Worden jullie ook gesponsord op wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Worden jullie ook gesponsord op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 19:11

Tja de vraag staat op zich. Liefst niet van die antwoorden 'door mijn vader of moeder', tenzij ze een bedrijfje hebben.

Wat vragen:
Hoe regelen jullie het? Wat krijg je van de sponsor en wat moet je daarvoor terug 'doen'. Waar kun je dekens, jassen enz laten bedrukken? Wat voor soort bedrijf is het?

Ik heb namelijk iemand die mij wil sponsoren maar ik ben er nog over aan het nadenken en zoek informatie/ervaringen!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:19

Mijn vader heeft een aannemersbedrijf, en dus staat dat logo (grooooot!) op de trailer. Ook nemen we altijd een bedrijfsbus + reclame mee. We hebben verder witte dekjes met de naam, truien, bodywarmers en jassen. Maar de dekjes gebruiken we eigenlijk nooit, en de truien enzo ook niet zo vaak.
Dekens met naam moeten nog komen.

Trailer + bus is bedrukt door een speciaal bedrijf daarvoor. Truien enzo door een bedrijfskleding-verkoper. Dekjes door de ruitersportzaak.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:35

Mijn trailer heeft aan 3 zijden (2 kanten groot en de klep klein) belettering van ons dakdekkersbedrijf ** we zijn supergoed met daken en goten --- RECLAME Haha! Haha! Haha! **

Verder heb ik 4 dekjes met sponsoring erop:

Ons eigen bedrijf
Winkel van mijn moeder
Tegelzettersbedrijf van mijn broer
Ruitersportzaak

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:17

Ik heb een dekje gekregen van Michel zijn werk (motorzaak). En ik heb nu ook een lekkere winterjas van hun! Die draag ik als ik buitenrijd en naar wedstrijden. Verder krijg ik geen geld van ze, maar ik doe het ook omdat ik dat leuk vind om met dat dekje rond te rijden. Die jas hangt wel voor 160 euro in de shop, dus dat is ook al leuk gesponsord!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:54

Hoi LuvdaTossa,
Diegene die jou wil sponsoren, stelt deze persoon ook bepaalde eisen/voorwaarden?
Ik sponsor zelf ook dmv chabrakjes, dekens en/of jassen. Daarvoor heb ik wel één voorwaarden, diegene die ik een chabrakje of deken sponsor moet wel een bont (warmbloed-) paard hebben/rijden/uitbrengen...Jassen worden alleen geschonken aan mensen die actief deelnemen aan activiteiten mbt mijn stal en promotie (hengstenshows, concoursen, internet).
Zelf heb ik ook sponsors waarvan ik bv chabrakjes met naam van hun bedrijf heb...Deze chabrakjes gebruiken we met name voor lessen of als we ergens anders gaan te rijden...maar voor op wedstrijden sponsor ik bv natalie (zij rijd mijn paard)...zij heeft een jas, bodywarmer, luxe chabrak met haar naam en stalnaam (tevens ook 1 met onze stalnaam en naam van haar paard) en deken. Het enigste wat ik van haar "verwacht" is dat ze inzet toont, en dat doet ze uitstekend OK dan!

Zelf ben ik voor 3jaar terug benadert door een hele grote auto/trailer bedrijf in groningen voor sponsoring. Ik zou van hun een bedrijfsauto en trailer krijgen (letwel, nieuw en ik mocht zelfs de kleur uitzoeken van trailer en auto) met reclame opdruk van hun bedrijf erop, daarnaast jassen, chabrakjes, dekens en de hele reutemeteut..ik heb hier goed over nagedacht omdat er diverse eisen aan verbonden waren(min. zoveel wedstrijden af gaan,paard moest binnen notime naam maken en op hoger niveau lopen etc etc etc)...ik heb toen goed nagedacht, maar daar ligt mijn interesse en doelgroep niet in(bovendien was ruby toen pas 2!), ik bouw het liever zelf op, en ik maak liever zelf iemand blij met een chabrak of deken omdat diegene dan met trots naar les of concour gaat met zo`n chabrak...en zo reclame maakt voor MIJ... Haha!

Ik wens je veel succes in je beslissing, en iemand of bedrijf die goedbedoelt jou een chabrak gunt met hun naam erop zou ik niet weigeren (mits je niet achter dat bedrijf oid) staat...hier in het dorp gebeurt ook wel dat ze je een deken schenken en het enige wat ze willen is een mooie foto van je paard met die deken (waar hun bedrijfsnaam op staat) ingelijst aan de muur in de kroeg...

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:55

door mijn werkgever Haha! een accountants en advieskantoor waar ik zelf de fiscaal adviseuse ben (doe daar alle belastingzaken). Ben gesponserd in dekens en dekjes en uitrijdekens. Doel: naamsbekendheid vergroten in de regio
Geen probleem zei ik toen!
Ik ben zelf eea uit gaan zoeken in de ruitersportzaak, zij hebben mij geholpen aan een borduurservice die niet al te duur was (dure zijn er heeeeeel veel). Drukken vond ik niet mooi genoeg. En de rekeningen zijn rechtstreeks naar mijn baas gegaan OK dan! Haha! Knipoog
Das pas leuk shoppen.
Oja, ik moet nog voor een mooie sponsorfoto zorgen waar we in het gesponsorde op staan.... Kleinigheidje (zie onderschrift Lachen )

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:56

Ze hebben zelfs nog aangegeven dat er weer een nieuw sponsorpotje is voor dit jaar...
Dus nog iemand tips voor handige dingen?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 23:10

lieke2 schreef:
Ze hebben zelfs nog aangegeven dat er weer een nieuw sponsorpotje is voor dit jaar...
Dus nog iemand tips voor handige dingen?


Nieuwe jassen voor je crew (grooms???) Knipoog
Auto Haha!
Trailer Haha!

ff serieus, mooie bodywarmer, trui...iets wat je over je wedstrijdkledij draagt...offe, ik moet ze lief aan kijken dat ze mij sponsoren Tong uitsteken

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:35

Ik wordt zeg maar gesponsord door mijn bazen (ik heb nu alleen nog een dekje) maar er komt nog een mooie statie deken bij enzo maar het is voor hun eigenlijk meer reclame en ik moet nog een jas laten maken met de bedrijfnaam en als hij mooi is dan worden er ook zulke jassen voor onze chauffeurs gemaakt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 14:34

Ik werk nu dus en loop stage bij het bedrijf. Ze hebben een eenmanszaak en ik werk er in en krijg vergoeding onder het kopje vrijwillig. Ik maak nu zoveel uren dat het bedrag hoger is dan wat wettelijk mag uitgegeven worden voor de belastingdienst. En ik zit met m'n studifinanciering, als ik loon krijg gaat die hard achteruit!

Nu is er voorgesteld om mij uit te betalen in natura. Dekens, zweetdekens, dekjes enz omdat ze het zo dan onder reclame/promotie kunnen declareren. Dus het is een soort loon maar dan in natura.


Wie weet (goedkope) winkels waar ze het o.a. doen?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:26

Divoza kan bedrukken en borduren, zowel jassen dekens etc...ook eigen mee genomen dingen...als je meerdere dingen laat doen, gewoon even afdingen (doe ik ook, en t werkt altijd!)...Je komt net als ik uit friesland toch? Volgens mij doet de 4span het in boornbergum het ook..of Joh.Bosgra te Hardergarijp het doet weet ik zo niet...(nu heb ik 3 namen genoemd...gaat me toch niks kosten voor reclame hè Knipoog )

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:27

Sorry, nu was ik alweer te snel...ik zou als ik jou was er gebruik van maken, want zwart uitbetalen is er voor hun vast niet bij...al geven ze jou zo een keer een degelijke winterdeken, of jas...scheelt jou weer € en je hebt er eerlijk voor gewerkt..toch?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:28

mijn vriend heeft een eigen bedrijfje. zijn reclame buro bedrukt mijn spullentejs of eigenlijk borduren. er zitten verder geen afspraken aan vast... ik koop de spullen zelf en hij zet zijn logo erop. ach samen kom je er wel.

BayjaJarig

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:02

Mijn ouders hebben een bedrijf voor hypothecaire dienstverlening. Ik had een heel groot logo op de trailer ( aangezien onze trailer total loss was ) heb ik op onze nieuwe trailer nog geen logo. Maar die komt er weer op! Verder op shabrakken, zweetdeken, jas, bodywarmers, t-shirt, pet staat allemaal het logo + naam. Dit heb ik niet allemaal aan op concours hoor! Anders ben ik net zo'n wandelend reclamebord. haha.
Verder zitten er voor mij geen voorwaarden aan vast, behalve dat ik wel wat reclame maak op concours.
Ik laat mijn spullen borduren bij de plaatselijke ruitersport zaak, ook wel eens bij Divoza laten doen of bij een gewone drukkerij.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 12:16

RUBYWHITE schreef:
Sorry, nu was ik alweer te snel...ik zou als ik jou was er gebruik van maken, want zwart uitbetalen is er voor hun vast niet bij...al geven ze jou zo een keer een degelijke winterdeken, of jas...scheelt jou weer € en je hebt er eerlijk voor gewerkt..toch?


Idd zwart uitbetalen zit er niet bij en ik moet ook oppassen dat ik niet ingekort wordt op m'n stufi Knipoog Dus we zoeken samen een oplossing en ik denk dat dit wel wat wordt! Ik heb nooit wedstrijden gereden dus het is wel even spannend. Ze moet eerst nog een veulen krijgen en komend winterseizoen aan de bak.....

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:19

Nog niet, maar zit nog steeds bij m'n vader te slijmen. Hij heeft eigenlijk niets aan reclame(hij heeft een bedrijf in etherische olieen en doet alleen groot verpakkingen. Wie zoekt er nu 600 kg knoflook olie, loopt op een envenement rond en weet nog geen leverancier? Niet echt veel mensen dus Scheve mond ).

Ik rijd ook (nog) geen wedstrijden al zou ik heel graag aangespannen willen starten(maar dat gaat helaas niet meer met Dennis). Wel kom ik op de NMPRS hengstenkeuring(met een 1e premie ster hengst Lachen ) en dit jaar ook op de NSPS merrie keuring en stamboek opname.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 20:11

Het bedrijf van mij is een handel in grondstoffen, klei, kunstenaarsmaterialen, ovens, schilderartikelen enz. Dus heeft eigenlijk ook heel weinig met paarden te maken Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:34

ach met autoverhuur is dat anders.... dat kan iedereen een keer nodig hebben...

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:47

ik zag een keer op concour iemand met een deken van een bedrijf wat in autoreclame drukken doet (zoals stalnaam achter op je nissan bv)...vond ik errug handig, heb toen direct het nr genoteerd

BayjaJarig

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:40

Ja het is vaak wel reclame wat blijft hangen bij mensen! Ik zag een keer reclame van een slagerij op een deken. Vond ik wel een dubbel gevoel maar ik weet nog precies welke slagerij het was!!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:50

imker schreef:
** we zijn supergoed met daken en goten --- RECLAME Haha! Haha! Haha! **


Maar wij zijn beter Haha!
Mijn sponsor is dus ook een dakdekkersbedrijf (+asbestsanering), is de baas van mijn man.
Trailer is een stukje door hen betaald en daar staat de naam van het bedrijf op, verder heb ik een deken, dekje, jassen en truien met bedrijfsnaam erop.
Het werkt trouwens wel, zijn al aardig wat opdrachten zo bij ze terechtgekomen (binnenkort maar weer eens nieuwe spulletjes vragen )

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:40

Ik merk nu al hoe veel reacties ik heb met alleen al een dekje en das best grappig want ik zit dus in het transport van Koel en vries goederen nou ja we vervoeren eigenlijk alles en dan komen er ook een hoop chauffeurs naar me toe op wedstrijden of ze niet bij ons kunnen rijden Knipoog maar we hebben geen eigen auto's hihihi

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:20

Javmo schreef:
Ja het is vaak wel reclame wat blijft hangen bij mensen! Ik zag een keer reclame van een slagerij op een deken. Vond ik wel een dubbel gevoel maar ik weet nog precies welke slagerij het was!!


Ja dit is idd een beetje vreemd. Misschien was het een slager in vegetarisch vlees Knipoog

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:38

Heej echt super leuk als dat bedrijf je wil sponsoren! Zou ik doen als ik jou was, maar er natuurlijk goed over nadenken wat je zo te zien ook al wel hebt gedaan! Ik zelf wordt door niemand gesponsord Knipoog wat ik overigens wel zou willen Haha!, dus iemand?? ik bied mezelf aan maar eigenlijk ben ik niet zo iemand die dit zo doet dus ik schaam me ook wel een klein beetje maar ik dacht gewoon doen! Bloos

somexx

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:54

ik word gesponsord door een plaatselijk cafe bij ons in het dorp, omdat wij iedere week hem sponsoren!!