Vraagje aan de boktmama's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Mogen ze A Nightmare on Elmstreet kijken?

Ja
13 (39%)
Nee
20 (60%)

Totaal aantal stemmen: 33


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Vraagje aan de boktmama's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 09:28

Een hele tijd geleden (denk een jaar of 1,5) kwamen er 2 films van A Nightmare on Elmstreet op tv.
Van de eerste was ik helemaal gek, en dus dolblij dat er nog 1 kwam.
Allebei opgenomen en keek ze echt heel vaak.
Ook een aantal keer 1 gehuurd bij de videotheek

Op een gegeven moment mocht het niet meer van me moeder Verward
Nou kon zeuren wat ik wil, ik mocht ze niet meer kijken (gelukkig heeft ze ze er niet afgespoeld)

Nu, komt er vrijdag 6 februari, deel 2 op tv, die ik dus nog nooit heb gezien, en super graag wil zien.
Maar, ik mag hem niet eens opnemen van me moeder!!!!
Ze vind het slecht voor mijn geest.
Omdat ze bang is dat ik erover ga dromen ofso.

Die films zijn gewoon te grappig om eng te zijn, en dan zou ik ze niet mogen kijken?!

Als jullie kinderen van mijn leeftijd(14) hebben/zouden hebben, zouden jullie ze dan laten kijken?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:09

Ik mocht vroeger ook niet naar Silence of the Lambs kijken. Ik was toen ook jouw leeftijd. Toen vond ik dat heel stom, maar nu begrijp ik het wat beter.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:06

Ben dan wel geen moeder (of vader for that matter Haha! ), maar ik kan er op zich wel inkomen dat je moeder het niet echt prettig vindt dat je er naar kijkt. Ik kijk nu even naar mijzelf toen ik jouw leeftijd had (dus al weer 16 jaar geleden Haha! ). Ik heb toen voor het eerst ‘a nightmare’ op tv gezien. Ik zat deze film toen alleen te kijken (ouders waren weg). Toen de film afgelopen was was ik doodsbang om te gaan slapen. Nou ben ik wat films betreft geen watje. Een goede horror kan ik wel waarderen maar dan moet er flink veel suspense inzitten en moet het echt eng zijn om naar te kijken. Zo is ‘the ring’ een dijk van een film. Zo hoort een horror te zijn OK dan! op de DVD-versie kun je de hele ‘video’ zoals deze te zien is in de film bekijken. Ik zal je vertellen dat ik die hele ‘video’ nooit helemaal heb gezien. Het joeg me werkelijk angst aan en zo hoort het Haha! Een andere klassieke horror is ‘Poltergeist’. Het is aan te raden om na deze film een humor-film te kijken anders slaap je ook niet goed. Splattermovies daarentegen zijn idd gewoon om te lachen en stellen niet zoveel voor. Maar… ik ben van mening (en nu spreekt een oude l*l Tong uitsteken ) dat je idd wat jong bent om naar dergelijke horror-films als ‘a nightmare’ te kijken en kan je moeder geen ongelijk geven Knipoog onbewust kun je je wel heel erg met dergelijke beelden bezighouden en kunnen je nachtrust behoorlijk verpesten. Zeg eens eerlijk, kun je meteen naar je slaapkamer gaan nadat je de film hebt gezien en rustig gaan slapen? Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:17

De poll is alleen eerlijk als er alleen ouders stemmen, anders weet je nog niks Haha!

Van mij mocht je ook niet kijken. Maarten heeft de reden daarvoor aardig omschreven.
Zelf kijk ik dat soort films helemaal niet, en ik ben het ermee eens dat op sommige films de leeftijdgrens van 16 niet echt klopt, maar voor dit soort films dus echt wel.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:17

Oke, films zoals The Thirteenth goshts die echt eng zijn en waar ik echt niet van kan slapen kan ik me wel indenken dat ik die niet zou mogen kijken,
Maar die mag ik juist wél kijken, en van die flauwe films zoals a nightmare on elmstreet niet,

Ik vind gewoon dat als ik er zelf voor kies om zoiets te kijken dat het gewoon moet kunnen, en dat mijn moeder daar eigenlijk niet zoveel over te zeggen heeft.
Zij is het dan toch niet, die niet kan slapen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:30

Nightmare on Elmstreet doet qua 'engheid' zeker niet onder voor Thirteen Ghosts
By the way.. Nightmare on Elmstreet I was toch de enige leuke versie van de 6? (met Johnny Depp Vingers aflikken )

Om op je vraag terug te komen.. Nee, ik zou mijn dochter ook niet naar zulke films laten kijken. Mijn ouders hebben een videotheek en ik haalde werkelijk de gekste films in mijn 'jeugd'. Dat was niet erg goed voor mijn nachtrust..

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:38

Nu ga ik echt even de ouwe l*l uithangen en even heel belerend overkomen Haha!

Ilkkah: je bent 14. Je moeder heeft dus het volste recht om te vertellen wat jij wel en niet mag. Als je volwassen bent, dan mag je tegensputteren, maar ga er nu maar even vanuit dat je moeder het beste met je voorheeft Knipoog btw… als ik het goed heb is ‘a nightmare on Elmstreet’ voor mensen boven de 16. De regel is er niet voor niets en bedoeld om kinderen (want dat ben je namelijk Knipoog ) geestelijk te beschermen.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:41

lis"]
Nightmare on Elmstreet doet qua 'engheid' zeker niet onder voor Thirteen Ghosts
By the way.. Nightmare on Elmstreet I was toch de enige leuke versie van de 6? (met Johnny Depp Vingers aflikken )
[/quote]

Ik vind the thirteenth ghosts heel veel enger, omdat daar veel meer spanning in zit en walgelijk vieze stukjes,
Nightmare on elmstreet is alleen spannend, maar eng....
Laat ik het zo zeggen, Nightmare on elmstreet heeft mij nog nooit wakker gehouden.

Ik vind deel 3 de leukste, over die psygiatrische inrichting (is deel 3 als ik het goed heb

[quote="lis schreef:
Om op je vraag terug te komen.. Nee, ik zou mijn dochter ook niet naar zulke films laten kijken. Mijn ouders hebben een videotheek en ik haalde werkelijk de gekste films in mijn 'jeugd'. Dat was niet erg goed voor mijn nachtrust..


Ik weet zefl heel goed hoever ik kan gaan, en hoeveel ik kan hebben, dus heb ik liever dat mijn moeder beetje vertrouwen in me heeft, want ze weet zelf ook wel dat als ik een film erg eng vind ik gewoon naar boven ga en niet blijf zitten kijken.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:44

Nee is ook mijn antwoord, ik vind het niet gezond voor zulke jonge kinderen om dit soort films te zien. ook films waar heel veel geweld en schiet actie's in voorkomt vind ik een slechte zaak voor jonge kinderen. je ziet zoizo dat kinderen over heel veel dingen heel erg nadenken op deze leeftijd. ook nemen ze geweld van tv snel over en gaan het soms ook nabootsen. ik ben er dus tegen dat mijn kinderen zulke films zouden kijken.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:44

Maarten schreef:
Nu ga ik echt even de ouwe l*l uithangen en even heel belerend overkomen Haha!

Ilkkah: je bent 14. Je moeder heeft dus het volste recht om te vertellen wat jij wel en niet mag. Als je volwassen bent, dan mag je tegensputteren, maar ga er nu maar even vanuit dat je moeder het beste met je voorheeft Knipoog btw… als ik het goed heb is ‘a nightmare on Elmstreet’ voor mensen boven de 16. De regel is er niet voor niets en bedoeld om kinderen (want dat ben je namelijk Knipoog ) geestelijk te beschermen.


zal ook wel heel stom overkomen zo, maar waarom zou mijn 2 jaar oudere zus wel de meest verschrikkelijk moord en doodslag films mogen kijken, en ik niet zulk soort films...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:46

Jammer he, dat de oude mutsen (en speciaal voor maarten; de oude lüllen) van bokt het allemaal met je mams eens zijn Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door lies op 30-01-04 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:47

Je moet als regering zijnde ergens een grens stellen. Dus doen ze dat bij 16 jaar. Wees blij dat je hier in Nederland woont Knipoog zou je in Engeland gewoond hebben dan mocht je pas vanaf je 18e dergelijke films kijken/huren.

Ik ken jouw zus niet natuurlijk, maar misschien is iemand van 16 net even volwassener en kan hij/zij de boel wat beter relativeren dan iemand van 14 of jonger en dat ze daarom die leeftijdsgrens op 16 zetten Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:50

Ik ben dan (goddank Haha! ) geen moeder,maar ik kan haar wel begrijpen.Toen ik vroeger een jaar op 7 was,had ik stiemkem chucky zitten kijken(die clown) Ik kan je vertellen,ik heb nog steeds een clowntrauma...Van de andere kant,mijn moeder heeft me nooit iets verboden te kijken..Hou net als maarten van een goede horror (the ring is echt super OK dan! ) en durf gerust te zeggen dat ik geestelijk best in orde ben...Na zo'n enge film kijk ik vaak wel even een paar keer achterom als ik naar bed ga,maar heb verder geen problemen met mijn nachtrust.. Knipoog
En ach,als je hem nu niet mag zien,mag dat over 2 jaar.....
Heb je iets om naar uit te kijken Tong uitsteken

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:53

KellyenXena schreef:
Ik ben dan (goddank Haha! ) geen moeder,maar ik kan haar wel begrijpen.Toen ik vroeger een jaar op 7 was,had ik stiemkem chucky zitten kijken(die clown) Ik kan je vertellen,ik heb nog steeds een clowntrauma...


Kan je nagaan.. Het was niet eens een clown Clown
Tong uitsteken

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:54

lis schreef:
Jammer he, dat de oude mutsen (en speciaal voor maarten; de oude lüllen) van bokt het allemaal met je mams eens zijn Tong uitsteken


Idd Verdrietig

Maar heb er gister nog met haar een discussie over gehad,
Ze zegt: "als jij uit huis gaat, krijg je die 2 banden mee, maar hier in huis worden ze niet meer gekeken" ga ik toch uit huis, maar dat mocht ook nog niet

Dan vind ik ook dat die afslachtfilms van me zus hier niet meer gedraait mogen worden, maar dat mag dan weer wel, hoewel die heftiger zijn en daar meer bloed en dat soort dingen in voorkomen.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:56

KellyenXena schreef:
En ach,als je hem nu niet mag zien,mag dat over 2 jaar.....
Heb je iets om naar uit te kijken Tong uitsteken


Was het maar zo`n feest dat het over 2 jaar mocht,
Ik mag wel films kijken van 16+, dat wel, maar a nightmare on elmstreet niet.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:58

lis"]
[quote="KellyenXena schreef:
Ik ben dan (goddank Haha! ) geen moeder,maar ik kan haar wel begrijpen.Toen ik vroeger een jaar op 7 was,had ik stiemkem chucky zitten kijken(die clown) Ik kan je vertellen,ik heb nog steeds een clowntrauma...


Kan je nagaan.. Het was niet eens een clown Clown
Tong uitsteken
[/quote]

Jee,inderdaad...Wees gewaarschuwd Ikkah,mijn geest is ook voorgoed verpest. Boos! Tong uitsteken

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:02

Tja, ergens moet je de grens trekken, je zus mag het nu wel, dus jij ook op 16-jarige leeftijd. Overigens is mijn ervaring als jongste dat ik altijd net iets jonger 'mocht' wat mijn zus op die leeftijd mocht.

Maareh Ilkkah, het is wel Berend Botje hoor Scheve mond

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:18

lis schreef:
Kan je nagaan.. Het was niet eens een clown Clown
Tong uitsteken


*proest* Ik lig echt onder mijn stoel van het lachen *LOL*

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:37

Het rare aan je verhaal vind ik dat je ze eerst wel mocht kijken,je was toen dus 12 a 13 jaar.
Dus dat trauma heb je toch al Haha!
Dat wil niet zeggen dat mijn meiden van 11 naar zulke films mogen kijken!
Al weet ik uit ervaring dat dat juist de leeftijd is dat je zulke films wilt zien,maar moeders wil is gelukkig hier nog wet Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:43

Ken die film niet.... Heb een keer een film gezien was iets met een vuurtoren en mist en geesten die het een of ander zochten...was dusdanig onder de indruk dat ik geen griezelfilms kijk (of zet het geluid af, zijn ze niet meer eng...)

Vind wel dat je moeder gelijk heeft.
Alhoewel mijn zoontje nachtmerries heeft gehad van Bassie en Adriaan, die stukjes met de plaaggeest...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:56

jacqueline"]
[quote="lis schreef:
Kan je nagaan.. Het was niet eens een clown Clown
Tong uitsteken


*proest* Ik lig echt onder mijn stoel van het lachen *LOL*
[/quote]

Lachen om een voorgoed verpeste geest.....Waar gaat dat heen in deze maatschappij.... Clown Haha!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 17:36

binky schreef:
Het rare aan je verhaal vind ik dat je ze eerst wel mocht kijken,je was toen dus 12 a 13 jaar.
Dus dat trauma heb je toch al Haha!
Dat wil niet zeggen dat mijn meiden van 11 naar zulke films mogen kijken!
Al weet ik uit ervaring dat dat juist de leeftijd is dat je zulke films wilt zien,maar moeders wil is gelukkig hier nog wet Knipoog


Ik mocht ze toen wel kijken omdat mijn moeder hem eerst had opgenomen omdat ze dacht dat het een goede film was, maar zelf vond ze het een poedersuiker en ik vond het helemaal geweldig, dus daarom bleef ik die film kijken, en mocht het dus daarna niet meer.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:47

Ik heb geen kinderen, maar mijn kinderen zouden dit soort films niet mogen zien.

Net als dat ik het onverantwoord vind dat kinderen in de bios naar een film mogen kijken die geschikt is bevonden voor een bepaalde leeftijd (waar ze dus duidelijk nog niet onder vallen) , zou ik het ook niet goed vinden als ze hetzelfde op de TV zouden zien. De film blijft namelijk hetzelfde, de omgeving waarin je het bekijkt is anders en zorgt misschien voor wat afleiding.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:56

Ik mocht gewoon alles kijken denk ik Schijnheilig Of ze keken zelf bewust dingen niet omdat wij er dan bij zaten.....
Ik zou kijken of je het aan kan ja of nee... Nou ken ik die film niet dus kan eigenlijk niet oordelen. Mijn broertje van 11 kijkt ook wel eens een triller... maar alleen als ik zeker weet dat hij het kan hebben. Mijn moeder kijkt zowiezo nooit trillers dus als hij ze ziet is dat samen met mij. Mijn moeder geeft de verantwoordelijkheid dan ook aan mij ik beslis of hij dat ziet ja of nee....
Maar soms kijk ik bewust iets niet omdat hij of andere broertjes of zusjes er bij zitten