aanrijding, vreemde zaak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

aanrijding, vreemde zaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 21:26

Kreeg weer eens de schrik van mijn leven toen mijn zoontje thuis kwam van school.

Was weer eens ergens tegenaan gefietst. Was allereerst een wazig verhaal maar door te blijven vragen toch duidelijkheid gekregen.
Had hij alweer een aanrijding gehad met een auto.. (binnen een half jaar de 2e keer..) Gelukkig mankeerde hem niets, fiets niet kapot.
Staat die dame op de stoep, vraagt of Pascal (mijn zoontje) echt niets heeft en na een hoop blablabla, de schade aan de auto. Had tijdens het gesprek al naar haar auto gekeken en zag er niets aan....
Loopt ze naar de bestuurderskant en laat me een krasje zien (bedoel erg genoeg, ook op een wat oudere gedeukte en onder meerdere krassen zittende auto...) Maar vraag haar hoe het gekomen was...
Nou Pascal had slingerend over de straat gefietst en ze had hem niet meer kunnen ontwijken Verward Dacht gezien de kant waar de schade zat dat ze hem tegemoet was gereden. Nee, ze had achter hem gereden.... Heb er gelijk mijn telefoonnummer gegeven en de hare gevraagd en gevraagd of ze wilde bellen als manlief thuis zou zijn.

Manlief heeft een gesprek met haar gehad en dan vooral over de kant waar de schade zat...moest ze even overleggen met haar partner over hoe het gebeurd was (die was er helemaal niet bij) Nou ja, manlief gaat morgen even kijken naar de schade en even overleggen met onze verzekering...maar volgens mij zit ze zo fout als het maar kan.

Wat denken jullie?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten



griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:34

Hmm al slingert jouw zoontje over de weg heen, is het m.i. toch echt aan haar om hem niet te raken! Afstand noemen ze dat geloof ik Haha!
Daarbij mag je niet rechts inhalen, wat zij dus wel gedaan moet hebben als ze eerst achter hem reedt. Dus niets vergoeden en ook geen verzekering!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:37

idd, mee eens griebels! en het kopt ook niet, als ze hem van achter aan gereden heeft, en er aan de zijkant een ( wat ee nramp) krasje zit! tsssss...... Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 21:43

Ze heeft hem niet van achteren aangereden, maar ze reed achter hem en moest hem toen ontwijken en zo zijn ze tegen elkaar gebotst.

Na haar overleg met haar partner had Pascal plotseling geremd....

De reden dat ik er niet verder op in ben gegaan is dat haar verhaal aan alle kanten rammelt..en ik niet kan bedenken hoe het mogelijk is links schade te hebben als je fietser ontwijkt als je allebei dezelfde kant op gaat.
Pascal wil er niet echt over praten, tenminste hij zegt dat ze te hard had gereden en zijn kant was gekomen...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:08

Dan nog kan zij hem nooit raken!!! Als zij moest uitwijken zat ze er dus niet achter maar (rechts) langs, en heeft ze niet genoeg afstand gehouden, en rechts ingehaald! Hoe dan ook, ik zou niet op haar verhaal ingaan en lekker in d'r sop laten gaarkoken! Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131926
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:13

Ik heb een jaar geleden ook een aanrijding gehad met een minderjarige fietser, en ondanks dat iedereen kon getuigen dat ik er echt niets aan kon doen, moest ik toch de schade aan onze 2 weken oude auto betalen.
Dit geval was zelfs nog veel duidelijker dan wat jouw zoontje is overkomen.
In mijn geval ging het zo:
Ik kom de straat inrijden, stop bij de drempel op straat omdat daar een brandgang / voetpad van links komt en er vaak kinderen door de brandgang fietsen.
Ik zie een klein mannetje hard fietsend aankomen, nog op zo'n 20 (!!!) meter afstand; ik stond allang stil (hoef daar niet stil te staan, maar voor de zekerheid) maar het mannetje blijft over z'n stuur hangen en fietsen zo hard hij kan.
Uiteindelijk rijdt hij tegen de zijkant van de auto aan, niets gezien.

"Verkeerstechnisch" gezien stond ik 100% in mijn recht, maar omdat het een minderjarige betreft kreeg ik de schade niet vergoed van hun verzekering.
Ook het feit dat het voor dit kind de 3e keer in een maand tijd was dat hij een flinke schade veroorzaakte door onoplettendheid was niet van belang.
Persoonlijk had ik het wel erg charmant gevonden als de ouders mijn schade vergoed hadden, dankzij mijn "attentheid" was tenslotte voorkomen dat er veel ergere dingen gebeurd waren.

In jullie geval zou ik in elk geval uit proberen te zoeken wat er precies gebeurd is, misschien zijn er wel getuigen.
Als de automobiliste echt gelogen heeft, dan verspeelt ze imo. haar kansen.
Maar als het een onbezonnen actie van je zoontje betreft, dan zou ik er voor kiezen om de schade (desnoods uit eigen zak) te vergoeden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 22:27

Oscar het is niet zo dat ik de schade niet zou willen vergoeden, absoluut niet... het gaat toch naar de verzekering. Maar ben tegen oplichting van de verzekering....en ga niets betalen als het niet de schuld was/is van mijn zoontje.

Zat zelf allerlei manieren te bedenken hoe een rijdende auto (want ze heeft de auto in de achteruit gezet toen mij zoontje op straat lag, had hij gezien aan de witte lampjes aan de achterkant) aan de linkerkant schade kan oplopen als beide dezelfde richting uitgaan en zij hem moest ontwijken.... En ook al heeft hij (hard) geremd, kan ik die schade niet verklaren... het is ook nog eens een 30 km zone

Als het een situatie zou zijn als in jouw geval en mijn verzekering zou niet willen vergoeden..had ik een regeling getroffen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:50

Volgens mij rammelt dat verhaal van haar aan alle kanten...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131926
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:53

Ik begrijp het helemaal Alane
En ik verdenk je er ook absoluut niet van dat je "er onderuit wilt komen" met een smoes
Het verhaal wat hierboven staat was zeker ook niet persoonlijk bedoeld, ik wilde er alleen mee aangeven hoe extreem jonge verkeersdeelnemers tegenwoordig beschermd zijn.
In mijn ogen niet altijd terecht omdat er een ander soms onschuldig de dupe van wordt, maar zo zijn de regels nu eenmaal, en daar moet ik me maar bij neerleggen (ja, het voorval zit me nog steeds hoog *LOL* ).

Je hebt groot gelijk dat je eerst eens wilt weten wat er precies gebeurd is.
't Is toch raar dat de bestuurster zo'n vage verklaring geeft.
Daar mag je op z'n minst duidelijkheid van verwachten.
Wat je zegt over de verzekering, daar ben ik het helemaal mee eens.
Die zijn er om geleden schade te dekken, en niet om te pas en te onpas hun portemonnee te trekken.

Een goede schade-expert kan overigens over het algemeen wel bepalen of het om een "verse" kras gaat of om een overblijfsel van een oud ongelukje, misschien dat je daar nog iets wijzer van zou kunnen worden ?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 23:32

Vertel mij wat over jonge verkeersdeelnemers...
Pascal had zo'n scootertje (die op een accu rijden) ...
Hij was denk een jaar of 3... midden op straat een hele stoet auto's erachter....
Oversteken had hij ook zo zijn methodes voor.... bal mee en over de straat gooien, alles op de rem....en hij de straat over.
Bij opa en oma wegfietsen en proberen eerder thuis te zijn dan zij konden bellen om te vertellen dat hij onderweg was...Boem, tegen een auto aan die uit een zijstraat kwam...
3 weken terug is hij door een ruit gevallen, resultaat: 6 hechten in zijn pols en mega mazzel gehad dat het niets ernstigs was....
Bij mijn vader (deze was aan het klussen...) een schroevendraaier in het stopcontact gestoken...enz... Ik ken zoonlief.

En Oscar had ook niet de gedachte dat je dacht dat ik er onderuit probeer te komen...
Zat me al te bedenken of het wat zou zijn om tegen haar te zeggen dat onze verzekering alleen de veroorzaakte schade vergoed, en dan in verhouding met de "schade" die al op die auto zat...zeg maar één derde, zodat ze zelf twee derde zal moeten betalen... en dan niet uitgekeerd maar uitbetaaltd aan de schadehersteller...

Voor mijzelf is het zo, en netzo als Oscar min of meer schreef, dat wanneer er een jeugdige verkeersdeelnemer mee gemoeit is dat je dan gewoon "schuldig" bent... maar vind het vervelend omdat zo te zeggen, en dan vooral als het toch een "fout" blijkt te zijn van mijn zoontje. Ik wil niemand wat tekort doen, maar dus ook geen verzekering oplichten

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Rebecca, ARCTN, axel_1997, beert, Charmaine, Clmr, colinneke, ComscoreBot, Esther, GoogleAdsense, Janinevv, jasmijn16, N_B_N, Oudje, Pommier, purny, reina, StalNollie, Sterrendief, Ubermetrics, Unicorn79, Vavane, x_Rebecca, Zilfstar en 127 bezoekers