heel Zeeland echt slecht aangeschreven,ik ken nu 3 paarden die er vandaan komen,en ze zijn alle 3 binnen een jaar al tig keer kreupel geweest zonder duidelijke redenen!!!!!!!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 01:06

Tessebes schreef:
Is dat die stal die een aantal iberische paarden te koop heeft en adverteert op Marktplaats?

Die hengst vind ik er leuk uitzien, wel overbouwd trouwens. Die ruin vind ik moeilijk om in te schatten. Ik zou zeggen: kijk nog even lekker verder. Er zijn wel meer anda's te koop.

neej hun verkopen niet op marktplaats de gene die jij bedoeld heet vlietstede en dat is stukke beter daar heb ik ook al eens proefgereden

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 01:09

Mexx2 schreef:
ik al niet snel klagen over een handelaar,maar ik zou je dit adres niet aanraden!hij staat in heel Zeeland echt slecht aangeschreven,ik ken nu 3 paarden die er vandaan komen,en ze zijn alle 3 binnen een jaar al tig keer kreupel geweest zonder duidelijke redenen!!!!!!!!

ook erg leukom te horen zo heb ik via pb nog meer leuke verhalen gehoord .
als ik al deze verhalen gehoord had had ik waarschijnlijk nooit gegaan . Schijnheilig Haha!

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:51

http://www.yeguada-residelca.com/frame.htm


Hier staan zeer goede en gezonden Andalusiers. Van jong tot oud, van merrie tot hengst. Afgericht van zadelmak tot hoge school. De paarden zijn eerlijk, zeer goed gereden en zeer super braaf.!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:46

PhiaBink schreef:
http://www.yeguada-residelca.com/frame.htm


Hier staan zeer goede en gezonden Andalusiers. Van jong tot oud, van merrie tot hengst. Afgericht van zadelmak tot hoge school. De paarden zijn eerlijk, zeer goed gereden en zeer super braaf.!!!


...Maar ver boven haar budget Haha!...

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:05

JA! ..
Bedankt voor je complimentjes skysari...ja t 'is ne schat van ne hengst..hier komt hij vandaan. http://es.geocities.com/caballospre/
Broer niet wel half broer(Kanoso) en zus(Karma) Knipoog
Oei is die zo slecht gekend, ga er dan maar nie ik zou zeggen, verder zoeken en probeer zo veel mogelijk paarden te zien en te rijden..want er is enorm veel verschil in Andas .

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:48

Citaat:
PhiaBink schreef:
http://www.yeguada-residelca.com/frame.htm


Hier staan zeer goede en gezonden Andalusiers. Van jong tot oud, van merrie tot hengst. Afgericht van zadelmak tot hoge school. De paarden zijn eerlijk, zeer goed gereden en zeer super braaf.!!!



Nou ik heb hem al gevonden hoor Haha! Polaco Lovers wat een lekker ding zeg echt iets voor mij. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:39

Cowgirl schreef:
Citaat:
PhiaBink schreef:
http://www.yeguada-residelca.com/frame.htm


Hier staan zeer goede en gezonden Andalusiers. Van jong tot oud, van merrie tot hengst. Afgericht van zadelmak tot hoge school. De paarden zijn eerlijk, zeer goed gereden en zeer super braaf.!!!



Nou ik heb hem al gevonden hoor Haha! Polaco Lovers wat een lekker ding zeg echt iets voor mij. Haha!


Ik ga dinsdag er weer heen. Zal Polaco de groeten doen van je Haha!
Er zijn weer 2 nieuwe hengsten bij. Zal foto's maken!! Ze zijn gisteren uit Spanje gekomen. Ze hebben daar nog boerderijen met paarden van hun staan.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 21:29

cinv schreef:
JA! ..
Bedankt voor je complimentjes skysari...ja t 'is ne schat van ne hengst..hier komt hij vandaan. http://es.geocities.com/caballospre/
Broer niet wel half broer(Kanoso) en zus(Karma) Knipoog
Oei is die zo slecht gekend, ga er dan maar nie ik zou zeggen, verder zoeken en probeer zo veel mogelijk paarden te zien en te rijden..want er is enorm veel verschil in Andas .

kanoso die mag er ook zijn Vingers aflikken enig idee rond welke prijsklasse hij ligd ? Knipoog Haha!

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:34

ik vindt hem wanzinnig gaaf de ruin.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, mooney, NikkivanOlst, paardje2013, Raineri, spookyskippy, StalNollie, XladyX en 122 bezoekers