Ik heb advies nodig van jullie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Ik heb advies nodig van jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 21:55

Via de zoekfunctie kom ik zoveel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat is mijn probleem.
De bouw van mijn paard (Engels volbloed) in combinatie met een goed passend zadel.
Haar rugbespiering is nog nihil en ze heeft een enorm hoge schoft.
Ik kreeg advies om een Ainsley te kopen, gedaan, maar helaas kreeg er nog geen pink tussen en het klapperde ook nog.
Zadelpasservice met allerlei JC's, helaas ,werd ook niks.
Wie herkent dit probleem en heeft DE gouden tip?
Heb net al een tijdje zitten mailen met Bianca van de Barefood zadels, maar zij vreest dat ik dan toch weer wegens die schoft in de problemen kom en vertelt dan ik dan misschien voor een Torsion kan kijken.
Ik vraag aan jullei dus advies met soorgelijke problemen en dan meteen nog een vraag.......

woont er toevallig iemand van jullie in de omgeving van Arnhem met een soortgelijk paard en een goed zadel???
Zou ik dat dan eens op mijn paard mogen leggen????
Ik weet het zo zachtjes aan niet meer, mijn merrie heeft een erg gevoelige rug(mede door een ongeluk in haar verleden) en wil nu het allerbeste voor haar, maar heb helaas niet de financieen mometeel om een zadel op maat te laten maken.
Wat is een goed alternatief in de tussentijd totdat het schip met geld eens bij me langs komt????

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:09

Ik heb niet veel verstand van hoge schoften maar ik geloof dat een zadel met een teruggesneden kamer het beste zou passen. Ik zie eerlijk gezegd meer zadels voor paarden met hoge schoften dan voor weinig of geen schoft. Zit Hulsebos niet bij jou ergens in de buurt. Die maken zadels op maar maar hebben ook 2e hands inruilers die ze passend kunnen maken.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:18

en een kieffer? heb je die al geprobeerd? mijn paard heeft ook een hoge schoft, en daar past een kieffer zadel perfect op, heb wel de kussens nog wat moeten laten bijvullen

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:22

Hulsebos is een zeer goed merk, maar zelfs tweedehands nog erg duur en als er dan nog aan verspijkert moet worden......

Een kieffer Munchen heb ik wel al geprobeert, maar die lag ook niet goed vanwege die schoft.
Misschien een nader type van Kieffer, maar ik weet dus in dit geval niet welk het beste zou zijn Scheve mond

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:24

kan je denk ik niet helpen helaas, herken je prbleem wewl met mn eigen paard, frans volbloed.
Ik heb een Kieffer Aachen en daarna een beetje laten vermaken voor zijn rug/schouder en schoft, dat heeft ook best wat geld gekost Verdrietig , achteraf had ik beter gelijk een zadelmaker kunnen laten komen om een zadel op zijn bouw te laten aanmeten, nu ligt het goed OK dan! maar is wel 2 keer vermaakt en aangepast.

ps ik weet niet of je enthousiast bent over wintec zadels?? maar ik heb er nog eentje liggen die best kunt passen en gebruiken om te testen
Laatst bijgewerkt door cissie op 30-01-04 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:25

Hulsebos maakt niet op maat, Hulsebos kan een zadel uit verschillende onderdelen voor je samenstellen en het zo aanpassen.

Daaleman maakt wel op maat, die komt aan huis om een kale boom te passen, daar omheen wordt het zadel gebouwd.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:34

ik heb ook een engels volbloed met hoge schoft Lachen

ik heb voor haar een kieffer zadel,en ligt er super op.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 22:49

wat ik al zei, ik heb momenteel geen €1250,-- liggen om een Daaleman op maat te laten maken helaas.
Probleem met zo'n duur zadel is dan ook nog eens, dat als ik haar straks meer ga trainen, dat haat bouw aanzienlijk zal veranderen en zit ik weer met een duur en niet passend zadel.

Wintec dressuur heb ik geprobeert, maar vind het zelf niet fijn zitten omdat er zo weinig kniewrong aan zit.

Welk type Kieffer heb jij dan op je bloedje liggen Beautyfull_Mickey?????

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:03

Een Forestier ligt geweldig op Volbloeds! Echt een aanrader voor volbloedjes, mijn instructrice had ook problemen met zadels voor haar volbloeds, maar sinds ze een forestier heeft is er niks meer aan de hand!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:05

Daar heb ik nog nooit van gehoort?
Wat is dat voor een soort zadel en waar zijn die eventueel te koop???

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:06

eh je kunt even kijken op www.eventingshop.nl daar staan een paar forestiers op, ik weet verder zo niet waar ze nog meer te koop zijn

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 23:18

Goeiemorgen!!! Bloos!
€1579,--.........is effe iets boven mijn budhet, maar bedankt! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:22

Onassa schreef:
Goeiemorgen!!! Bloos!
€1579,--.........is effe iets boven mijn budhet, maar bedankt! Haha!


Dan kan ik je wel een County aanraden, maar da's nog duurder Bloos .

Mijn paard (half volbloed: Apollonios xx) heeft ook een erg hoge schoft en daar lag alleen KN en County goed op.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:24

ik had op mijn Fries een Kieffer aachen liggen. hij heeft ook een hele hoge schoft in combinatie met een doorgezakte rug. die Kieffer lag met z'n hoge schoft heel goed. zat nog een hele ruimte tussen. heb nu toch sinds 3 weken een barefoot omdat mijn paard gigantisch veel van bespiering wisselt en niet van plan ben elke 4 maanden m'n zadel te laten verbouwen. de barefoot ligt goed op hem. anders probeer je zo'n barefoot toch? als hij niet goed ligt stuur je hem gewoon terug.
En als je nog intresse hebt in een 2 jaar oude Kieffer aachen, dan heb ik er nog 1 liggen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:25

mijn paard heeft ook een hele hoge schoft, en ik heb een Kieffer Lech profi(dressuur is dat) en een vzh zadel Kieffer Garemisch, beide hebben een teruggesneden kamer

ook heeft kieffer een verstelbare boom, mijn zadels hebben beide een nacht in een mal gezeten om de kamer nog iets breder te maken

ook hebben we hier een kieffer lech profi excellent(met gel in de zitting) en dat is een 18.5 inch(van mn moeder) en ook die ligt er goed op, alleen daar kan ik niet op zitten(heb zelf 17.5 inch, of ja een I is dat bij kieffer en die van mn moeder is een II )

maar welke kieffer ik er ook op leg, het past, mn vzh zadel paste ook al goed zonder dat de kamer breder was gemaakt, maar toen hij wat meer spieren kreeg moest ie alsnog iets breder worden gemaakt

in guldens heb ik voor het dressuurzadel 2300 betaald en voor het vzh 2100 en die met gel kostte rond de 1300 euro geloof ik
maar kieffers zijn ook 2e hands te krijgen, dat scheelt veel, en ook dan kan dus de kamer breder/smaller worden gemaakt vanwege de verstelbare boom.
dat vond ik een groot voordeel, want mn paard kreeg meer spieren, dus pastte het zadel niet meer, en dat was dus simpel op te lossen.
een ander zadel wat bv op maat was gemaakt, had dan dus niet meer gepast, omdat die geen verstelbare boom hebben, vandaar dat ik voor Kieffer heb gekozen

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:38

Renske20 schreef:
ook heeft kieffer een verstelbare boom, mijn zadels hebben beide een nacht in een mal gezeten om de kamer nog iets breder te maken


Dit zijn dan zeker vrij nieuwe zadels want ik heb nooit gehoord dat Kieffer vertstelbare bomen hadden Verward

Mijn zadel is ook 1 x verbreed en heeft toen ook in een mal gezeten maar de zadelmaker heeft me wel gezegd dat je dit maar een keer of 3 kan doen en dan houdt het op. de boom wordt verbogen en wordt er natuurlijk niet steviger op.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 00:07

Op zich is mijn paard vrij smal zoals de meeste volbloeds, das het punt niet, maar puur haar rug en haar schoft.
schoft hoog en rug laag, dus ieder zadel gaat daardoor vrij snel kiepen.
Iemand op stal heeftgeloof ik een Wien, zal ik die er eens op moeten leggen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:18

droebel:
Alle kieffers hebben dat

mn vzh zadel heb ik nu 7 jaar, dressuur 3,5 jaar en die met gel 1/2 jaar, alle3 nieuw gekocht, maar het andere zadel van mn moeder, Kieffer Aachen, is zeker 10 jaar oud, heeft t ook

het is geen boom waar je zelf ff aan kan draaien om hem te verstellen hoor, maar de zadelmaker kan het stiksel losmaken, boom in een mal leggen, hem breder/smaller maken dmv verhitten, alles weer dichtmaken en t zadel past.

Onassa, mijn dressuurzadel kiepte ook zo achterover(in mn profiel staan wel foto's van Q zonder zadel, kan je zn mega schoft zien, verder is t maar een iel paard hoor, hij toont zonder zadel vrij fors, zeker aan de longe maar als je er voor staat is ie maar smal)
toen heb ik de kamer iets breder laten maken en de kussens extra opgevuld, en hij ligt nu goed.

als je naar een ruitersportzaak/zadelmaker gaat en vraagt naar een 2e hands Kieffer en verteld over de rug van je paard, dan zal hij heel veel kunnen veranderen aan het zadel, oa door alleen al anders op te vullen
het vertsellen kost trouwens ook niet heel veel hoor, boom breder maken+opvullen kostte nog geen 80 euro bij mij.

je kan trouwens wel kieffers van anderen er op leggen, maar als die niet passen, wil dat niet zeggen dat je ze dus niet passend kan laten maken, dat kan dus bijna altijd wel.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:23

droebel schreef:
anders probeer je zo'n barefoot toch? als hij niet goed ligt stuur je hem gewoon terug.
En als je nog intresse hebt in een 2 jaar oude Kieffer aachen, dan heb ik er nog 1 liggen.


volgens mij is een barefoot niet geschikt voor paarden met een erg hoge schoft...

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 01:53

Ik ga het zeker denk ik effe met de Kieffers proberen.
Bedankt voor de tips! OK dan!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 02:34

Is het Flair systeem niks voor jou? Er zijn in Nederland een aantal dealers die het in elk bestaande zadel kunnen inbouwen.
http://www.flair.uk.com

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 13:38

Daar worden ongetwijfelt de kosten ook zeer hoog van en helaas kan ik me dan nu niet permitteren, maar bedankt voor de tip.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:43

Mijn paard heeft ook een heel hoge schoft, maar is daarbij wel breed en heeft wel een redelijke bespiering, maar ik ga voor wintec 2000. In de loop van de tijd is de voorboom een paar keer aangepast (ivm met zijn ontwikkeling) en is het zadel anders opevuld, maar echt prima. Het zadel ligt heel goed, is niet zwaar en ook niet duur. Je zou eens een kunnen passen bij een goede zadelmaker. Bij mij kwamen ze aan huis, ideaal!

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:44

Wintec heeft ook een 'air' zadel.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:50

op marktplaats/bokt staat nu een forestrier(275 euro) met wrongen te koop.

zeer net zadel !!