Mike Rowe Soft....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Mike Rowe Soft....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 11:49

Een 17 jarige jongen uit Kanada met de naam Mike Rowe heeft een eigen softwarebedrijf opgericht, en een domain aangekocht op het internet met de naam www.mikerowesoft.com. Microsoft was daarop niet blij en bood de jongen aan om deze domainnaam voor $10 van hem te kopen. De jongen was daar niet tevreden mee en vroeg $10.000. Microsoft ging daar weer niet mee accoord en dreigde met een rechtszaak.

Uiteindelijk zijn ze overeengekomen dat Microsoft de jongen een Xbox kado geeft en een paar Windows cursussen, omdat ze toch te hard van stapel zijn gelopen. Haha!

En nu moeten jullie even kijken wat Mike Rowe nu doet: hij heeft een boekwerk gemaakt van alle letters van Microsoft en veilt dit nu op Ebay...

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... egory=2312

En ik vroeg me al af hoe die jongen zich kon laten afschepen met een XBoc en een paar computercursussen *LOL*

Je suis Charlie.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:56

Bhahaha... marketing spirit! OK dan!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:38

Die kerel is slimmer dan Bill Haha!
Maargoed, een rechtzaak zou hij toch zeker winnen.. hij mag zijn naam openbaar op internet gebruiken en dus ook die website registreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:44

hehehehe Ik had ze lekker laten betalen, die Xbox konden ze stoppen waar de zon niet schijnt Haha!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:55

Citaat:
Current bid: US $23,692.30


Hoe komt het toch dat ik dit niet serieus neem Nagelbijten / Gniffelen

En, 'afschepen' met een Windowscursus: je wilt niet weten hoe ongelooflijk duur die dingen wel niet zijn...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:59

Ynzo schreef:
Citaat:
Current bid: US $23,692.30


Hoe komt het toch dat ik dit niet serieus neem Nagelbijten / Gniffelen

En, 'afschepen' met een Windowscursus: je wilt niet weten hoe ongelooflijk duur die dingen wel niet zijn...


Die cursussen kosten gemiddeld 1500 euro. Je hebt er duurdere bij maar dat zijn hele uitgebreide. Ik had ze echt uitgekleed, het is toch zijn naam?!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:16

Maar is het boekwerk zo interessant om daar US $23,692.30 voor te willen betalen?
Of zal hij op zichzelf bieden en gaat Microsoft daar steeds overheen?
Vreemde zaak... Scheve mond

זכור

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:29

cursus.... voor microsoft?

Amor Vincit Omnia

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:35

Word-Excel-Access-Frontpage, talrijke Microsoftcursussen zijn er Vork


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:57

MCSE en MCSA is natuurlijk altijd leuk om te hebben Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 13:58

Nee, het ging bij die cursussen om de mcse certificaties...geen Word, Excel ed.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:59

Sypheron schreef:
MCSE en MCSA is natuurlijk altijd leuk om te hebben Knipoog

Ik weet niet waar dat jochie vandaan komt, maar ik Amerika, Engeland en nederland zit MCSE standaard in een MBO+ opleiding. Ik heb hem ook zo gehaald Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 14:08

Hij komt uit Canada...Haha!

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:12

Cassidy schreef:
Hij komt uit Canada...Haha!


Dan had ik ze gewoon uitgekleed en die cursussen wel zelf betaald Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 14:18

Ik vind dat hij het sowieso niet slecht heeft aangepakt. Menige tiener kruipt in zijn schulp bij het horen van het woord "advocaat"en "rechtszaak". En ga er maar van uit dat je failliet gaat als je de boel voor de rechter gaat komen. Microsoft heeft iig meer geld te spenderen dan een 17 jarige scholier (met of zonder rechtsbijstandsverzekering)

Je suis Charlie.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:19

MCSA en MCSE zijn in mijn ogen nietszeggende titels Met zo'n titel is het niet gegarandeerd dat je daadwerkelijk een goede werker over de vloer hebt Haha!
Het zal wel de geschiedenis in gaan als een bekende gebeurtenis rond Mickeysoft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:20

Tuurlijk, maar als hij het voor laat komen wint hij. Hij heeft zijn eigen naam geregistreert en dat mag. Dat het toevallig hetzelfde klinkt als een bedrijf is dan jammer. Maar het is niet verboden. Dus hij zou hoe dan ook winnen, of meneer Gates nou miljoenen heeft of geen cent.
Daarom zeg ik, ik had ze uitgekleed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:21

Arno24 schreef:
MCSA en MCSE zijn in mijn ogen nietszeggende titels Met zo'n titel is het niet gegarandeerd dat je daadwerkelijk een goede werker over de vloer hebt Haha!
Het zal wel de geschiedenis in gaan als een bekende gebeurtenis rond Mickeysoft Haha!

Dat is waar iedere loser kan ze halen tegenwoordig. Het is alleen wel een teken dat je geen complete nono in je bedrijf haalt.
Ik heb MCSE via school gehaald. Ik heb bijvoorbeeld een Master novell certificaat en een Master Cisco certificaat. Die haalt gelukkig niet iedere loser Haha!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:29

Novell en Cisco certificaten hebben in mijn ogen inderdaad meer waarde dan een Mickeysoft certificaat. Toch heb ik betere IT'ers gezien die geen mickeysoft certificaat hadden, dan IT'ers met certificaat. Ik weet niet precies waar het hem in zit, maar er zit gewoon een duidelijk verschil tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:33

Een paar jaar geleden kon iedere idioot bakken met geld verdienen in de IT. Je ging naar aan detacheerder en je kreeg standaar MCSE en een grote auto van de zaak. Dus alle losers die snel makkelijk geld wouden verdienen werden ITer. In de IT kon het allemaal niet gek genoeg. Dus dat waren nou niet de beste ITers die je kunt verzinnen, want de enige ervaring die ze hadden was de MCSE cursus.
Een hoop ITers hebben gewoon een normale HBO of Uni opleiding gehad en zijn dus standaard beter dan degene die ik hierboven noemde. Dat is het grootste probleem geweest. Nu zijn ze wat kieskeuriger, met een MBO diploma en een MCSE certificaat kom je zowat niet meer aan de bak, ze willen allemaal HBO of uni hebben.
Dat is ook de reden dat ik weer ben gaan studeren.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:38

Ja, dat hele fenomeen heb ik ook meegemaakt. Als iemand 'windows' kon spellen was het al goed. Nu ben ik trots op m'n Novell certificaten (en helemaal dat ik geen Mickysoft heb Tong uitsteken ) en de overige certificaten. Toch ben ik ook van plan om weer te gaan studeren, alleen dan een studie die ik jaren geleden had willen doen Verder ga ik gewoon verder met m'n eigen bedrijf Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:44

hehehe je maakt een grapje maar het was wel zo erg. Ik vind het goede zaak dat ze nu wat meer serieuse mensen zoeken hoor!!!
Ik had een goede baan als netwerkbeheerder/ontwikkelaar maar ik wou ook hogerop en dat kon niet met mijn papieren, dus weer terug naar school. Nu moet ik nog 5 jaar en heb ik hogere technische informatica en medische informatica gedaan. En dan ga ik lekker voor een baas werken. Een eigen bedrijf wil ik niet. Zoals een oude jood ooit zei tegen iemand die hem gen**it had "ik wens je heel veel personeel toe". Dat gezegt is mij maar wat te waar, dus geen eigen bedrijf voor mij

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:52

Sorane schreef:
Tuurlijk, maar als hij het voor laat komen wint hij. Hij heeft zijn eigen naam geregistreert en dat mag. Dat het toevallig hetzelfde klinkt als een bedrijf is dan jammer. Maar het is niet verboden. Dus hij zou hoe dan ook winnen, of meneer Gates nou miljoenen heeft of geen cent.
Daarom zeg ik, ik had ze uitgekleed.


Nee, dat is niet goed. Je mag geen bedrijfsnaam nemen waarvan een andere naam uit dezelfde branche hetzelfde is, klinkt of lijkt.

De rechter zou in dit geval Microsoft ongetwijfeld laten winnen. Mike Rowe had nml ook kunnen kiezen voor Mike Rowe Design of iets dergelijks.

Voordat je je bedrijf start behoor je onderzoek te laten doen naar jouw bedrijfsnaam. Zo hadden wij bv. voor Tyrza in eerste instantie VIP Stables gekozen, maar in Engeland bleek al een paardenren/gok/bureau te bestaan met de naam VIP Stable. Welliswaar 1 letter verschil, maar toch niet toegestaan... Scheve mond

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:56

Dat is de regelgeving hier in Nederland. In Amerika en Canada werkt het anders. Daar mag het namelijk wel. Er is al eens zo'n zaak geweest. Een jongen uit Nederland had een bedrijfje genaam Microsaft. Microsoft is toen ook een process begonnen, die hebben ze echt verloren. Het verschilde een lettertje en dat voor de jury daar voldoende. Dus hij had het ook gewonnen!


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:21

Arno24 schreef:
MCSA en MCSE zijn in mijn ogen nietszeggende titels Met zo'n titel is het niet gegarandeerd dat je daadwerkelijk een goede werker over de vloer hebt Haha!
Het zal wel de geschiedenis in gaan als een bekende gebeurtenis rond Mickeysoft Haha!
natuurlijk zeggen die titels wat, anders zou er ook geen markt voor zijn. Knipoog mijn ervaring is dat veel bedrijven (vooral nu) toch gecertificeerde mensen vragen. zelf ben ik CNE 5/6 en 3 x MCP gecertificeerd, moet toch zeggen dat de examens een positieve bedrage hebben geleverd aan mijn kennis. ben overigens mee een dat de oude MS examens doodsimpel waren (NT4), maar tegenwoordig zijn ze wel zwaarder. toevallig ben ik op dit moment bezig met cursus 3007 van netware, goeie cursus Lachen

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, _CS_, cabochon1, fokfanaat, Gee, IASCrawler, Isabel, JoukjeV, mabellean, MerleSimone, Mitch_Beauty, Muga, Ninaka, PeerAppel, StonedRomy, xPabloBokt, xSuuzerd en 199 bezoekers