wie kent er een karandasj?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

wie kent er een karandasj?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 16:43

voor mijn merrie ben ik geinteresseerd in Karandasj,willen de mensen die een karandasj nakomeling hebben of kennen mij wat vertellen over het type en het karakter van de paarden en uiteraard ook of ze goed kunnen bewegen.Het liefst ook nog op wat voor een manier ze bewegen.Alvast bedankt! OK dan!


Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:55

Ik heb een Karandasj-merrie van nu bijna twee jaar. Er staan foto's van haar in mijn profiel Cheese! . Ik ben erg over haar te spreken, goede bewegingen en mooi type, wel wat klein maar dat komt van moeders. Heel prettig karakter, erg koel in d'r koppie wat dat betreft beslist het tegenoverstelde van mams. Sprong als veulentje al graag (en goed) de wei uit als het haar niet beviel. Dit heeft ze ook eens geprobeerd uit een stal met een weefrek, maar dat is haar minder goed bevallen Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"


Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:00

Een vriendin van mij heeft een driejarige Karandasj. Die is net 2 maanden onder het zadel ( heeft hem eerst nog laten castreren ) en die is echt superbraaf! Doet echt geen stap verkeerd! Vorige week reed ze een onderlinge wedstrijd van de manege en dat ging voor een paard die 2 maanden onder het zadel is goed!!
Het is een grof gebouwd paard, groot ( bijna 1.70 ) compact, rond kruis en even ter zijde een geweldige staart haha!
Beweging is ruim voldoende!

^&+ 20 mei 2016

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:17

Ik heb een superfijne stoere zwarte karandasj (hengst) gehad , ik heb hem als veulen voor 1000 gulden gekocht , ik heb hem als 3,5 zadelmak gemaakt ,en ben er naar een maand of 4 wedstrijden mee gaan rijden, paard sprong echt super onder het zadel , ik heb de VSN ,IAN ,FPP ermee gereden en altijd hoge punten.
Maar toen kon ik hem voor een dusdanig bedrag verkopen dat ik hem niet langer voor dat geld op stal kon houden. Inmiddels is het een goedgekeurde AES hengst geworden (engeland).

Ik ken nog een aantal fijne nakomelingen van Karandasj , een nadeel ,
karry geeft geen mooie hoofdjes.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:20

Persoonlijk vind ik Karandasj een geweldige hengst, de nazaten die ik ken, hebben allemaal een super karakter en mooie ruime , soepele bewegingen en ook formaat.
Wel heb je veel kans op een zwart veulen met aftekeningen, want dat vererft hij wel veel.

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 17:36

zo,dat zijn al veel positieve reakties,en ach op een mooi hoofd kun je niet rijden,mijn merrie heeft gelukkig wel een mooi hoofd,te hopen dat het veulen dat dan meepakt[ha,ha]

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:52

Die van mij heeft ook een hele mooie volle staart en een flinke bos manen en daar ben ik erg blij mee want van die paar sprieten die moeders had werd je ook niet vrolijk Haha! . Het koppie van die van mij had idd iets fijner mogen zijn, dat had mams nu wel mogen doorgeven Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:39

waar ik werk hebben ze de volle zus van karandasj die is nu 4 d8 ik en is drachtig van No limit d8 ik is een heel lief dier lijkt ook veel op karandasj heeft een hele mooie draf. ook hebben we nog een karandasj nakomeling is nu 3 jaar is wat grof gebouwd een ruin heeft sterk beenwerk. is ook te koop. en is ook erg lief in de omgang.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:14

Bij ons op stal stond een 1 1/2 jarige karandasj, wat ik personlijk geen mooie hengst vond, hij heeft een vreeselijk recht hoofd en geen mooie uitdrukkig en ook zijn bouw vond ik niet mooi, hij was overigens helemaal zwart met een klein kolletje en een wit voetje.
Hij was niet echt grof gebouwd en ik dek dat deze ook niet groter werd dan 1.60 -165, maar goed heb de moeder nieg gezien van hem.
Ook wordt er bij ons een veulentje verwacht van karandasj uit een mooie fokmerrie dus ik ben benieuwd wat ze zal brengen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:39

Wij willen één van onze merries waarschijnlijk ook laten insemineren door hem. Omdat hij hele leuke nakomelingen geeft! Tenminste de nakomelingen die wij gezien hebben waren toppie!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:49

Mijn instructrice rijdt een Karandasj, Polien. Ze heeft het FSP in Varsseveld gewonnen en heeft al 3 veulens gehad. Echt een superspringpaard!!! Maar kan ook goed dressuren.
Een vriendin van mij heeft ook een Karandasj, maar dat is echt zo'n blitskikker, een enorm heethoofd. Wel allebei hele mooie paarden qua exterieur

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:40

Pascha schreef:
Mijn instructrice rijdt een Karandasj, Polien. Ze heeft het FSP in Varsseveld gewonnen en heeft al 3 veulens gehad. Echt een superspringpaard!!! Maar kan ook goed dressuren.
Een vriendin van mij heeft ook een Karandasj, maar dat is echt zo'n blitskikker, een enorm heethoofd. Wel allebei hele mooie paarden qua exterieur


heb een merrie uit diezelfde lijn op stal gehad (was niet van mij), Mytens xx x Voltaire, Kolien genaamd, heeft als het goed is nu veulen (jaarling) van Karandasj aan de voet.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:34

heb zelf een nakomeling van karandasj gereden, moeder was heel heet, maar zoonlief was erg goed te rijden, beetje beknopt paard, rond in het kruis, donkerbruin mweinig wit, redelijk mooi hoofd.
kan niet geweldig lopen, maar dat kon moeder al helemaal niet, wel fijn springen in de manieren.
Superbeest!

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584, mooney en 10 bezoekers