hoeveel voor deze shet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

hoeveel voor deze shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:17

Ik ga morgen in overleg met de eigenaar van mijn verzorgshet, of ik dr kan kopen van hem Lachen maar.. hij wilde wel geld ervoor vragen maar.. ik weet niet echt to t hoeveel ik nou moet gaan zeg maar...

ze is al 20 jaar.. is vanaf vorig jaar april vaak hoefbevangen, kan nu beetje stappen maar niet draven en oook geen kleine bochtjes enz alleen langzaam aan op zachte ondergrond stappen aand e hand...
verder is ze nooit ingeent enz....
ze heeft wel papieren, tenminste, volgens de eigenaar die moet hij nog zoeken maar ik verwacht niet dat ze super ouders ofzo heeft..

ze is wel drachtig!! maar verder denk ik eerlijk gezegd zelf niet dat ze veel waard is.. aangezien dr leeftijd en dr gezondheid... en ze zal waarschijnlijk nooit meer beter worden..

hoeveel denken jullie dat ik kan gaan "bieden?"

XxX anne


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:24

0 euro, misschien 25 euro vanwege het veulen, maar waarom koop je niet gewoon een andere leuke grote pony, op een shet kun je toch niet rijden. Zeker niet als ze 20 is en hoefbevangen geweest. Als hij haar graag kwijt wil dan kan hij hem je toch ook voor niks geven? Of zeg ik nu iets dat heel raar is. Je geeft de pony dan een goed tehuis.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:31

ik zou zeggen niks, je krijgt er hoogstwaarschijnlijk in de komende periode al (veel) kosten aan, dus hij mag blij zijn, dat jij je hand over je hart strijkt en de pony een goed tehuis wilt bieden, misschien zou een klein bedragje voor het veulentje een idee zijn.

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:37

Meest voor de hand liggende antwoord: slachtprijs.

Tenzij hij emotionele binding (of wat voor binding dan ook) heeft met het paardje. Dan is het nul en moet hij blij zijn dat je het dier nog wilt overnemen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:40

uhmm ja deze vraag had ik al verwacht waarom ik dr koop, dat is omdat ik ten eerste heel veel van dr hou, en hij zorgt helemaal niet voor dr! ik ben de enige die nu nog iets voor dr doet. daarbij, dat ze van hem daar op een heel groot land moet waardoor ze steeds weer ziek word.. vorig jaar is het eigelijk al helemaal mis gegaan en moest ze bijna afgemaakt worden.. en ik ben bang dat het nu weer gebeurt... ik wil dr lekker in een stalletje, iedere dag paar uurtjes op t land en een mooi gezond veulen Lachen

maar... jullie vindendus eigelijk ook dat hij niet veel voor dr kan vragen...?

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:41

ik denk dat je er een klein bedrag voor kunt betalen omdat ze ook een veulen draagt.
die misschien wel heel gezond is enzo.maar denk dat als ze niet drachtig was geweest dat ze dan eigelijk niets waard was geweest aangezien haar leeftijd en dat als je haar krijgt of koopt nog wel kosten zou gaan hebben van haar.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:24

T is wat de gek ervoor geeft.
Vergeet niet, als de eigenaar weet dat je haar ontzettend graag wil hebben dat de eigenaar naar alle waarschijnlijkheid wel een behoorlijk bedrag zal voorleggen.
Wees daarom verstandig, komt de eigenaar met meer dan 100 euro? Kap het dan gelijk af.
Omdat de eigenaar waarschijnlijk ook wel weet dat ze bij andere verkoop toch niets opleverd, hij wel tot rede vatbaar zal zijn.

Helaas is t gewoon vaak zo wanneer jij laat merken dat je heel graag wil maken ze er gebruik van.

Succes met de koop verder!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 23:30

mhh toch is het hier anders (denk ik!! Scheve mond ) de eigenaar zei laatst nog toen ik vroeg of ik dr kon kopen, dat hij er dan nog geld voor moest vragen ook terwijl ze niks waard is... hij beseft dus zelf ook dat ze niks waard is en ik wil ook zeker niet verder dan 100 euro gaan.. als denk ik nu dat dat eigelijk ook teveel is voor haar....

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:31

Ik zou "persoonlijk" echt geen 100 euro voor haar neerleggen.
Maar goed, tis jou beslissing natuurlijk.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:36

Zeg dat je 25 euro biedt en tot zaken komt, dus je koopt haar.

Jij blij, hij zeker blij (denk ik). Maar kun je wel voor haar zorgen dan? En dan straks met een veulen? En wie gaat dat betalen?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:38

Hij weet dat je dr graag wil kopen, dus hij zal gaan proberen zo veel mogelijk te vragen denk ik! Hoop voor je dat je dr kan kopen..
Maar bedenk wel dat je veel DA kosten aan dr kwijt bent, ze is nog steeds hoefbevangen, dan kost t je zo al 400 euro om dr beter te laten worden!
Laatst bijgewerkt door Aramat op 30-01-04 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 23:39

Loex schreef:
Zeg dat je 25 euro biedt en tot zaken komt, dus je koopt haar.

Jij blij, hij zeker blij (denk ik). Maar kun je wel voor haar zorgen dan? En dan straks met een veulen? En wie gaat dat betalen?


ten eerste, hij blij klopt niet Knipoog hij wil dr niet echt verkopen, het maakt hem niet uit of er 1 meer of m inder op het land loopt hij kijkt er toch niet naar om en heeft geld zat

ik kan dr zelf onderhouden met uiteraard financieel hulp van m'n ouders.. daar heb ik wel goed over nagedacht voor ik in de problemen kom

met het veulen moet het ook lukken, alleen als het een hengstje is...of we het niet kunnen betalen zal het wel verkocht moeten worden

maar goed daar gaat het verder niet om, ik ben nu ook zowat elke dag bij dr en wil dr niet weer zo zien leiden als afgelopen jaar... en ik wil dr gewoon lekker voor mezelf op een andere stal Ach gut

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:40

Inderdaad niet meer dan 50 euro.
Kijk inderdaad uit dat hij je niet "naait" omdat hij weet dat jij haar graag wilt hebben...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Toxotes
Berichten: 42
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:43

annuh schreef:
maar goed daar gaat het verder niet om, ik ben nu ook zowat elke dag bij dr en wil dr niet weer zo zien leiden als afgelopen jaar... en ik wil dr gewoon lekker voor mezelf op een andere stal Ach gut


Ok dan zeg ik 25 (hoogstens 50 euro) dat was je vraag uiteindelijk.

Succes (en ik vind het mooi dat je dat voor haar over hebt!)

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:51

reeel bedrag is tot 75 euro,maar ik denk maar zo:jij houdt van haar en wil haar en de boer is toch een eikel en zal meer vragen.

nou en,wat maakt het nu uit al zou je honderd euro te veel geven.
ze is dan toch uit die benarde situatie!

(maar,is de hoefbevangen over over die ze van de zomer had?of loopt ze nog steeds niet of erg moeilijk?)

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:59

casanova"]
(maar,is de hoefbevangen over over die ze van de zomer had?of loopt ze nog steeds niet of erg moeilijk?)
[/quote]
[quote="annuh schreef:

kan nu beetje stappen maar niet draven en oook geen kleine bochtjes enz alleen langzaam aan op zachte ondergrond stappen aand e hand...


en ze zal waarschijnlijk nooit meer beter worden..



Anne over dat beter worden, een hoefbevangen pony heeft echt heel erg veel pijn, zoals jij beschrijft dat ze loopt heeft ze echt geen leven! Met veel medicijnen en DA behandeling kan ze waarschijnlijk nog wel beter worden.. Wil je dat er niet aan uitgeven dat moet je bedenken of t nog eerlijk tegenover haar is om dr te laten leven..
Ik vind t goed dat je probeerd haar te kopen, maar bedenk wel dat je dan verantwoordelijk bent voor haar pijn!

Sorry dat ik offtopic ga, ik denk dat de eigenaar er meer voor vraagt dan dat ze waard is, maar je krijgt de kans om dr te kopen, dan maakt 100 euro meer toch ook niks uit??

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:11

zowieso voor het veulen moet de shet nog even doorgaan,na de bevalling (en nu!) nooit meer in het gras,oud hooi en een handje biks.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 03:21

25/50 euro. Meer moet je er echt niet voor geven! Ik zou als ik jou wasa ook niet te enthousiast gaan doen daar, anders gaat hij ineens veel geld vragen...

Obelix is gewoon stoer!

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:06

is 20 jaar niet oud voor een drachtige merrie? (srr als ik het mis heb, maar ik dacht dat ik eens gehoord had dat merries boven de 18 wel vaker problemen hebben met bevallingen en dat ze erin blijven)

Wel alvast veel succes met wat je zult doen!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 12:49

ik DENK dat ze niet echt meer hoefbevangen is, ze heeft ook duidelijk geen pijn meer en staat er stukken vrolijker bij Lachen dus het gaat de goede kant op maar ik weet zeker over 1/2 maanden dat het weer verkeerd gaat door het gras

als ze van mij is krijgt ze een lekkere grote stal, ze kan daar elke dag een paar uurtjes in de paddock en gaat van de zomer rustig en voorzichtig aan op een klein landje Lachen

het kan best zijn dat ze te oud is om gedekt te worden, sowiezo is het stom, ze kon zowat geen stap zetten toen ze gedekt werd en had veel pijn maar goed de eigenaar is ook gewoon een vreselijke sukkel.

misschien is dit ook wel stom om zo'n pony te kopen, maar ik hou nou eenmaal zoveel van dr en moet dit gewoon doen zodat het niet nog erger als dit word Ach gut

maar goed, zometeen ga ik dr heen.. ben echt heel zenuwachtig.. ik heb besloten eerst maar eens te proberen voor 25 euro,. en niet verder te gaan dan 70 euro... hopen dat het lukt

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:00

Heel veel succes!! Ik vind het écht super wat je voor dat beestje doet! Zet m op Knipoog

Romeo Lovers

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:07

He, heel veel suc-6 en laat je niet overhalen door een bod over de 100 euro!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:16

annuh"]
ik DENK dat ze niet echt meer hoefbevangen is, ze heeft ook duidelijk geen pijn meer en staat er stukken vrolijker bij Lachen dus het gaat de goede kant op maar ik weet zeker over 1/2 maanden dat het weer verkeerd gaat door het gras
[/quote]
[quote="annuh schreef:
kan nu beetje stappen maar niet draven en oook geen kleine bochtjes enz alleen langzaam aan op zachte ondergrond stappen aand e hand...



Sorry dat ik t zeg maar je hebt echt een bord voor je kop! Ik heb t altijd goed gevonden wat je voor dr deed enzo, maar dit vind ik echt erg...
Volgens mij heb je nog steeds niet door wat hoefbevangen inhoud en hoe ontzettend veel pijn paarden daaraan kunnen hebben!
Ze kan amper lopen en jij denkt dat ze niet meer bevangen is, hoefbevangenheid gaat NOOIT over zonder DA behandeling en medicijnen. Ze geeft zelf aan dat ze echt heel veel pijn heeft dat zeg je zelf, een paard hoort normaal te kunnen stappen en draven, ook op t harde en in bochten!
De pony van een vriendin van mij is ook hoefbevangen, daar zie je wel wat aan maar lang niet zoveel als dat jij bij meike beschrijft. Die pony heeft een week in de kliniek gestaan met heel veel medicijnen en moet voorlopig nog veel medicijnen krijgen! Kan je nagaan hoe erg t bij Meike is..
Sorry dat ik me hiermee bemoei en ik weet dat je t beste voor dr wilt, maar je moet toch echt wat realistischer gaan worden denk ik!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:35

nogmaals,NOOIT MEER IN HET GRAS!!

succes met de aankoop annuh

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:55

Eeej anne, hoe is het nou gisteren gegaan????


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JJ4 en 89 bezoekers