Trailer naar de kl*te!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Trailer naar de kl*te!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 00:05

hebben wij weer hoor Scheve mond

nog geen 4,5 jaar geleden hebben we een nieuwe trailer gekocht, want ja, renske ging bij de paarden rijden, en dan heb je een trailer nodig voor de wedstrijden(pony's gingen met veewagen+tractor of voor grote afstanden vrachtwagen van de club)
ik wilde toen eigenlijk een witte hebben, van polyester, mn vader ook, dat was minder onderhoud, mn moeder vond t allemaal al duur genoeg( net een nieuw paard gekocht, stallen aan huis, pas verhuisd enz) en had zoiets van nee gewoon een degelijke trailer, niet al te duur

we hebben naar 2e hands trailers gekeken, en wat we zagen was vrij duur in verhouding, dus hebben mn ouders besloten om een 1,5 paards trailer, en dan de breedste maat, van Westeria te kopen
voorkap+dak van polyester, de rest van hout, binnen keurig afgewerkt met rubber
dat had 2 voordelen
1) het paard schopte niet alles meteen kapot(zichzelf+trailer)
2) er kon van binnenuit geen vocht het hout in dringen

ieder jaar is de trailer naar die zaak terug gebracht voor een onderhoudsbeurt, en ieder jaar kregen we een keuringrapport mee dat ie 100% in orde was

woensdag brengt mn vader de trailer weg, donderdag bellen ze op

Het spijt ons, maar er mag beslist GEEN paard meer op deze trailer staan, de bodem+deel vd zijwanden zijn COMPLEET VERROT! de kans dat het paard als ie een keer flink schopt door de bodem heengaat is veel te groot!
(Quentin kan geen seconde stilstaan op de trailer, zeker als we stilstaan doet ie niets dan stuiteren, springen en kappen op de trailer, mensen naast ons kijken dan naar de trailer alsof er een monster in staat ofzo, heel de auto+trailer gaan dan heen en weer van zn geschop)

en dan te bedenken dat ik dus minstens 3x per week mn paard op de trailer heb staan en die van mn moeder ook 1x per week
de dag ervoor had hij er nog opgestaan naar les toe!

maar ja, een trailer, nieuw gekocht, keurig onderhouden, bijna altijd binnen gestaan, kan die zomaar compleet verrot zijn vroegen we ons af

dus we zijn gaan kijken, nou je schrok je kapot! de bodem hadden ze er inmiddels al uit, en idd sommige stukken viel het hout al uit elkaar!
de zijwand, ongeveer de eerste 70-80 cm boven de bodem, precies tot waar het rubber zat, was precies hetzelfde, ze hadden het rubber er af gehaald, dus alleen het hout zat er nog, ik prikte er met mn vinger zo doorheen Bloos!

maargoed, er komt dus een nieuwe vloer+een deel nieuwe zijkant in, en dan wordt er een nieuwe rubberen vloer ingegoten, en de zijkanten opnieuw met rubber bekleed en alle kitranden worden aan de buitenkant vernieuwd, wrsch is er door een slechte gekitte rand vocht ingekomen, wat niet wegkon omdat er overal rubber zit

maar ja, is dit normaal? vorig jaar maart is ie gekeurt en was ie 100% in orde, en dan nu is ie totaal verrot?


maar gelukkig dat mn ouders zo'n precieze mensen zijn met dingen als onderhoud etc, want in juli ga ik weer naar Ermelo, dat is een lange reis, hij zal maar op de snelweg ineens door de bodem heenzakken!
en sowieso, hij staat er 3x per week op, ik zag de bodem en ik schrok er echt van! dan ga je nadenken wat er allemaal had kunnen gebeuren!

maar ja een trailer van nog geen 4,5 jaar oud, 10.000 gulden nieuwwaarde, nu voor ruim 1000 euro reparatiekosten, dit is toch niet normaal?

en ik heb dalijk een 2 kleuren trailer aan de buitenkant, de onderste helft van de zijwanden wordt dus vernieuwd, dus wrsch moet heel de trailer ook nog worden geschilderd

pff en dan denk je dat je je spullen altijd goed in orde hebt!
dit geeft maar weer aan hoe belangrijk zo'n onderhoudbeurt is!

we hebben nu een smalle 1,5 paards trialer te leen, maar die is helemaal wit van binnen, en heeft alleen rubber opd e vloer, dus maakt ook meer lawaai van binnen, en naar les toe liep ie er zo op, e toen we naar huis moesten kreeg ik hem maper de traler in, dan stond ie er in, ging ie keihard naar achteren lopen en hangen, voordat de buis er achter was, dus ik hoop dat we onze eigen trailer snel terug hebben

mn vader zei al, hadden we toch 4 jaar geleden wat geld bij moeten leggen en een polyester trailer moeten kopen, waren we even duur uitgeweest, en hadden we deze ellende niet gehad!

Ik ben trouwens al echt een angsthaas als mn paard op de trailer staat, heb nml een keer een ongeluk gezien van een trailer+jeep, trailer vloog uit elkaar en t dak vloog over de jeep heen, na een stuurfoutje waarbij de trailer achter een vluchtheuvel bleef hangen.
wonder boven wonder hadden die paarden alleen schaafwonden, kneuzingen en een trailertrauma er aan over gehouden, maar nu heb ik echt zoiets van ja wat als we pas over een maand of 3/4 die trailer hadden weggebracht, wat was er dan intussen gebeurt!
ik wil ooit nog eens een 2paard vrachtwagentje hebben, vind ik een veel veiliger idee dan een trailer

maar ja als de trailer terug is zal ik wel n foto plaatsen van mn 2 kleuren trailer Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:09

Wow das balen man!!! Gelukkig ben je er toch achter gekomen enkel tof is anders

Hoop dat je snel je trailer terug heb in de 2 kleuren Knipoog

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:18

sjemig wat een gedoe... maar wees blij dat je er nu achterkomt en niet pas als je paard er al doorheen is, gruwelijk Scheve mond

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:25

gelukkig heb je hem laten keuren, stel je voor wat anders.....
onze trailer (2e hands) is van 1993, en er is wel een klein stukje van de bodem vervangen, maar verder zijn alle zijwanden en alles nog helemaal super. Bij de aanschaf hebben we daar zelf ook erg goed op gelet, en ook nog laten nakijken bij een eigen dealer.
Op de oude ponyclub zag je gewone trailers rijden met verotte delen, en die hadden ook hun paarden er vaak in hoor, dat snap ik ook niet.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 02:03

pff he! je moet er niet aan denken zeg dat je aan het rijden bent en je paard gaat door de trailer... maar goed dat jullie hem elk jaar laten nakijken..
ben benieuwd naar de twee-kleur trailer

Dag lieve mama...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:34

Wow dan schrik je wel even. Gelukkig hebben jullie hem toch laten nakijken.Want stel wat jij al zei dat je paarden erdoorheen zakken als je op de snelweg zit
Gelukkig is nu alles weer helemaal gemaakt Knipoog

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:02

Dat vind ik inderdaad ook niet normaal na zo'n korte tijd. Ik heb er van bekende ook weleens gehoord dat er delen rot waren. Maar meestal stonden deze trailers buiten.
Dan ben je zuinig op je spullen en heb je dat. In ieder geval door oplettendheid er op tijd achter, maar toch... Wat zei de trailerboer er zelf van?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:08

jeetje dan schrik je wel ja !!!

ik denk wel dat ik weet waar het probleem vanaf komt
dat rubber op hout is eigenlijk helemaal niet goed, op de bodem kunnen ze beter een waterdichte caoting lekker, rubber is meestal niet geheel waterdicht, en zo komt er vocht tussen rubber en hout, dat vocht blijft daar zitten en zo verrot dat hout heel erg snel
ik heb in mijn vrachtwagen ook een dikke houten bodem, en als antislip en als bescherming voor mijn hout, heb ik er rubber matten op liggen,
als ik hem niet gebruik, dan leg ik die matten opzij of omhoog, iig zo dat de bodem steeds goed kan drogen !

maar het is iig geen stijl dat het zo snel kan verrotten, is eik gewoon een fout van de bouwer !!!
maar ja na 4,5 jaar kun je dat vast niet meer verhalen ...
sterkte iig met je trailer!

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:16

Tuurlijk is het balen, je verwacht niet dat dat ding zo snel verrot. Maar je hebt verdomd veel geluk dat niet een van de paarden er door heen gezakt is...moet er niet aan denken wat voor topic hier dan gestaan had...

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:13

Gatver, dat is zeker niet leuk! Boos!

Voordat ik mijn Atec had, had ik zo'n zelfde Westeria als jij, alleen een beetje ouder. Op een gegeven moment was ook in 1 klap de bodem naar zijn grootje en de zijwanden tot een hoogte van ca. 70 centimeter.
Bij mij lag op de bodem een vastgenagelde (snap ik sowieso niet, hoe ze dat hebben verzonnen Verward ) rubber mat en de zijwanden hadden trapschotten.

Dat was erg vervelend (om het maar even heeeeel zachtjes uit te drukken) Bloos en ik heb toen meteen besloten om een nagelnieuwe trailer aan te schaffen.

Succes met de opknapbeurt!!!

Toos paardloos

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:22

Oef, dat is schrikken, maar een geluk is dat je er nu op tijd achter bent gekomen en er nog niks gebeurd is...
Beter dan dat je het ontdekt als je paard door de bodem heen gaat!

Ik herken je verhaal trouwens maar al te goed...
Wij hebben een paar maanden geleden een trailer overgenomen van iemand die in perfecte staat zou zijn. Zij hadden 'm al een aantal jaar, maar zelden gebruikt. M.a.w. hij stond al een paar jaar stil op bij de stal te staan.
Iedereen adviseerde ons deze trailer, omdat 'ie er nog zo goed uit zag en zelden was gebruikt.
Dus wij de stap gezet en de trailer overgenomen.
Die zelfde dag ontdekte ik dat het dakraampje lekte, niet echt een ramp dachten wij, zo weer gekit!
Maar het gevolg van dat lekkende dakraampje was iets vervelender...
Doordat ze er al heel lang niet mee hadden gereden hadden ze nooit in de gaten gehad dat het raampje lekte, dus al die tijd was al dat vocht vrolijk in de vloer getrokken...
Het gevolg kun je raden...

Wij hadden een trailer gekocht waar geen paard in kon. Levensgevaarlijk!!
Een trailer van een paar jaar oud...
Dus dit kan inderdaad wel degelijk, helaas maar waar!

Ik weet niet of jullie trailer misschien ook ergens lekt, of dat hij op een vochtige ondergrond staat, of vaak nat is van de mest/urine... Maar dat blijken allemaal oorzaken te kunnen zijn van een voortijdig verrotte bodem...

Heel veel sterkte en succes in ieder geval en ik hoop voor je dat jullie trailer snel weer helemaal goed en veilig is!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 17:14

hmm het komt dus vaker voor

bij ons lekt er geen raampje oid, de enkele keer dat de trailer buiten staat iupv binnen doen we als het gaan regenen de raampjes altijd helemaal dicht, zodat het ook niet binnen kan regenen
maar, ondanks dat vorig jaar alle kit-randen zijn vernieuwd, is er wrsch toch via een slecht dicht gekit randje vocht ingekomen(al langer dan een jaar geleden, dus toen ze vorig jaar alles opnieuw dicht hebben gekit, was het wrsch al vochtig binnen) en omdat er dus rubberen zijwanden en rubberen vloer in ligt, kon het vocht er ook niet meer uit

maar ja, zoiets hoort gewoon niet, mn moeder heeft een nette brief opgesteld voor de fabrikant, maar ja ik denk niet dat ze er iets aan zullen doen.

de nieuwe bodem ligt er al in, de zijwanden zijn ze mee bezig, al hou ik wel een naar idee over aan dit hele verhaal, dalijk hebben ze een foutje gemaakt met de nieuwe vloer er in zetten, en gaat t dalijk alsnog iets fout Scheve mond

ik heb liever ook een nieuwe trailer!of een 2paards vrachtwagentje

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 17:23

Zijn jullie niet gewoon opgelicht?
Het is niet te geloven na 4,5 jaar dat iets zo verrot kan zijn.

===dank je wel voor je grote enthousiasme===

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 17:40

Riviles schreef:
Zijn jullie niet gewoon opgelicht?
Het is niet te geloven na 4,5 jaar dat iets zo verrot kan zijn.

dat was ook onze eerste gedachte, daarom zijn we gaan kijken
ik kon met mn vinger dwars door de zijkant van de trailer heen prikken!terwijl de wand nog gewoon vastzat in de trailer!
de bodem hadden ze er al wel uit gehaald, maar die was er ook nog, oke dat had dan een willekeurige trailerbodem kunnen zijn, maar de zijwanden zaten nog in de trailer en die waren echt rot

en bovendien staat het bedrijf toch best goed bekend hier in de omgeving, en zullen ze hun naam niet riskeren door aan oplichterspraktijken te gaan beginnen, mag ik aannemen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:28

Zo, da's balen zeg. Je moet er echt niet aan denken als een paard erdoorheen zou zakken.
Wij hebben nu een trailer met aluminium bodem ofzo, die kan niet verrotten.
Ik hoop voor je dat je trailer weer snel gemaakt is.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:37

wow je hebt wel geluk gehad dat hij op dat moment naar de4 onderhousbeurt moest.
wie weet had je les ofzo moet er niet aan denken wat er dan gebeurt zou kunenn zijn.
verschrikkelijk.
maarja hopen dat je snel weer een veilige trailer hebt

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

manonnoertan

Berichten: 104
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:44

wo dat is echt bale.
maar anders had jullie paard alles stuk gemaakt en die liep dan veel wonden op. Verward Verward

ZoRrO jE rIjDt SuPeRrR lKkRrR!!!!!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:46

Jeetje dat is echt balen zeg! En helemaal super maf dat hij vorig jaar 100% goed gekeurd werd Verward

gelukkig kwam je er snel achter en zijn er geen ongelukken gebeurt!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:52

gatver, je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd als je paard er op de snelweg door zakt...gelukkig komt het nu hoop ik wel weer goed Haha! duur grapje

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:33

ik vind het raar dat hij binnen 1 jaar katsverrot is. en dat ze hem meteen uit elkaar hebben gehaald. meestal moet je de eigenaren eerst even opbellen om te vertellen wat er aan mankeert en dan te vragen wat er mee moet gebeuren. Verward dit valt namelijk niet onder een gewone onderhoudsbeurt.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:53

Dat is niet zo mooi nee.

Een stalgenootje had der paard net maar was nogal druk, dus hadden ze der op de trailer gezet want ze moesten naar huis maar ze stond te springen maar de eigenaar reageerde er maar niet op want dan kreeg ze haar zin dus toen gingen ze rijden naar huis. Toen ze thuis kwamen en het paard eruit haalden zat er een gat ik het dak, Echt gewoon een rond gat. Gelukkig had der paard niks. En heeft ze het nooit meer gedaan

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:18

He gatsie, nu ben ik ook ineens bang voor onze trailer. De onze is een witte sluis, maar heb geen idee wat voor bodem er in zit. Onze staat altijd buiten en als de regen er flink op staat is ie soms best nat ondanks dat het zeiltje dicht zit. Brr eng idee dat je paard midden op de snelweg ineens aan de grond staat!

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:23

kun je het niet herhalen op het bedrijf zelf??
lijkt me niet normaal dat zoiets naar 4,5 jaar stuk gaat

ONDERSCHRIFTLOOS

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:17

Renske20 schreef:
ieder jaar is de trailer naar die zaak terug gebracht voor een onderhoudsbeurt, en ieder jaar kregen we een keuringrapport mee dat ie 100% in orde was


Kun je nagaan, hoe "nauwkeurig" die keuring(en) geweest moet zijn. Een beetje hout rot niet binnen een jaar helemaal weg...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:32

alja schreef:
kun je het niet herhalen op het bedrijf zelf??
lijkt me niet normaal dat zoiets naar 4,5 jaar stuk gaat


Verhalen bedoel je denk ik?????? Bloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, saphire, Slmt9 en 46 bezoekers