Ben ik nou onredelijk??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Ben ik nou onredelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 02:01

Vanavond heeft mijn verzorgster besloten om met mijn paard te stoppen.. Dit omdat ik van de week wat ongerustheden heb verteld en in de loop der tijd signaleringen heb gedaan.

Ik had het idee dat ze het niet leuk vond, dat ze bang was e.d. Waarom? Nou, allereerst ze is er een poosje terug van af gevallen met de galop. Hierna heeft ze nog welgeteld 1x gegaloppeerd met hem.. Oke, als het zo is wil ik het weten, dan doen we er wat aan.. Het werd in alle toonaarden ontkend. Prima, heb ik vrede mee.. Maar, waarom zie ik dan tegelijkertijd dat Winnie haar iedere keer weer zo in het ootje neemt? Hij loopt zijn eigen rondjes, doet waar hij zelf zin in heeft. Het is gewoon een ondeugend paard.. Ze pakt hem op geen ene manier aan!! Ik krijg daarom een paard die iedere keer denkt dat hij het bij mij ook kan flikken.. }> En het zou wel eens link kunnen worden, als hi echt een keer begint, dan breekt ze straks wat en zit ik voor de rest van mijn leven met een schuldgevoel..

Daarnaast is het zo dat ik met ingang van volgende week onregelmatig ga werken.. Ik heb haar dus gevraagd of ze eventueel vaker kan indien nodig.. Voorheen was dit al moeilijk, nu zei ze dat het niet kon.. Ja, dan zit je met een probleem.. Ik mag d'r heel graag, maar als ik niet op d'r terug kan vallen waarom dan een verzorgster?

Daarnaast is het zo dat ze vorige week donderdag, terwijl ik echt weg was, ineens op het allerlaatste moment afbelt.. Stoom uit je oren kwam uit mijn oren.. Waarom bel je dan niet eerder of zoek je een oplossing?

En inmiddels was het vandaag al welgeteld 2,5 week terug dat ze voor het laatst geweest is.. als ik niet had gevraagd of ze wilde komen dan had ze volgende week misschien hierheen gekomen..

Buiten dat heeft ze wel 2 tot 3 keer per week, soms twee weken de tijd om naar haar vorige verzorgpaard te gaan waar ze nooit op mag rijden, waar ze voorheen voor betaalde en waar ze in de maling is genomen.. Bij mij betaald ze niets en mag ze zo goed als alles.. Waarom wel daar tijd voor??

En tot overmaat van ramp gooit mijn stalgenoot ( die er geen ene flikker mee te maken heeft ) zich er ook nog ff tussen dat ik een ontzettend grote fout maak, dat ik dom ben en dat ik mezelf nog wel tegenkom, want dit meisje was het beste wat mijn paard kon krijgen.. Verward gillen als een speenvarken op een toon die mij in geen enkel opzicht aanstond.. Die moet eerst eens naar zichzelf kijken voordat ze d'r mond opentrekt..

Nou vraag ik je, wat zou jij doen?? Heb haar overigens nog de kans gegeven om erover te denken en zij kiest ervoor om weg te gaan.. Van mij mag ze af en toe komen en dan zoek ik er wel een ander bij of doe ik het zelf weer.. Ze blijft welkom, maar ik kan er niet van opaan, dus ik reken er niet op.. Ik ben de enige die 7 dagen per week op stal is, zij met de grootste mond komt 4 of 5 keer..

Ik ben gek en ze snapten niet waarom ik zo raar deed.. Ik zie spoken.. Jaja..

Sorry van hetlange verhaal, maar ik was zo WOEST vanavond.. Stoom uit je oren

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 02:18

Ik begrijp dat je iemand wilt die gewoon lekker met je paardje aan de slag gaat, iemand met een beetje lef. En helaas lijkt zij niet aan dit profiel te voldoen. Is ze bang van je paardje? En dan niet alleen in galop. Wil ze daarom liever niet meer komen? Kijk, daar valt aan te werken. Tenzij ze erg bang is aangelegd. Als ik jou was, zou ik op mijn gevoel af gaan. Denk je dat dit nog goed komt? Ja? Dan aan gaan werken (eerst grondwerk, dan pas rijden. Misschien kan ze les gaan nemen) Zo niet, dan toch maar op zoek naar een andere verzorgster.

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 04:10

Ik ben het helemaal met Jennygirl eens Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:40

Tjee Tallie wat een verhaal Huilen
Winnie heeft een grote mond maar een o zo klein hartje. Je weet zelf dat ik op geen enkel ander paard durf te rijden, alleen op Win.
En bij mij had hij echt niets anders in te brengen dan lege briefjes. Als hij weet dat je hem de baas bent en daar hoef je niet eens goed voor te kunnen rijden, dan heb je er een wereldpaard aan.
Zonde hoor, dat zo'n meisje dat niet inziet.

Ga je wel op zoek naar iemand anders?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:53

Ik geef je helemaal gelijk hoor. Hier schiet je idd niks mee op.
Gewoon op zoek gaan naar een meid die er wel voor 100% voor gaat.
Succes en laat je stalgenoot maar zwammen...
Viv

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:41

Moeilijk verhaal.. verzorgsters zijn soms moeilijke onbegrijpbare wezens..

Even over je stal genootje.. een ander.. weet t altijd beter, dat zul je nog heel vaak tegen komen, een ander denkt jou paardje altijd beter te kennen als jij zelf.
Ga er niet op in en laat r maar bleren...

Jij hebt je best gedaan, haar de kans gegeven lekker van je paardje te genieten.
En als ze dat niet wil? dan is dat haar probleem.
Strax dan kan ze helemaal niet meer rijden en dan komt ze met hangende pootjes terug.
Dan is aan jou de keus of je jezelf en je paard gaat laten gebruiken of je opnieuw duidelijke afspraken met haar gaat maken.

Maar lieve Tal, kun je t niet gewoon lekker zelf gaan doen?
5 of 5 daagjes rijden en winny 1 of 2 dagen lekker vrij?
Hoef jij je niet meer druk te maken en heeft winny lekker een paar vrije daagjes... probleem opgelost en allemaal weer blij?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 11:22

Nu mag ze wat mij betreft ook wegblijven hoor, heb haar diverse dingen aangeboden.. Daar word niet op ingegaan, ze heeft geen tijd.. Ze vergeet mijn aanbod voor les iedere keer en daarnaast belt ze gewoon te vaak af of kan ze niet.. Dit was trouwens al de 2e keer dat ze 2 weken niet op kwam draven..

Ik ga NIET op mijn knieen voor een verzorgster..

En mijn stalgenoot kan mijn rug op, als ze d´r zo geweldig vind, dan neemt ze d´r toch zelf als verzorgster? Zij heeft ook een paard staan!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:30

Heb je al een advertentie geplaatst voor een nieuwe verzorgster?

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:31

hahah thats the spirit Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 11:32

Nee, heb er even mijn buik van vol.. Heb het er gisteren met een andere stalgenoot over gehad ( die mij overigens gelijk gaf ) en we hebben onderling afgesproken dat we op elkaars paarden gaan letten.. Daarnaast ga ik op die van haar vanmiddag en zij op die van mij, zodat we beiden elkaars paarden kunnen doen indien het nodig is..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:33

Ach zo kan t ook.. goeie oplossing dacht ik zo Lachen

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 11:37

Bovendien, ik ben niet iedere dag aan het rijden op Winnie, want hij staat ook veel buiten Lachen

gisteren zonder zadel gehopst omdat mijn zadel nog ff nagekeken moet worden.. Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:40

sorry tallie, ik vind het verhaal niet helemaal kloppen. het gaat vooral om een idee dat jij hebt en jij beslist over iemands gevoel, terwijl je dus niet van haar gehoord heeft dat ze bang is oid.

ik zou eens om de tafel gaan zitten met diegene en kijken of het inderdaad wel zo is en in hoeverre ik kan helpen.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 11:42

Het gaat mij niet bepaald om het gevoel van angst wat ze heeft, het gaat mij er voornamelijk om dat ze niet komt opdagen..

Laten we dat voorop stellen.. En ik ZIE duidelijk dat er iets is..

Daarbij heb ik een probleem dat ik straks misschien wel 2 of 3 keer per week hulp nodig heb, wat zij niet kan bieden..

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:55

Wat de oorzaak ook is maakt in feite niks uit ,

je hebt gewoonweg niks aan een verzorgster de er niet voor GAAT.
Ze rijdt je paardje niet goed , daarin volstaat ze al niet.

Bovendien kan ze niet vaak genoeg komen en is ze niet betrouwbaar in haar afspraken.

Conclusie : je hebt er dus geen fluit aan Haha!

Hoe jammer ook , maarja niks aan te doen.
Je hebt zelf blijkbaar ook nog wat oplossingen aangedragen om hier aan te werken zodat je haar voor je paardje kan behouden , maar daar wordt ook niet enthousiast op gereageerd....

Conclusie wederom : heb je geen fluit aan.

Maarja zo te horen besef je dat zelf ook heel goed Lachen

Hoop dat het wat gaat worden met die stalgenoot , als dat in goed overleg geen probleem is om elkaars paardjes een beetje op te vangen wanneer nodig , dan is dat heel mooi natuurlijk OK dan!

En anders zoek je een nieuwe verzorgster die je WEL graag wil helpen met je paardje en juist blij is als jij een dagje niet kan zodat het lekker haar beurt is

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 12:03

Eens per 2 weken komen zorgt nou niet echt voor een band denk ik..

Ik klink nu wel een beetje hard, maar ik mag haar heel graag, het is niet zo dat het een rotgriet is, in tegendeel, ze is altijd heel lief voor mijn paard, maar soms gewoon TE lief.. Ik heb zelf niet gezegd dat ze weg moest, maar heb haar wat zaken voorgelegd waardoor ze zelf besloten heeft om te gaan..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:13

Toch ga ik wel met SP mee, ga eens om de tafel zitten en praat dit uit. Jij legt alle schuld bij haar neer, zij waarschijnlijk ook bij jou.

Als ik je verhaal zo lees geef ik je niet helemaal ongelijk, ik mis alleen de communicatie.

En wat dat 2 weken niet komen betreft... Sja, het is maar net of je al dan geen afspraken gemaakt hebt. Ik kom momenteel eens in de 1 a 2 weken bij Kelvin, en dan drink ik een kop koffie bij Sandra (eigenaresse) en ben ik weer weg. Ik heb Kel sinds november al niet meer gereden vanwege gebrek aan een droge bak, maar dat interesseert Sandra allemaal niet zo... Het zal haar worst wezen als ik 3 weken niets van me laat horen...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 12:20

Mij kan het wel een worst wezen Knipoog Ze wil van alles met hem doen, maar ze komt wanneer het haar uitkomt.. ze heeft het druk met school, dat begrijp ik wel, maar om dan 2 weken niet te komen en dan vrolijk aan een ander te gaan staan vertellen dat je wel naar je vorige verzorgpaard gaat dat schiet mij gewoon in het verkeerde keelgat, dan boeit mijn paard je dus niet zo als die ander.. Dan moet je lekker daar blijven..

De afspraak was, 1x per week minimaal..

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:23

Dat laatste vind ik eerlijk gezegd een beetje schijnheillig, je pushed haar als het ware om zelf weg te gaan, want eigelijk wil jij dat ook liever.
Je had ook eens goed met haar kunnen praten, eisen dat jij haar een paar keer les zou geven want het is immers jouw paard. Het zal nooit slechter uit kunnen pakken.

Verder vind ik dat als een verzorgster niet kan, je dat ook maar een keer moet accepteren. Je hebt immers zelf ook niet genoeg tijd voor je paard. Ok ik snap dat het vervelend is dat ze op het laatste moment afbelt, maar daar moet je haar dan maar op aanspreken.
Wat iemand anders in zijn/haar tijd doet vind ik trouwens privé, daar hoef jij je niet mee te bemoeien.

Ik snap heus wel hoe jij je voelt, maar ik vind net zoals SP zegt dat je niet helemaal eerlijk bent tegenover haar. Waarschijnlijk heeft ze haar redenen ervoor om niet op te komen dagen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:28

Jongens , wat maken haar redenen nou uit ?

Een verzorgster is er om bij te springen als de eigenaar niet kan.
Verzorgster heeft gratis en voor niks een paard tot haar beschikking ,
en het enige dat ze daarvoor hoeft te doen is in overleg beschikbaar zijn als dat nodig is , en het paard netjes te verzorgen en te rijden.

Het meisje kan niet komen als ze nodig is , zegt afspraken op het laatste moment af en rijdt het paard niet goed.

Ze kan / wil dat ook niet verbeteren blijkbaar....

Nou dan ben je toch uitgepraat Verward

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 12:30

Het is altijd moeilijk om iedereen tevreden te houden.. Maar wat niet werkt, dat werkt niet.. Heb het 4 maanden aangezien en ik heb gewoon gezien dat het niet werkt..

So be it..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:31

Volgens mij heeft de verzorgster in kwestie ZELF gezegt dat ze niet meer wil komen.
Wat valt er dan nog te bespreken?
Waarom zou Chantal dan nog met haar om de tafel gaan zitten?

IK ben het helemaal met pmarena eens..

Buiten dat.. ik neem toch aan dat jij als eigenaar niet op je knieen hoeft voor je verzorgster om haar bij je paard te houden.
Zeker niet als je al niet tevreden bent over haar.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 12:34

Angelique18 schreef:
Volgens mij heeft de verzorgster in kwestie ZELF gezegt dat ze niet meer wil komen.
Wat valt er dan nog te bespreken?
Waarom zou Chantal dan nog met haar om de tafel gaan zitten?


Precies, heb haar dus wel 10x gezegd dat ze niet weg moet, maar dat ik wel wil dat ze les gaat nemen om te verbeteren in haar rijden.. Ze moet hem aanpakken.. Eis niet dat ze een soort Anky is, dat ben ik zelf ook absoluut niet, anders had ik geen fjord gekocht, maar een dressuurknol.. Maar ik moet om HAAR veiligheid denken.. Als haar veiligheid d'r niet interesseerd dan kan het me niets schelen, maar als ze d'r nek breekt komen ze wel bij MIJ ouwehoeren..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:36

Tallie1979 schreef:
maar als ze d'r nek breekt komen ze wel bij MIJ ouwehoeren..


Bloos offtopic.. Als ze t dan nog na kan vertellen zeker Schijnheilig

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:37

Ik vind niet dat je onredelijk bent tegen je verzorgster. Iig ik denk dat ze omdat ze bang is van je paard geen zin nog heeft om er op te gaan en dat ze uit angst, om het zo maar te zeggen, van je paard wegblijft. Dus aan de andere kant snap ik de positie van die verzorgster wel, alleen is het niet netjes dat ze alle mogelijke oplossingen die je haar biedt van de hand wuift en vervolgens weken lang niet naar je paard toegaat, alleen om te verzorgen. Maar is het misschien niet mogelijk dat ze alleen je paard doet, zonder te rijden en hem/haar alleen longeert of zoiets dergelijks en dat je stalgenoot hem dan rijdt op de dagen dat jij niet kan?

Maar goed, aan een verzorgster die niet op komt dagen, het altijd op de laatste moment laat weten, niet goed met de omgang is met je paard, zit er idd niks anders op dan haar weg te sturen. De oplossing met je stalgenoot is een goede uitkomst! En het laatste ding wat ik even kwijt wil wij kunnen niet weten hoe die situatie precies in elkaar zit, dus we kunnen er verder ook niet overoordelen.