Bandages...huh?!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Bandages...huh?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 12:14

Misschien dat ik nu heel wereldvreemd ga overkomen, maar bij het woord bandages krijg ik al vraagtekens... Verward

Wat is nou het verschil tussen werkbandages, stalbandages, elastische bandages en fleece bandages? Wanneer moeten er onderlappen onder? Wanneer gebuik je welke en waarom? Bloos


renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:21

werkbandages : gebruik ik met werk met onderlappen
stalbandages : zijn bij mij gewoon fleece bandages ook met onderlappen meestal na training met azijn tegen dikke benen of bij stalbenen
en bij elastische bandages moet je altijd onderlappen gebruiken en die gebruik je alleen voor t werk
ik rij zelf ook wel s met fleece bandages maar tis niet zo mooi als met de gewone bandages

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:31

zoals je ziet heeft renegade je het antwoord al gegeven

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:32

het waarvoor te gebruiken is af te leiden aan de naam. Stalbandage op stal, werkbandage tijdens het rijden/longeren = werken en transportbandages gebruik je op de trailer. Het verschil zit hem in hoe je ze aan doet.

Werkbandages zitten zo dat alle gewrichten nog de mogelijkheid hebben te bewegen. Dus van halverwege de kogel tot bovenaan de pijp.

Bij stalbandages hangt het er een beetje vanaf wat de rede is dat je ze om doet. Als dat is tegen stalbenen zitten ze ongeveer hetzelfde als werkbandages alleen meestal verder om de kogel.

transportbandages gaan van zo laag mogelijk tot zo hoog mogelijk. Hierbij mag je over de hele kogel heen, tot aan de hoefrand.

elastische bandages zijn altijd werkbandages en gebruik je altijd met onderlappen, omdat je ze heel strak aan kan trekken en dat gevaarlijk is voor de pezen en bloedvaten van je paard. Fleecebandages worden meestal gebruikt als stal en/of transportbandages, maar de meeste polopaarden werken er in. Hier hoeven geen onderlappen onder, ze rekken niet. (heb ik voor de zekerheid toch onderleggers onder) Fleecebandages zijn veel warmer en dikker, dus ik ben er niet zo voor om er mee te rijden. Dan heb je ook nog de zogenaamde wollen bandages en die kun je overal voor gebruiken. Hier horen ook onderleggers onder.

het laatste nieuwe is elastische bandages met aan het begin een stuk dunne fleece bandage. Dan kun je ze gebruiken zonder onderleggers eronder.

ik denk dat dit het wel was...


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:38

werkbandages: zijn bij mij fleece met onderlappen
stalbandages: zijn 4 m bandages liefst katoen met dikke lappen van die groters die lijken op kussen (maar ik gebruik ze zo min mogelijk)
transportbandages: zijn ook 4 m katoen maar dan met de grote lappen van escadron maar op lange reizen doe ik geen bandages om wat dat gaat jeuken en dan gaan als nog de benen kapot

...Dreaming with my eye's wide open...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KDonna, monsera, Trendiction en 102 bezoekers